Prima pagină » România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025

România, magnet pentru branduri internaționale: peste 40 de retaileri au intrat pe piața locală între 2020-2025
sursă foto: Shutterstock

Retailul din România a crescut în ultimii ani fără precedent: între 2020 și 2025, peste 40 de branduri internaționale au pătruns pe piața locală, atrase atât de creșterea consumului, cât și de apetitul românilor pentru mărci străine. Este vorba despre retaileri de top cu vânzări globale de peste 80 de miliarde de euro anual, în condițiile în care piața românească de retail valorează aproximativ 60 de miliarde de euro.

Cele mai puternice branduri internaționale, pe piața din România

Potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, România a atras peste 40 de retaileri internaționali în perioada 2020-2025. Cei mai mulți au ales Bucureștiul și centrele comerciale din capitală ca punct de plecare pentru afacerile locale.

Noile branduri au venit din sectoare variate, dar cele mai active au fost moda (26%), restaurantele și cafenelele (17%) și cosmetica (12%). Aceste trei domenii au reprezentat peste jumătate din totalul noilor intrări pe piață.

Printre numele importante se numără Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah și Bogner – toate din domeniul modei. Din zona articolelor sportive, România a fost „cucerită” de JD Sports, Foot Locker și Sports Direct. În segmentul de înfrumusețare, branduri ca Kiko Milano, Rituals și Bath & Body Works și-au deschis magazine în toată țara, iar polonezii de la Wittchen au adus genți și accesorii din piele.

Lanțurile de fast-food și supermarketuri – prezență tot mai puternică

Pe zona de food & beverage, au intrat în România branduri internaționale precum Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants. Și supermarketurile au fost interesate de piața locală – polonezii de la Zabka s-au extins puternic în ultimii ani.

Se pregătesc și alte intrări importante: grupul olandez Action, cunoscut pentru magazinele de tip discount, și MR.DIY, un lanț din Malaezia specializat în articole pentru casă și bricolaj, sunt în faze avansate pentru lansare.

Expansiunea acestor branduri a fost posibilă datorită extinderii continue a spațiilor de retail – mall-uri și parcuri comerciale moderne, care oferă trafic ridicat și poziționare strategică.

Retailul românesc – atractiv pentru investitori străini

Peste 70% dintre noii veniți și-au lansat magazinele în centre comerciale, alegând să opereze direct, nu prin francize. Mai mulți retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța au pus România pe lista destinațiilor strategice, atrași de o combinație de mai mulți factori: creșterea puterii de cumpărare, deschiderea consumatorilor către branduri internaționale și o infrastructură comercială modernă.

Conform analiștilor Cushman & Wakefield Echinox, este de așteptat ca România să continue să atragă noi branduri în anii următori, în special din domeniile modei, restaurantelor și produselor de beauty.

Alte articole importante
Startup-ul Micro1 atrage finanțare de 35 milioane $
Companii
Startup-ul Micro1 atrage finanțare de 35 milioane $
Startup-ul Micro1 finalizează o rundă de finanțare din Seria A, la o evaluare de 500 de milioane $. Această finanțare evidențiază interesul tot mai mare al investitorilor pentru startup-urile AI care dezvoltă tehnologii avansate de procesare a datelor și soluții inteligente de automatizare. Startup-ul AI Micro1 ajunge la o evaluare de jumătate de miliard de […]
Un cip fotonic revoluționar va face AI-ul mai eficientă
Tehnologie
Un cip fotonic revoluționar va face AI-ul mai eficientă
Un cip fotonic revoluționar promite să facă inteligența artificială (AI) mai eficientă energetic și mai rapidă. Această tehnologie ar putea reduce semnificativ consumul de energie al modelelor AI, accelerând totodată viteza de procesare a informațiilor complexe. Un cip fotonic revoluționar face AI-ul de 100 de ori mai rapidă Cercetătorii de la Universitatea din Florida au […]
OpenAI pompează bani în tech, Oracle profită
Tehnologie
OpenAI pompează bani în tech, Oracle profită
Cheltuielile uriașe ale OpenAI pentru infrastructură cloud au transformat companii precum Oracle, Nvidia și Microsoft în vedetele bursei americane. OpenAI bagă bani în tech, Oracle ştie să profite Săptămâna aceasta, Oracle a bifat cea mai mare creștere a acțiunilor din ultimii 30 de ani. Explicația este simplă: OpenAI. Startup-ul condus de Sam Altman a devenit […]
China investighează politicile comerciale ale SUA în sectorul cipurilor
China investighează politicile comerciale ale SUA în sectorul cipurilor
China investighează practicile comerciale ale Statelor Unite în domeniul cipurilor, pe fondul rivalității tehnologice crescânde. Investigațiile vizează eventuale măsuri restrictive și distorsionări de piață care ar putea afecta competitivitatea companiilor chineze din domeniul cipurilor. China investighează restricțiile SUA și importurile de cipuri la preț de dumping Ministerul Comerțului din China a anunțat deschiderea a două […]
România blochează votul UE pe noile ținte ecologice pentru 2040
România blochează votul UE pe noile ținte ecologice pentru 2040
România a fost printre statele membre care au blocat votul UE privind stabilirea obiectivelor climatice pentru 2040. Decizia riscă să întârzie etapele intermediare pentru 2035. România, parte din blocajul european Votul decisiv privind stabilirea noilor obiective climatice pentru 2040, programat pentru 18 septembrie, a fost amânat. Mai multe state membre, inclusiv România, au cerut discuții […]
Liderii lumii și averile lor de miliarde de dolari
Liderii lumii și averile lor de miliarde de dolari
Liderii lumii nu sunt doar politicieni de succes, ci și miliardari. Află cum au acumulat cei mai cunoscuți conducători averi impresionante. De la președinți, la regi și prinți moștenitori, topul celor mai bogați lideri ai lumii dezvăluie o combinație între influență politică și averi personale. Liderii lumii cu cele mai mari averi Banii nu sunt […]