Prima pagină » România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025
sursă foto: Shutterstock

Retailul din România a crescut în ultimii ani fără precedent: între 2020 și 2025, peste 40 de branduri internaționale au pătruns pe piața locală, atrase atât de creșterea consumului, cât și de apetitul românilor pentru mărci străine. Este vorba despre retaileri de top cu vânzări globale de peste 80 de miliarde de euro anual, în condițiile în care piața românească de retail valorează aproximativ 60 de miliarde de euro.

Cele mai puternice branduri internaționale, pe piața din România

Potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, România a atras peste 40 de retaileri internaționali în perioada 2020-2025. Cei mai mulți au ales Bucureștiul și centrele comerciale din capitală ca punct de plecare pentru afacerile locale.

Noile branduri au venit din sectoare variate, dar cele mai active au fost moda (26%), restaurantele și cafenelele (17%) și cosmetica (12%). Aceste trei domenii au reprezentat peste jumătate din totalul noilor intrări pe piață.

Printre numele importante se numără Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah și Bogner – toate din domeniul modei. Din zona articolelor sportive, România a fost „cucerită” de JD Sports, Foot Locker și Sports Direct. În segmentul de înfrumusețare, branduri ca Kiko Milano, Rituals și Bath & Body Works și-au deschis magazine în toată țara, iar polonezii de la Wittchen au adus genți și accesorii din piele.

Lanțurile de fast-food și supermarketuri – prezență tot mai puternică

Pe zona de food & beverage, au intrat în România branduri internaționale precum Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants. Și supermarketurile au fost interesate de piața locală – polonezii de la Zabka s-au extins puternic în ultimii ani.

Se pregătesc și alte intrări importante: grupul olandez Action, cunoscut pentru magazinele de tip discount, și MR.DIY, un lanț din Malaezia specializat în articole pentru casă și bricolaj, sunt în faze avansate pentru lansare.

Expansiunea acestor branduri a fost posibilă datorită extinderii continue a spațiilor de retail – mall-uri și parcuri comerciale moderne, care oferă trafic ridicat și poziționare strategică.

Retailul românesc – atractiv pentru investitori străini

Peste 70% dintre noii veniți și-au lansat magazinele în centre comerciale, alegând să opereze direct, nu prin francize. Mai mulți retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au pus România pe lista destinațiilor strategice, atrași de o combinație de mai mulți factori: creșterea puterii de cumpărare, deschiderea consumatorilor către branduri internaționale și o infrastructură comercială modernă.

Conform analiștilor Cushman & Wakefield Echinox, este de așteptat ca România să continue să atragă noi branduri în anii următori, în special din domeniile modei, restaurantelor și produselor de beauty.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]