Prima pagină » România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025
sursă foto: Shutterstock

Retailul din România a crescut în ultimii ani fără precedent: între 2020 și 2025, peste 40 de branduri internaționale au pătruns pe piața locală, atrase atât de creșterea consumului, cât și de apetitul românilor pentru mărci străine. Este vorba despre retaileri de top cu vânzări globale de peste 80 de miliarde de euro anual, în condițiile în care piața românească de retail valorează aproximativ 60 de miliarde de euro.

Cele mai puternice branduri internaționale, pe piața din România

Potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, România a atras peste 40 de retaileri internaționali în perioada 2020-2025. Cei mai mulți au ales Bucureștiul și centrele comerciale din capitală ca punct de plecare pentru afacerile locale.

Noile branduri au venit din sectoare variate, dar cele mai active au fost moda (26%), restaurantele și cafenelele (17%) și cosmetica (12%). Aceste trei domenii au reprezentat peste jumătate din totalul noilor intrări pe piață.

Printre numele importante se numără Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah și Bogner – toate din domeniul modei. Din zona articolelor sportive, România a fost „cucerită” de JD Sports, Foot Locker și Sports Direct. În segmentul de înfrumusețare, branduri ca Kiko Milano, Rituals și Bath & Body Works și-au deschis magazine în toată țara, iar polonezii de la Wittchen au adus genți și accesorii din piele.

Lanțurile de fast-food și supermarketuri – prezență tot mai puternică

Pe zona de food & beverage, au intrat în România branduri internaționale precum Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants. Și supermarketurile au fost interesate de piața locală – polonezii de la Zabka s-au extins puternic în ultimii ani.

Se pregătesc și alte intrări importante: grupul olandez Action, cunoscut pentru magazinele de tip discount, și MR.DIY, un lanț din Malaezia specializat în articole pentru casă și bricolaj, sunt în faze avansate pentru lansare.

Expansiunea acestor branduri a fost posibilă datorită extinderii continue a spațiilor de retail – mall-uri și parcuri comerciale moderne, care oferă trafic ridicat și poziționare strategică.

Retailul românesc – atractiv pentru investitori străini

Peste 70% dintre noii veniți și-au lansat magazinele în centre comerciale, alegând să opereze direct, nu prin francize. Mai mulți retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au pus România pe lista destinațiilor strategice, atrași de o combinație de mai mulți factori: creșterea puterii de cumpărare, deschiderea consumatorilor către branduri internaționale și o infrastructură comercială modernă.

Conform analiștilor Cushman & Wakefield Echinox, este de așteptat ca România să continue să atragă noi branduri în anii următori, în special din domeniile modei, restaurantelor și produselor de beauty.

Alte articole importante
Cinci capcane financiare care îți golesc portofelul fără să știi! Ce trebuie să NU mai cumperi din august dacă vrei să ieși din datorii
Cinci capcane financiare care îți golesc portofelul fără să știi! Ce trebuie să NU mai cumperi din august dacă vrei să ieși din datorii
Cheltuielile aparent banale pot ține familiile din clasa de mijloc în sărăcie fără ca ele să își dea seama. Expertul financiar american Dave Ramsey atrage atenția asupra a cinci capcane financiare majore pe care milioane de oameni le fac lunar, şi îşi ratează astfel șansa la stabilitate financiară și prosperitate.  Cinci capcane financiare care îți […]
Tinerii români pot participa voluntar la pregătirea militară: cât vor câștiga pentru întreaga perioadă
Tinerii români pot participa voluntar la pregătirea militară: cât vor câștiga pentru întreaga perioadă
România propune un plan prin care tinerii între 18 și 35 de ani pot participa voluntar la pregătirea militară timp de patru luni, pe bani. Proiectul, aflat în dezbatere în Parlament, vine în contextul eforturilor tot mai intense ale Uniunii Europene de a-și consolida securitatea militară. Pregătirea militară voluntară, plătită integral de stat Un nou […]
De ce se răpândește inteligența artificială ceva mai greu decât am fi crezut?
De ce se răpândește inteligența artificială ceva mai greu decât am fi crezut?
Dacă stai de vorbă cu directorii executivi de la diverse companii, indiferent de sectorul în care activează, nu va trece mult până când vor începe să laude, plini de entuziasm, modurile minunate în care afacerile lor utilizează inteligența artificială. Jamie Dimon, CEO-ul JPMorgan Chase, declara, recent, că banca lui are 450 de cazuri notabile de […]
Industria alimentară americană se angajează să „facă America sănătoasă din nou”. Trump pare mai eficient decât orice organizație de reglementare
Industria alimentară americană se angajează să „facă America sănătoasă din nou”. Trump pare mai eficient decât orice organizație de reglementare
Trump forțează industria alimentară americană să-și reformuleze politicile, ridicând semne de întrebare privind echitatea și predictibilitatea politicilor economice, scrie Financial Times. Mai mult de 12 state americane – inclusiv unele majoritar democrate – lucrează deja la interzicerea coloranților sintetici, iar multe ingrediente vizate au fost deja eliminate în Europa. Campania este, fără îndoială, populară. Sondajele […]
Creditarea privată încetinește în România! Ce înseamnă asta pentru populație și firme
Creditarea privată încetinește în România! Ce înseamnă asta pentru populație și firme
Creditarea privată din România dă semne clare de pauză. Potrivit celor mai recente date publicate de Banca Națională a României, ritmul de creștere anuală a împrumuturilor acordate de bănci a scăzut în iunie 2025 la 9,1%, ajungând la un sold total de 436 miliarde de lei.  Creditarea privată încetinește: semnal de prudență sau începutul unei […]
Apare un pol aeronautic lângă Craiova. Grupul german Diehl Aviation deschide o fabrică în Dolj și promite sute de locuri de muncă
Apare un pol aeronautic lângă Craiova. Grupul german Diehl Aviation deschide o fabrică în Dolj și promite sute de locuri de muncă
Grupul german Diehl Aviation își consolidează prezența în România, marcând o nouă etapă în strategia sa de extindere, prin deschiderea unei fabrici în județul Dolj, scrie Ziarul Puterea. Noul spațiu va fi construit în comuna Almăj, aflată în imediata vecinătate a orașului Craiova. Noua entitate ar putea completa un pol industrial aeronautic regional, alături de […]