Prima pagină » Ryanair schimbă regulile bagajelor de mână! Ce dimensiuni sunt acceptate, cât plătești dacă greșești și când intră în vigoare noile penalități

Ryanair schimbă regulile bagajelor de mână! Ce dimensiuni sunt acceptate, cât plătești dacă greșești și când intră în vigoare noile penalități

Ryanair schimbă regulile bagajelor de mână! Ce dimensiuni sunt acceptate, cât plătești dacă greșești și când intră în vigoare noile penalități
Ryanair mărește dimensiunile bagajelor de mână gratuite. Foto: Pixabay

Ryanair dă lovitura chiar înainte de vacanța de vară. Compania aeriană low-cost anunță o creștere cu 20% a dimensiunii permise pentru bagajul de mână gratuit, într-un moment în care și ceilalți operatori încep să se conformeze noilor standarde impuse la nivelul Uniunii Europene, relatează The Guardian.

Ryanair mărește dimensiunea bagajului de mână – dar plătești dacă greșești

Ryanair, una dintre cele mai populare companii aeriene low-cost din Europa, a decis să facă o mutare surprinzătoare: dimensiunea bagajului de mână gratuit va fi majorată cu 20%, începând din această vară. Astfel, noua limită permisă fără costuri suplimentare va fi de 40 cm x 30 cm x 20 cm, depășind standardul minim recent stabilit de Uniunea Europeană.

Modificarea este bine-venită pentru pasagerii care călătoresc doar cu un bagaj mic, dar vine la pachet cu responsabilități clare. Dacă la poarta de îmbarcare bagajul tău este mai mare decât cele menționate, amenda ajunge la 70 de euro. Dispozitivele de verificare din aeroporturi urmează să fie ajustate în următoarele săptămâni, iar Ryanair subliniază că schimbarea va fi implementată progresiv.

Pentru cei care au nevoie de mai mult spațiu, Ryanair permite adăugarea unui bagaj de cabină mai mare contra cost, între 6 și 36 lire sterline, prin achiziționarea opțiunii „prioritate la îmbarcare”. Cu toate acestea, taxele pentru bagaje rămân un subiect tensionat la nivel european.

UE vrea să interzică taxele abuzive. Va fi Ryanair obligată să renunțe?

Problema bagajelor de mână a devenit una aprinsă la nivelul Uniunii Europene. Grupurile de protecție a consumatorilor, reunite sub umbrela BEUC, au cerut Comisiei Europene să investigheze companiile aeriene low-cost, printre care Ryanair, Wizz Air și easyJet. Acest motiv ar „exploata pasagerii” prin perceperea de taxe pentru bagajele de mână, în ciuda unei hotărâri a Curții de Justiție a UE din 2014 care interzicea taxele suplimentare pentru gențile de dimensiuni rezonabile.

În Spania, autoritățile de protecție a consumatorilor au reacționat dur: cinci companii, inclusiv Ryanair, au fost amendate cu 179 milioane de euro pentru aceste practici. Cu toate acestea, Ryanair și-a apărat poziția, iar CEO-ul Michael O’Leary a ironizat autoritățile spaniole, declarând că „un ministru nebun crede că oamenii pot aduce câte bagaje vor pentru că așa scria o lege din epoca Franco”.

Până la clarificarea legală, instanțele au suspendat temporar o parte dintre amenzile aplicate companiilor aeriene, dar tensiunea rămâne. În același timp, Parlamentul European a votat în favoarea unei noi legi care ar garanta un bagaj de mână gratuit de până la 7 kg, împreună cu un bagaj personal, fără costuri adiționale.

Standardizare la nivel european: ce se schimbă până la finalul lui 2025

În paralel cu scandalul taxelor, Uniunea Europeană lucrează la o armonizare în ceea ce privește dimensiunile bagajelor acceptate gratuit în zboruri. În urma unui acord recent al miniștrilor transporturilor, dimensiunile minime standard au fost fixate la 40 cm x 30 cm x 15 cm, o schimbare care obligă companiile aeriene să se alinieze, pentru a oferi claritate pasagerilor.

