Noua Dacia C-Neo pare tot mai aproape de debut, iar pe internet a apărut o primă imagine neoficială cu mașina fără camuflaj.
Viitorul model va completa ofensiva mărcii românești în segmentul C și va avea un design modern și un preț competitiv.
După ce v-am prezentat calendarul de lansări pregătit de Dacia pentru următorii ani, pe internet a apărut o primă fotografie neoficială cu un model complet nou pentru marca de la Mioveni. Este vorba despre un automobil din clasa compactă, cunoscut în acest moment sub numele de C-Neo, care va completa ofensiva constructorului autohton pe acest segment care a fost început cu vârful de gamă Bigster.
Informațiile rămân limitate în acest moment. Totuși, se știe totuși că viitorul C-Neo va avea o siluetă de crossover cu alură de coupe, după cum se poate vedea în imaginea de față, publicată de un utilizator anonim pe rețeaua Reddit, în comunitatea AutomobileRo. Fotografia a fost realizată în interiorul unui atelier sau a unui hangar, iar C-Neo apare necamuflată, într-o versiune apropiată de cea de producție, ceea ce denotă un stadiu avansat de testare.
Din punct de vedere estetic, mașina va adopta linii mai rotunjite și va avea un design aerodinamic. Pentru a menține un preț competitiv este de așteptat ca C-Neo să fie construit pe platforma CMF-B, utilizată și de Logan, Sandero sau Jogger, o arhitectură versatilă, care permite diverse configurații de motorizare și de caroserie.
De altfel, gama de motorizări pare deja bine definită, având la bază două propulsoare. Este vorba despre un motor turbo de 1,2 litri, disponibil în mai multe variante de putere și posibil și în versiuni aspirate entry-level, cu sau fără alimentare GPL și opțiune mild-hybrid, respectiv un motor hibrid de 1,8 litri, care ar putea avea o putere mai redusă decât cel folosit pe Bigster.
Designul este familiar până la montantul „B”, unde se observă influențe de la Sandero Stepway, Logan sau Jogger, iar farurile și liniile caroseriei întăresc această impresie. Partea din spate este complet nouă și dezvăluie o portieră spate alungită și o zonă posterioară extinsă, menită să ofere un portbagaj mai generos.
Noul model pare semnificativ mai lung decât un Sandero, iar în comentariile care însoțesc acea postare, unii utilizatori au remarcat o posibilă asemănare cu modelul Volkswagen Taigo.
Chiar dacă data lansării oficiale nu a fost confirmată, toate indiciile sugerează că debutul noii Dacia C-Neo este tot mai aproape, iar modelul promite să devină un jucător important în segmentul C, acolo unde marca românească nu a avut până acum o prezență clar definită.