Prima pagină » Se prăbușesc giganții tech? Silicon Valley recunoaște în sfârșit că Google, Facebook și iPhone-ul nu vor fi veșnice

Se prăbușesc giganții tech? Silicon Valley recunoaște în sfârșit că Google, Facebook și iPhone-ul nu vor fi veșnice

Se prăbușesc giganții tech? Silicon Valley recunoaște în sfârșit că Google, Facebook și iPhone-ul nu vor fi veșnice

Liderii lumii din Silicon Valley admit că produsele emblematice care au definit era digitală cum ar fi  Google Search, Facebook și iPhone, s-ar putea confrunta cu un viitor sumbru. Inteligența artificială și noile aplicații sociale schimbă regulile jocului mai repede decât oricând, iar giganții tech par mai vulnerabili ca niciodată.

Google Search, în declin pe dispozitivele Apple

Pentru prima dată, Google recunoaște că volumul căutărilor pe dispozitivele Apple a scăzut, un detaliu dezvăluit în cadrul procesului antitrust al Departamentului de Justiție din SUA împotriva gigantului tech. Eddy Cue, vicepreședintele senior de la Apple, a spus că luna trecută a fost martora unui fenomen istoric: oamenii caută mai puțin pe Google.

În timp ce compania insistă că, în ansamblu, numărul total de căutări este încă în creștere, trendul este clar: oamenii se îndreaptă către alternative, în special chatboții AI care pot oferi răspunsuri mai rapide și mai personalizate. Un raport Gartner preconizează o scădere cu 25% a căutărilor tradiționale până în 2026, pe măsură ce utilizatorii își schimbă comportamentul digital.

Facebook nu mai este despre prietenii și postări

Într-un alt proces antitrust, intentat de Comisia Federală pentru Comerț (FTC) împotriva Meta, CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, a recunoscut că utilizatorii nu mai adaugă prieteni și nu mai distribuie conținut pe Facebook la fel de frecvent ca înainte. Zuckerberg a declarat că a observat o scădere a acestor activități, menționând totodată că nu cunoaște cifrele exacte. În schimb, Meta a remarcat o creștere semnificativă a numărului de mesaje directe trimise pe platformă.

Un studiu publicat în decembrie de Pew Research Center arată că doar 32% dintre adolescenți mai folosesc Facebook, față de 71% în perioada 2014–2015. Totuși, Instagram, care aparține tot Meta, continuă să fie utilizat frecvent de tineri. În ultimii ani, Meta a adăugat funcționalități precum Stories și Reels pentru a concura cu platforme precum Snapchat și TikTok, adaptându-și aplicațiile la preferințele în schimbare ale utilizatorilor.

iPhone-ul ar putea deveni inutil în următorii 10 ani

Tot în cadrul procesului împotriva Google, Eddy Cue a afirmat că este posibil ca iPhone-ul să nu mai fie necesar peste un deceniu. Declarația vine în contextul în care Apple, al doilea cel mai popular brand de smartphone-uri la nivel mondial în primul trimestru al anului 2025 (cu 19% din livrările globale), explorează noi forme de interacțiune digitală.

Apple a lansat recent dispozitivul Vision Pro, în valoare de 3.500 de dolari, pe care îl consideră un pas important către computerele purtabile. Meta, Google și Samsung lucrează și ele la dispozitive precum ochelari inteligenți care pot înlocui utilizarea ecranelor de telefon. Mark Zuckerberg a declarat că, în viitor, interacțiunea cu conținutul digital s-ar putea face prin ochelari inteligenți și holograme, fără a mai fi nevoie de un „dreptunghi luminos”.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]