Prima pagină » Serbia cucerește turiști români cu oferte și ospitalitate . Campania de promovare a început la Timișoara

Serbia cucerește turiști români cu oferte și ospitalitate . Campania de promovare a început la Timișoara

Serbia cucerește turiști români cu oferte și ospitalitate . Campania de promovare a început la Timișoara

Timișoara devine pentru câteva zile poarta de intrare în peisajele, tradițiile și deliciile Serbiei. Cu peste 20 de agenții prezente, țara vecină își vinde imaginea turistică direct românilor, pe care îi consideră turiști excelenți și mari consumatori. 

Serbia se mută pentru câteva zile la Timișoara

Un eveniment de amploare dedicat promovării turismului sârbesc are loc zilele acestea în Timișoara, unde 22 de agenții de turism din Serbia, alături de reprezentanți ai primăriilor și hotelurilor din țara vecină, își prezintă ofertele. Târgul de Promovare a Turismului Serbiei reunește 23 de organizații locale, șapte hoteluri și numeroși oficiali care mizează pe atragerea turiștilor români, aflați deja în topul preferințelor Voivodinei.

Tatijana Palkovac, reprezentanta Organizației de Turism a Serbiei, declară că România reprezintă o piață strategică: „Românii sunt pe locul trei în Voivodina, după turiștii din Bosnia și Germania. Sunt vizitatori excelenți, foarte buni consumatori, la fel ca sârbii care vin la Timișoara”. Scopul acestui târg este clar: să aducă Serbia mai aproape de publicul român, prin oferte tentante, muzică tradițională și ospitalitate autentică.

Turism cu gust local: de la oferte la multă voie bună

Prima zi a târgului organizat la Convention Center din Timișoara a fost dedicată prezentărilor și întâlnirilor business-to-business între agențiile de turism. Dar experiența nu se limitează doar la broșuri și pachete turistice: vizitatorii sunt întâmpinați și cu spectacole de folclor autentic, ansambluri cu tamburași și chiar momente de muzică modernă.

Evenimentul are un aer festiv, menit să trezească interesul turiștilor români pentru destinațiile sârbești mai puțin cunoscute, dar încărcate de farmec local, tradiții culinare și peisaje pitorești. „Ne dorim să arătăm o imagine completă a Serbiei, să promovăm nu doar locuri, ci și spiritul nostru”, mai spune Palkovac.

De ce mizează sârbii pe români?

Creșterea constantă a numărului de turiști români în Serbia în ultimii ani nu este întâmplătoare. Proximitatea geografică, afinitățile culturale dar și prețurile accesibile au transformat țara vecină într-o destinație tot mai căutată. Voivodina, cu influențe multiculturale, vinuri bune și tradiții puternice, este doar una dintre regiunile preferate de români.

Pentru Serbia, românii nu sunt doar turiști de weekend, ci o sursă de creștere economică în turism. „Consumatori buni, interesați de experiențe autentice, dar și de relaxare”, așa îi caracterizează organizatorii. Iar acest târg de promovare este doar începutul unei campanii de atragere a turiștilor români prin oferte diversificate și apropiere culturală.

 

Alte articole importante
Nvidia își extinde parteneriatele AI în Coreea de Sud, cu Hyundai, Samsung, SK și Naver
Companii
Nvidia își extinde parteneriatele AI în Coreea de Sud, cu Hyundai, Samsung, SK și Naver
Jensen Huang, fondatorul și CEO-ul Nvidia, a revenit în Coreea de Sud și vrea să transforme țara într-unul dintre cele mai puternice centre mondiale de dezvoltare a inteligenței artificiale. În cadrul Summitului APEC 2025, Huang a anunțat o serie de colaborări strategice cu giganții Hyundai Motor, Samsung, SK Group și Naver. Nvidia și Coreea de […]
Viktor Orban vrea ca Ungaria să fie exclusă de pe lista țărilor vizate de sancțiunile SUA privind petrolul rusesc
Viktor Orban vrea ca Ungaria să fie exclusă de pe lista țărilor vizate de sancțiunile SUA privind petrolul rusesc
Premierul ungar Viktor Orban se pregătește de o întâlnire tensionată cu președintele american Donald Trump. Liderul de la Budapesta vrea ca Ungaria să fie exclusă de pe lista țărilor vizate de sancțiunile SUA privind petrolul rusesc. Motivația sa vine din dependența aproape totală a economiei maghiare de conductele energetice care aduc țiței din Rusia. Orban […]
Darul Egiptului pentru lume: a fost inaugurat Marele Muzeu de un miliard de dolari de la Giza
Darul Egiptului pentru lume: a fost inaugurat Marele Muzeu de un miliard de dolari de la Giza
A fost a inaugurat Marele Muzeu al Egiptului, un proiect de un miliard de dolari, menit să redefinească turismul și imaginea țării și, totodată, să devină un centru cultural de referință al epocii moderne. Considerat cel mai mare muzeu arheologic din lume, ansamblul de la Giza adăpostește aproximativ 100.000 de artefacte, care acoperă aproximativ șapte […]
Cofondatorul Meta dezvăluie cum a fost un CEO introvertit timp de 13 ani și presiunea constantă a conducerii
Companii
Cofondatorul Meta dezvăluie cum a fost un CEO introvertit timp de 13 ani și presiunea constantă a conducerii
Dustin Moskovitz, cofondatorul Meta, a povestit cât de epuizant a fost să fie CEO timp de 13 ani. Moskovitz a fondat Facebook în 2004 împreună cu Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, Chris Hughes și Andrew McCollum. După ce a părăsit Facebook în 2008, a păstrat puțin peste 8% din companie. Astfel, a devenit miliardar cu avere […]
Microsoft devine acționar major la OpenAI, cu 27% din companie, după un acord istoric de 135 miliarde de dolari
Companii
Microsoft devine acționar major la OpenAI, cu 27% din companie, după un acord istoric de 135 miliarde de dolari
După aproape un an de negocieri intense, OpenAI face trecerea completă la un model de companie cu profit. În centrul tranzacției se află Microsoft, care primește o participație de 27% în valoare de 135 miliarde de dolari. Microsoft intră adânc în structura OpenAI: un parteneriat de 135 miliarde de dolari OpenAI, compania care a schimbat […]
ANALIZĂ
Populația lumii, împărțită pe generații. Ce grupă de vârstă domină acum planeta
Populația lumii, împărțită pe generații. Ce grupă de vârstă domină acum planeta
Populația lumii a ajuns, în decembrie 2024, la 8,2 miliarde de oameni. Pentru prima dată în istorie, aproape jumătate dintre toți locuitorii planetei fac parte din Generația Z și Generația Alfa, ambele crescute în era digitală.  Distribuția generațiilor arată o schimbare radicală a structurii demografice globale. Această schimbare este indicată de datele furnizate de We […]