Asociația Airlines for Europe (A4E), care reunește 28 de transportatori, a anunțat că toți membrii săi vor respecta această regulă până la sfârșitul sezonului estival 2025. Mai mult, unii operatori – precum easyJet sau Wizz Air – aplică deja reguli mai flexibile, oferind pasagerilor opțiuni mai generoase.

Alte articole importante
Modelul ciclurilor istoriei Strauss & Howe și Kondratiev și criza acută a modelului economic actual. Cheile teoriei care decriptează destinul civilizațiilor
Modelul ciclurilor istoriei Strauss & Howe și Kondratiev și criza acută a modelului economic actual. Cheile teoriei care decriptează destinul civilizațiilor
Modelul ciclurilor istoriei Strauss & Howe și teoria valurilor economice Kondratiev revin spectaculos în atenția lumii contemporane, pe fondul crizelor, fragmentării sociale și incertitudinilor globale. Aceste două paradigme propun să privim istoria nu ca pe o succesiune liniară, ci ca pe o spirală de generații, anotimpuri și supercicluri economice, fiecare cu propriile momente de apogeu, […]
Slate Auto renunță la ținta de preț de 20.000 dolari din cauza eliminării creditului fiscal pentru „electrice”
Companii
Slate Auto renunță la ținta de preț de 20.000 dolari din cauza eliminării creditului fiscal pentru „electrice”
Promisiunea startup-ului Slate Auto de a lansa un pick-up electric la un preț „sub 20.000 de dolari” se clatină odată cu modificările fiscale recente din SUA. Odată cu încheierea creditului fiscal federal pentru vehiculele electrice, compania susținută de Jeff Bezos este forțată să-și reconsidere strategia de preț, punând sub semnul întrebării obiectivul de a produce […]
Interdicția UE asupra pescuitului la mare adâncime lovește dur capturile de merluciu premium. Scădere cu 32% a recoltei acvatice
Interdicția UE asupra pescuitului la mare adâncime lovește dur capturile de merluciu premium. Scădere cu 32% a recoltei acvatice
Interdicția pescuitului la mare adâncime în 87 de zone din Atlantic, inclusiv în apele spaniole, franceze, portugheze și irlandeze, a fost confirmată recent de Curtea Generală a Uniunii Europene (CGUE), având un impact semnificativ asupra capturilor de merluciu premium. Acest pește, apreciat pentru carnea sa fină și conținutul ridicat de acizi grași Omega 3, este […]
OPEC+ anunță o majorare pentru producția de petrol cu 548.000 barili/zi în august
OPEC+ anunță o majorare pentru producția de petrol cu 548.000 barili/zi în august
OPEC+ a decis ca începând cu luna august, producția de petrol va crește cu 548.000 de barili pe zi, semnalând o schimbare majoră de strategie. Decizia vine pe fundalul tensiunilor geopolitice și al presiunii exercitate de marile economii asupra costurilor la combustibil.  August începe ca o avalanșă pentru producția de petrol: OPEC+ majorează semnificativ extracția […]
Ungaria accelerează investițiile în București, cu tranzacții record și capital strategic pe piața imobiliară de top
Ungaria accelerează investițiile în București, cu tranzacții record și capital strategic pe piața imobiliară de top
Ungaria devine principalul motor de creștere pe piața imobiliară din București, prin fonduri strategice care mizează pe terenuri premium, proiecte de anvergură și active-cheie. În 2024, investitori precum Optima Investment, Adventum sau Gránit Asset Management marchează unele dintre cele mai spectaculoase tranzacții ale anului, consolidând zona Expoziției drept polul noilor dezvoltări și ridicând competiția la […]
Iancu Guda: Topul marilor restanțieri golesc bugetul României. Datoriile a 1.000 de companii depășesc de patru ori impactul creșterii TVA
Iancu Guda: Topul marilor restanțieri golesc bugetul României. Datoriile a 1.000 de companii depășesc de patru ori impactul creșterii TVA
Iancu Guda scoate la lumină adevăratul focar al deficitului bugetar: 1.000 de companii datorează statului peste 46,6 miliarde lei, mai mult decât tot câștigul estimat prin creșterea TVA la 21%. Într-o analiză publicată în concediu, Guda arată că datoriile necolectate de ANAF au ajuns la 84 de miliarde lei la final de 2024, dintre care […]