Prima pagină » România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025
sursă foto: Shutterstock

Retailul din România a crescut în ultimii ani fără precedent: între 2020 și 2025, peste 40 de branduri internaționale au pătruns pe piața locală, atrase atât de creșterea consumului, cât și de apetitul românilor pentru mărci străine. Este vorba despre retaileri de top cu vânzări globale de peste 80 de miliarde de euro anual, în condițiile în care piața românească de retail valorează aproximativ 60 de miliarde de euro.

Cele mai puternice branduri internaționale, pe piața din România

Potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, România a atras peste 40 de retaileri internaționali în perioada 2020-2025. Cei mai mulți au ales Bucureștiul și centrele comerciale din capitală ca punct de plecare pentru afacerile locale.

Noile branduri au venit din sectoare variate, dar cele mai active au fost moda (26%), restaurantele și cafenelele (17%) și cosmetica (12%). Aceste trei domenii au reprezentat peste jumătate din totalul noilor intrări pe piață.

Printre numele importante se numără Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah și Bogner – toate din domeniul modei. Din zona articolelor sportive, România a fost „cucerită” de JD Sports, Foot Locker și Sports Direct. În segmentul de înfrumusețare, branduri ca Kiko Milano, Rituals și Bath & Body Works și-au deschis magazine în toată țara, iar polonezii de la Wittchen au adus genți și accesorii din piele.

Lanțurile de fast-food și supermarketuri – prezență tot mai puternică

Pe zona de food & beverage, au intrat în România branduri internaționale precum Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants. Și supermarketurile au fost interesate de piața locală – polonezii de la Zabka s-au extins puternic în ultimii ani.

Se pregătesc și alte intrări importante: grupul olandez Action, cunoscut pentru magazinele de tip discount, și MR.DIY, un lanț din Malaezia specializat în articole pentru casă și bricolaj, sunt în faze avansate pentru lansare.

Expansiunea acestor branduri a fost posibilă datorită extinderii continue a spațiilor de retail – mall-uri și parcuri comerciale moderne, care oferă trafic ridicat și poziționare strategică.

Retailul românesc – atractiv pentru investitori străini

Peste 70% dintre noii veniți și-au lansat magazinele în centre comerciale, alegând să opereze direct, nu prin francize. Mai mulți retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au pus România pe lista destinațiilor strategice, atrași de o combinație de mai mulți factori: creșterea puterii de cumpărare, deschiderea consumatorilor către branduri internaționale și o infrastructură comercială modernă.

Conform analiștilor Cushman & Wakefield Echinox, este de așteptat ca România să continue să atragă noi branduri în anii următori, în special din domeniile modei, restaurantelor și produselor de beauty.

Alte articole importante
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]
Wikipedia pierde în fața testului AI
Wikipedia pierde în fața testului AI
Platforma colaborativă care detrona, cândva, prestigioasa Encyclopaedia Britannica ar putea ajunge, la rândul ei, să treacă prin testul schimbării. Traficul Wikipedia scade sub presiunea AI, care îi folosește datele, fără a-i returna utilizatorii sau donatorii. Inteligența artificială mușcă din traficul Wikipedia În 2005, Nature a anunțat că Wikipedia rivalizează cu Encyclopaedia Britannica în acuratețea articolelor […]