Prima pagină » România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul

România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul

România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul

Conform datelor cele mai recente comunicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat) pentru anul trecut, mai puțin de un sfert dintre firmele din România (22,8%) au apelat la publicitate pe internet în anul precedent. Această pondere situează România în rândul ultimelor poziții în Uniunea Europeană, alături de Polonia (23,2%) și Portugalia (23,6%), pe un total de 20 de state membre pentru care există date disponibile.

La nivelul întregii Uniuni Europene, procentul firmelor care au utilizat publicitatea plătită online în 2024 a fost de 32,6%. Cele mai ridicate valori s-au înregistrat în Malta cu 60,4%, Finlanda cu 49,8% și Cipru cu 49,4%. Aceste țări conduc topul în ceea ce privește adoptarea publicității digitale plătite de către întreprinderi.

Metodele de publicitate online preferate în UE

Cea mai răspândită metodă de promovare online este cea care folosește datele provenite din vizualizările conținutului de pe paginile web sau cuvintele-cheie din căutările utilizatorilor, cunoscută ca publicitate contextuală. Aceasta este utilizată de 76,8% dintre companiile europene care plătesc pentru publicitate pe internet.

O altă tehnică des folosită este geo-targeting-ul, care presupune utilizarea informațiilor geografice colectate din adresele IP sau alte detalii despre rețeaua utilizatorului pentru adaptarea conținutului la locația geografică. Această metodă a fost folosită de 44,3% dintre firmele plătitoare.

În plus, publicitatea comportamentală, bazată pe analiza activității anterioare online a utilizatorilor, este folosită de 41,6% dintre companii pentru a personaliza mesajele publicitare. Alte forme de publicitate orientată au fost utilizate de 45,3% dintre firmele care investesc în promovare online.

Publicitatea online pe domenii economice

Analiza documentului Eurostat pe domenii economice arată că peste 40% dintre companiile din informații și comunicații, servicii de cazare și alimentație publică, precum și comerț cu ridicata și amănuntul, au plătit pentru reclame pe internet în 2024.

Datele provin din sondajul „Utilizarea TIC și comerțul electronic în întreprinderi” realizat în primele luni ale anului 2024 pe un eșantion de 157.000 de firme din totalul de 1,54 milioane existente în UE, acoperind întreprinderi mici (10-49 angajați), medii (50-249) și mari (peste 250).

Aceste rezultate vin în contextul priorității strategice a Comisiei Europene „O Europă pregătită pentru era digitală” pentru perioada 2019-2024 și al obiectivelor stabilite în „Busola Digitală” pentru 2030, care urmăresc dezvoltarea competențelor, digitalizarea afacerilor, infrastructuri digitale sigure și servicii publice digitalizate.

Utilizarea publicității digitale în România

România rămâne o țară cu potențial semnificativ neexploatat în ceea ce privește publicitatea online plătită de către companii. Nivelul de utilizare este foarte redus comparativ cu mediana europeană, fapt care poate reflecta atât provocări tehnologice, cât și economice și culturale în adoptarea noilor instrumente digitale de promovare.

Pe de altă parte, metodele sofisticate de personalizare a reclamelor, precum publicitatea contextuală și comportamentală, sunt larg utilizate în Uniunea Europeană, indicând direcția clară în care se îndreaptă marketingul digital.

Pentru companiile românești, creșterea implicării în publicitatea online ar putea reprezenta o cale eficientă de a-și extinde vizibilitatea și a răspunde cerințelor unei piețe tot mai digitale în 2025.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Vine sfârșitul erei „banilor magici” veniți de la tipar? „E ca și cum ai încerca să te lași de droguri”
Vine sfârșitul erei „banilor magici” veniți de la tipar? „E ca și cum ai încerca să te lași de droguri”
Băncile centrale se confruntă cu o presiune politică fără precedent, în timp ce încearcă să descurce politicile masive de achiziții de obligațiuni din ultimii ani. În lumea post-pandemie, băncile centrale nu mai pot poza în arbitri neutri. Au devenit actori politici de prim rang, cu o putere enormă asupra statelor, a piețelor și chiar asupra […]
Nobel, după 40 de ani. Pentru experimentele care au deschis calea calculatoarelor cuantice
Nobel, după 40 de ani. Pentru experimentele care au deschis calea calculatoarelor cuantice
Premiul Nobel pentru fizică 2025 a fost obținut de trei cercetători – un britanic, un francez și un american – pentru lucrările lor în domeniul mecanicii cuantice, a anunțat marți Academia Regală Suedeză de Științe din Stockholm. Nobelul a fost acordat pentru cercetarea în domeniul tunelării cuantice macroscopice și pentru cuantificarea energiei într-un circuit electric. […]
Turcia începe dezvoltarea zăcămintelor de metale rare cu SUA. Negocierile cu Rusia și China nu au avut succes
Turcia începe dezvoltarea zăcămintelor de metale rare cu SUA. Negocierile cu Rusia și China nu au avut succes
Turcia a ales să dezvolte zăcăminte de metale rare împreună cu partenerii occidentali. Negocierile cu Rusia și China nu au avut succes, scrie MoscowTimes. La o întâlnire la Casa Albă în septembrie, președinții Recep Tayyip Erdoğan și Donald Trump au convenit să intensifice colaborarea în energie și apărare. Această înțelegere deschide calea unei cooperări între […]
HBO Max majorează prețurile abonamentelor în România
Companii
HBO Max majorează prețurile abonamentelor în România
Abonamentele HBO Max vor înregistra o creștere semnificativă a tarifelor în România, afectând toate planurile disponibile pentru utilizatori. Măsura vine ca urmare a ajustărilor globale ale platformei și a costurilor crescute de producție și licențiere a conținutului. HBO Max majorează prețurile abonamentelor începând din noiembrie Compania Warner Bros. Discovery (WBD), deținătorul platformei HBO Max, a […]
Aurul depășește pentru prima dată 4.000 de dolari
Aurul depășește pentru prima dată 4.000 de dolari
Investitorii se grăbesc să cumpere aur, un refugiu sigur în fața inflației și a datoriei globale. Aurul – cel mai bun refugiu în vremuri nesigure Prețul aurului a depășit 4.000 de dolari pe uncie pentru prima dată, marcând un salt spectaculos, scrie Financial Times. Acest nivel a fost atins miercuri dimineață, extinzând un raliu care […]
Produse contrafăcute la eMag și recenzii negative blocate. Cel mai mare site de comerț online, lovit de un scandal imens
Companii
Produse contrafăcute la eMag și recenzii negative blocate. Cel mai mare site de comerț online, lovit de un scandal imens
Pe rețelele sociale, internauții semnalează că au cumpărat produse contrafăcute eMag. În plus, aceștia acuză că recenziile negative sunt blocate sau cenzurate. Site-ul eMag găzduiește peste 64.000 de vânzători, dintre care 10.000 sunt internaționali, ceea ce complică controlul. Un utilizator Reddit susține: „Produsele alea de la Logitech plus AirPods gen 2 sunt fake vândute pe […]