Prima pagină » România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul

România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul

România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul

Conform datelor cele mai recente comunicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat) pentru anul trecut, mai puțin de un sfert dintre firmele din România (22,8%) au apelat la publicitate pe internet în anul precedent. Această pondere situează România în rândul ultimelor poziții în Uniunea Europeană, alături de Polonia (23,2%) și Portugalia (23,6%), pe un total de 20 de state membre pentru care există date disponibile.

La nivelul întregii Uniuni Europene, procentul firmelor care au utilizat publicitatea plătită online în 2024 a fost de 32,6%. Cele mai ridicate valori s-au înregistrat în Malta cu 60,4%, Finlanda cu 49,8% și Cipru cu 49,4%. Aceste țări conduc topul în ceea ce privește adoptarea publicității digitale plătite de către întreprinderi.

Metodele de publicitate online preferate în UE

Cea mai răspândită metodă de promovare online este cea care folosește datele provenite din vizualizările conținutului de pe paginile web sau cuvintele-cheie din căutările utilizatorilor, cunoscută ca publicitate contextuală. Aceasta este utilizată de 76,8% dintre companiile europene care plătesc pentru publicitate pe internet.

O altă tehnică des folosită este geo-targeting-ul, care presupune utilizarea informațiilor geografice colectate din adresele IP sau alte detalii despre rețeaua utilizatorului pentru adaptarea conținutului la locația geografică. Această metodă a fost folosită de 44,3% dintre firmele plătitoare.

În plus, publicitatea comportamentală, bazată pe analiza activității anterioare online a utilizatorilor, este folosită de 41,6% dintre companii pentru a personaliza mesajele publicitare. Alte forme de publicitate orientată au fost utilizate de 45,3% dintre firmele care investesc în promovare online.

Publicitatea online pe domenii economice

Analiza documentului Eurostat pe domenii economice arată că peste 40% dintre companiile din informații și comunicații, servicii de cazare și alimentație publică, precum și comerț cu ridicata și amănuntul, au plătit pentru reclame pe internet în 2024.

Datele provin din sondajul „Utilizarea TIC și comerțul electronic în întreprinderi” realizat în primele luni ale anului 2024 pe un eșantion de 157.000 de firme din totalul de 1,54 milioane existente în UE, acoperind întreprinderi mici (10-49 angajați), medii (50-249) și mari (peste 250).

Aceste rezultate vin în contextul priorității strategice a Comisiei Europene „O Europă pregătită pentru era digitală” pentru perioada 2019-2024 și al obiectivelor stabilite în „Busola Digitală” pentru 2030, care urmăresc dezvoltarea competențelor, digitalizarea afacerilor, infrastructuri digitale sigure și servicii publice digitalizate.

Utilizarea publicității digitale în România

România rămâne o țară cu potențial semnificativ neexploatat în ceea ce privește publicitatea online plătită de către companii. Nivelul de utilizare este foarte redus comparativ cu mediana europeană, fapt care poate reflecta atât provocări tehnologice, cât și economice și culturale în adoptarea noilor instrumente digitale de promovare.

Pe de altă parte, metodele sofisticate de personalizare a reclamelor, precum publicitatea contextuală și comportamentală, sunt larg utilizate în Uniunea Europeană, indicând direcția clară în care se îndreaptă marketingul digital.

Pentru companiile românești, creșterea implicării în publicitatea online ar putea reprezenta o cale eficientă de a-și extinde vizibilitatea și a răspunde cerințelor unei piețe tot mai digitale în 2025.

Alte articole importante
China șochează din nou: primul robot-femeie însărcinat din lume va naște un bebeluș viu
Tehnologie
China șochează din nou: primul robot-femeie însărcinat din lume va naște un bebeluș viu
China se pregătește să lanseze primul robot-femeie însărcinat, care este capabil să ducă o sarcină la termen și să dea naștere unui copil viu. Această inovație fără precedent ridică mari semne de întrebare în ceea ce privește etica, tehnologia și viitorul reproducerii umane. China revoluționează reproducerea umană cu primul robot-femeie însărcinat Kaiwa Technology, o companie […]
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Călătoriile dintre Germania și Marea Britanie ar putea deveni mai accesibile ca niciodată. Guvernele de la Berlin și Londra au anunțat oficial formarea unui grup de lucru pentru lansarea unei legături feroviare directe pe sub Canalul Mânecii, proiect cu potențial economic și turistic uriaș. Dacă totul merge conform planului, primele trenuri ar putea circula în […]
Cererea pentru AI propulsează Foxconn peste așteptările analiștilor: +27% profit în T2
Tehnologie
Cererea pentru AI propulsează Foxconn peste așteptările analiștilor: +27% profit în T2
Cererea explozivă pentru AI a propulsat Foxconn – gigantul taiwanez și principal furnizor al Apple – la un profit operațional cu 27% mai mare în al doilea trimestru din 2025. Pentru prima dată, divizia de servere AI a depășit segmentul tradițional al electronicelor de consum, semnalând un profit enorm în structura veniturilor companiei.  Cererea pentru […]
Nvidia și NSF investesc în cercetarea științifică prin AI multimodal
Tehnologie
Nvidia și NSF investesc în cercetarea științifică prin AI multimodal
Nvidia și National Science Foundation (NSF) investesc peste 150 de milioane de dolari în cercetarea științifică prin modele AI multimodale deschise. Această inițiativă le va permite oamenilor de știință să analizeze date complexe mai rapid și să genereze noi descoperiri, consolidând leadership-ul SUA în domeniul inteligenței artificiale. Nvidia și NSF lansează un proiect de 150 […]
Țările cu cele mai mari rezerve alimentare din lume. Locul surprinzător ocupat de România
Țările cu cele mai mari rezerve alimentare din lume. Locul surprinzător ocupat de România
Un nou studiu dezvăluie care sunt țările cu cele mai mari rezerve alimentare și capacități de producție, iar România ocupă un loc surprinzător în acest clasament. Într-o lume în care securitatea alimentară devine tot mai importantă, doar câteva state reușesc să fie aproape complet autosuficiente, acoperindu-și singure necesarul din toate grupele alimentare. Top 50 cu […]
Robotul-antilopă, noua armă pentru conservarea faunei din Tibet (VIDEO)
Tehnologie
Robotul-antilopă, noua armă pentru conservarea faunei din Tibet (VIDEO)
China a prezentat primul robot-antilopă conceput pentru a monitoriza speciile aflate în pericol de dispariție din regiunea Tibet. Echipat cu tehnologie 5G și inteligență artificială, acesta permite supravegherea în timp real a migrației, comportamentului și habitatului faunei locale. China prezintă robotul-antilopă care va monitoriza speciile amenințate din Tibet Pentru lupii din Tibet, primul robot-antilopă creat […]