Prima pagină » Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $

Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $

Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $
Foto: Unsplash

Starbucks a anunțat că vinde cea mai mare parte a operațiunilor sale din China, pentru 4 miliarde de dolari.

Mișcarea marchează o restructurare strategică a prezenței companiei în cea mai mare piață de cafele din lume, concentrându-se pe parteneriate locale și creșterea afacerilor în această regiune.

Starbucks va înființa o societate mixtă cu firma chineză de investiții Boyu Capital

Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $

Foto: Shutterstock

Starbucks își vinde majoritatea operațiunilor din China și înființează o societate mixtă cu Boyu Capital, într-o tranzacție evaluată la 4 miliarde de dolari. Această mișcare vizează consolidarea prezenței companiei pe această piață și sprijinirea extinderii rețelei de cafenele în întreaga țară, transmite CNN.

Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacții recente efectuate de o companie de consum în China, a doua economie mondială. Printre fondatorii Boyu Capital se numără și nepotul fostului președinte chinez Jiang Zemin. Conform acordului, Boyu va deține 60% din societatea mixtă, iar Starbucks va păstra 40%. Compania americană va continua să dețină licența mărcii și drepturile de proprietate intelectuală.

Fondurile aduse de partenerul local vor susține dezvoltarea Starbucks în China. Concurenții locali, precum Luckin și Cotti, vând cafea cu lapte la un preț de 9,9 yuani (1,4 dolari), adică sub o treime din prețurile Starbucks.

„Ne dorim să oferim experiența Starbucks cât mai multor clienți, în cât mai multe orașe din China. Obiectivul nostru este să extindem rețeaua de la 8.000 de cafenele în prezent, la peste 20.000”, a declarat CEO-ul Brian Niccol.

Starbucks: 20.000 de cafenele în China

De la intrarea pe piața chineză, în 1999, Starbucks a contribuit la dezvoltarea culturii cafelei în țară. Cu toate acestea, cota sa de piață a scăzut anul trecut la 14%, de la 34% în 2019, conform datelor Euromonitor International.

Parteneriatul cu Boyu va permite Starbucks să deschidă cafenele în orașe mai mici și să crească eficiența magazinelor existente, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să rămână anonime. Concret, acordul va ajuta gigantul din Seattle să-și atingă obiectivul de a ajunge la 20.000 de magazine în China.

China este a doua cea mai mare piață Starbucks din afara Statelor Unite, cu 8.000 de locații. În ultimii doi ani fiscali, însă, gigantul din Seattle s-a confruntat cu o scădere a vânzărilor. Recent, a lansat inițiativa „săli de lectură” gratuite în unele cafenele. Aceasta este o măsură menită să atragă mai mulți consumatori și să stimuleze vânzările. Și asta, pe fondul concurenței tot mai puternice din partea lanțurilor locale mai ieftine și a ceainăriilor tradiționale.

Alte companii internaționale au adoptat strategii similare în China. Spre exemplu, în 2017, McDonald’s a vândut 80% din operațiunile sale din China și Hong Kong pentru 2,1 miliarde de dolari.

Alte articole importante
Copilărie în lux și miliarde: cine sunt cei mai bogați copii ai planetei înainte să devină majori
Copilărie în lux și miliarde: cine sunt cei mai bogați copii ai planetei înainte să devină majori
Cresc în palate, apar la evenimente de gală și au conturi de sute de milioane de dolari înainte să împlinească 18 ani. De la moștenitorii regali britanici la copiii vedetelor de la Hollywood, toți dintre acești copii vor duce o viața privelegiată.  Câți bani au cei mai bogați copii ai planetei Copiii starurilor americane domină […]
Costul pe purtare, indicatorul care poate schimba jocul în industria modei
Costul pe purtare, indicatorul care poate schimba jocul în industria modei
Conceptul de cost pe purtare atrage atenția în industria modei, oferind o abordare economică asupra cumpărăturilor. Studiile recente arată cum acest indicator poate influența deciziile consumatorilor în detrimentul produselor ieftine de fast fashion și ultra-fast fashion. Ce reprezintă costul pe purtare? Costul pe purtare/Cost per Wear (CPW) indică valoarea unui articol de îmbrăcăminte raportată la […]
ANALIZĂ
Black Friday 2025: Cum să profiți inteligent de ofertele reale
Black Friday 2025: Cum să profiți inteligent de ofertele reale
Mai sunt puține ore până când se va da startul în Black Friday 2025, ziua cu cele mai mari reduceri din an. Cu o strategie bine pusă la punct și cu câteva trucuri simple poți profita de cele mai bune promoții și, totodată, să economisești considerabil la achizițiile mult dorite. Black Friday 2025: cum poți […]
Criza tinerilor absolvenți britanici care regretă că au făcut facultatea
Criza tinerilor absolvenți britanici care regretă că au făcut facultatea
În Marea Britanie, diferența dintre salariul minim și veniturile de început ale absolvenților de facultate aproape că a dispărut. Tinerii care au investit zeci de mii de lire în educație ajung să câștige la fel ca un angajat fără studii universitare. Marile companii din City avertizează că universitatea riscă să devină o investiție care nu […]
Se majorează salariul minim în Republica Moldova: cât câștigă, de fapt, un angajat cu program full-time
Se majorează salariul minim în Republica Moldova: cât câștigă, de fapt, un angajat cu program full-time
Salariul minim pe economie din Republica Moldova urmează să fie majorat, potrivit autorităților de la Chișinău. Decizia finală ar putea fi anunțată până la sfârșitul lunii noiembrie. În prezent, veniturile minime ale moldovenilor sunt considerabil mai mici decât cele din România, iar guvernul promite o creștere care să reducă decalajele și să asigure un trai […]
Marea Britanie face educația financiară materie obligatorie în școli
Marea Britanie face educația financiară materie obligatorie în școli
Elevii britanici vor face educație financiară, vor învăța despre știri false și schimbările climatice începând din 2028. Reforma majoră a sistemului de educație marchează cea mai amplă revizuire a programei școlare din ultimul deceniu. Autoritățile vor ca elevii să fie pregătiți pentru o lume digitală, economică și ecologică în continuă schimbare. Educația financiară intră oficial […]