BMW și Samsung au anunțat un parteneriat strategic prin care vor dezvolta o baterie solid-state revoluționară.
Această tehnologie promite o autonomie mai mare, încărcare mai rapidă și siguranță sporită, ceea ce va transforma industria vehiculelor electrice.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/BMW-i7-with-all-solid-state-baterry-Puterea-financiara.jpg)
Foto: BMW
BMW, Samsung SDI și Solid Power au încheiat un nou parteneriat. Cele trei companii vor colabora pentru dezvoltarea unei noi baterii solid-state pentru vehicule electrice (EV). Noul proiect are la bază colaborarea dintre marca germană de mașini și Solid Power, din 2022. Aceasta beneficiază acum și de experiența gigantului sud-coreean în pentru fabricarea celulelor la scară largă, potrivit Interesting Engineering.
Acordul prevede că Samsung SDI va produce celule solid-state utilizând electrolitul solid pe bază de sulf al celor de la Solid Power. Producătorul auto se va concentra în schimb pe proiectarea pachetului de baterii și a modulelor.
Împreună, companiile își propun să facă progrese în dezvoltarea unor baterii mai sigure și cu performanțe superioare. Acestea ar putea susține în cele din urmă utilizarea lor pe scară largă în EV-uri și să contribuie la îmbunătățirea eficienței energetice. De asemenea, cei trei giganți își combină expertiza în știința materialelor, fabricație și, respectiv, design auto pentru a accelera drumul spre comercializarea bateriilor solid-state.
Împreună, cele trei companii au dezvoltat un sistem funcțional pentru producția de celule ASSB, marcând un pas important către producția la scară largă. Electrolitul pe bază de sulf al Solid Power este proiectat pentru o conductivitate și stabilitate ridicate. Reprezentanții companiei susțin că asocierea cu BMW și cu Samsung SDI va aduce bateriile solid-state mai aproape de adoptarea pe scară largă, notează Electrek.
Samsung SDI avansează constant în dezvoltarea tehnologiei bateriilor de generație următoare, trecând de la cercetare la testarea în condiții reale. În martie 2023, compania a lansat o linie-pilot de producție în Coreea de Sud, prima de acest fel, și a început să producă prototipuri de baterii solid-state. Aceste mostre au fost livrate mai multor clienți pentru evaluare, semnalând progresul spre producția la scară largă viitoare.
BMW a atins un reper important în luna mai, când a efectuat teste în condiții reale cu o baterie solid-state Solid Power, montată pe un sedan electric i7 modificat. Testele au fost un succes și reprezintă un pas important către integrarea tehnologiei în modelele electrice viitoare. Constructorul auto bavarez intenționează acum să introducă baterii solid-state în vehiculele de serie până în 2030.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/BMW-i7-solid-state-baterry-Puterea-financiara.jpg)
Bateriile ASSB sunt considerate o inovație majoră în tehnologia mașinilor cu emisii zero. Acestea au potențialul de a dubla autonomia, de a reduce la jumătate timpul de încărcare și de a scădea costurile totale. Provocările principale pentru comercializare includ crearea unui material care să fie sigur și foarte conductiv. În plus, depășirea costurilor ridicate ale producției de masă reprezintă un alt deziderat.
Prin combinarea expertizei și resurselor, BMW, Samsung SDI și Solid Power abordează aceste provocări împreună. Astfel, companiile sporesc probabilitatea ca bateriile ASSB să devină în sfârșit o opțiune practică pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.
Mai mulți producători auto de top investesc masiv în baterii solid-state. Spre exemplu, Nissan s-a asociat cu LiCAP Technologies pentru a comercializa ASSB folosind procesul brevetat LiCAP Activated Dry Electrode. În China, CATL și BYD vizează introducerea acestui tip de baterii de generație următoare în 2027. Producția de masă este așteptată mai aproape de sfârșitul deceniului.