Prima pagină » Se prăbușesc giganții tech? Silicon Valley recunoaște în sfârșit că Google, Facebook și iPhone-ul nu vor fi veșnice

Se prăbușesc giganții tech? Silicon Valley recunoaște în sfârșit că Google, Facebook și iPhone-ul nu vor fi veșnice

Se prăbușesc giganții tech? Silicon Valley recunoaște în sfârșit că Google, Facebook și iPhone-ul nu vor fi veșnice

Liderii lumii din Silicon Valley admit că produsele emblematice care au definit era digitală cum ar fi  Google Search, Facebook și iPhone, s-ar putea confrunta cu un viitor sumbru. Inteligența artificială și noile aplicații sociale schimbă regulile jocului mai repede decât oricând, iar giganții tech par mai vulnerabili ca niciodată.

Google Search, în declin pe dispozitivele Apple

Pentru prima dată, Google recunoaște că volumul căutărilor pe dispozitivele Apple a scăzut, un detaliu dezvăluit în cadrul procesului antitrust al Departamentului de Justiție din SUA împotriva gigantului tech. Eddy Cue, vicepreședintele senior de la Apple, a spus că luna trecută a fost martora unui fenomen istoric: oamenii caută mai puțin pe Google.

În timp ce compania insistă că, în ansamblu, numărul total de căutări este încă în creștere, trendul este clar: oamenii se îndreaptă către alternative, în special chatboții AI care pot oferi răspunsuri mai rapide și mai personalizate. Un raport Gartner preconizează o scădere cu 25% a căutărilor tradiționale până în 2026, pe măsură ce utilizatorii își schimbă comportamentul digital.

Facebook nu mai este despre prietenii și postări

Într-un alt proces antitrust, intentat de Comisia Federală pentru Comerț (FTC) împotriva Meta, CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, a recunoscut că utilizatorii nu mai adaugă prieteni și nu mai distribuie conținut pe Facebook la fel de frecvent ca înainte. Zuckerberg a declarat că a observat o scădere a acestor activități, menționând totodată că nu cunoaște cifrele exacte. În schimb, Meta a remarcat o creștere semnificativă a numărului de mesaje directe trimise pe platformă.

Un studiu publicat în decembrie de Pew Research Center arată că doar 32% dintre adolescenți mai folosesc Facebook, față de 71% în perioada 2014–2015. Totuși, Instagram, care aparține tot Meta, continuă să fie utilizat frecvent de tineri. În ultimii ani, Meta a adăugat funcționalități precum Stories și Reels pentru a concura cu platforme precum Snapchat și TikTok, adaptându-și aplicațiile la preferințele în schimbare ale utilizatorilor.

iPhone-ul ar putea deveni inutil în următorii 10 ani

Tot în cadrul procesului împotriva Google, Eddy Cue a afirmat că este posibil ca iPhone-ul să nu mai fie necesar peste un deceniu. Declarația vine în contextul în care Apple, al doilea cel mai popular brand de smartphone-uri la nivel mondial în primul trimestru al anului 2025 (cu 19% din livrările globale), explorează noi forme de interacțiune digitală.

Apple a lansat recent dispozitivul Vision Pro, în valoare de 3.500 de dolari, pe care îl consideră un pas important către computerele purtabile. Meta, Google și Samsung lucrează și ele la dispozitive precum ochelari inteligenți care pot înlocui utilizarea ecranelor de telefon. Mark Zuckerberg a declarat că, în viitor, interacțiunea cu conținutul digital s-ar putea face prin ochelari inteligenți și holograme, fără a mai fi nevoie de un „dreptunghi luminos”.

Alte articole importante
Prețul aurului explodează și atinge un nou maxim istoric
Prețul aurului explodează și atinge un nou maxim istoric
Prețul aurului a atins un nou maxim istoric, depășind pentru prima dată în istorie pragul de 4.400 de dolari pe uncie. Creșterea este alimentată de cererea ridicată din partea investitorilor care caută active de refugiu, dar și de achizițiile susținute ale băncilor centrale. Prețul aurului se află la cel mai ridicat nivel din istorie: 4.400 […]
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
România traversează una dintre cele mai tensionate perioade pentru mediul investițional din ultimele două decenii, în ciuda faptului că are la dispoziție cele mai mari bugete de investiții din istorie, prin PNRR și programele regionale. Asociația Consultanților în Management din România (AMCOR) avertizează că blocajele sistemice, lipsa de predictibilitate și competiția directă dintre stat și […]
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Bulgaria se pregătește să adopte moneda euro la 1 ianuarie 2026, un moment considerat decisiv pentru economia țării și pentru companiile active pe piața locală. Intrarea în zona euro marchează începutul unei transformări structurale, cu impact asupra stabilității economice, accesului la finanțare și relațiilor comerciale internaționale. Experiența Bulgariei este urmărită atent și în România, unde […]
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]