Prima pagină » Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $

Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $

Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $
Foto: Unsplash

Starbucks a anunțat că vinde cea mai mare parte a operațiunilor sale din China, pentru 4 miliarde de dolari.

Mișcarea marchează o restructurare strategică a prezenței companiei în cea mai mare piață de cafele din lume, concentrându-se pe parteneriate locale și creșterea afacerilor în această regiune.

Starbucks va înființa o societate mixtă cu firma chineză de investiții Boyu Capital

Starbucks vinde 60% din afacerea din China pentru 4 miliarde $

Foto: Shutterstock

Starbucks își vinde majoritatea operațiunilor din China și înființează o societate mixtă cu Boyu Capital, într-o tranzacție evaluată la 4 miliarde de dolari. Această mișcare vizează consolidarea prezenței companiei pe această piață și sprijinirea extinderii rețelei de cafenele în întreaga țară, transmite CNN.

Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacții recente efectuate de o companie de consum în China, a doua economie mondială. Printre fondatorii Boyu Capital se numără și nepotul fostului președinte chinez Jiang Zemin. Conform acordului, Boyu va deține 60% din societatea mixtă, iar Starbucks va păstra 40%. Compania americană va continua să dețină licența mărcii și drepturile de proprietate intelectuală.

Fondurile aduse de partenerul local vor susține dezvoltarea Starbucks în China. Concurenții locali, precum Luckin și Cotti, vând cafea cu lapte la un preț de 9,9 yuani (1,4 dolari), adică sub o treime din prețurile Starbucks.

„Ne dorim să oferim experiența Starbucks cât mai multor clienți, în cât mai multe orașe din China. Obiectivul nostru este să extindem rețeaua de la 8.000 de cafenele în prezent, la peste 20.000”, a declarat CEO-ul Brian Niccol.

Starbucks: 20.000 de cafenele în China

De la intrarea pe piața chineză, în 1999, Starbucks a contribuit la dezvoltarea culturii cafelei în țară. Cu toate acestea, cota sa de piață a scăzut anul trecut la 14%, de la 34% în 2019, conform datelor Euromonitor International.

Parteneriatul cu Boyu va permite Starbucks să deschidă cafenele în orașe mai mici și să crească eficiența magazinelor existente, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să rămână anonime. Concret, acordul va ajuta gigantul din Seattle să-și atingă obiectivul de a ajunge la 20.000 de magazine în China.

China este a doua cea mai mare piață Starbucks din afara Statelor Unite, cu 8.000 de locații. În ultimii doi ani fiscali, însă, gigantul din Seattle s-a confruntat cu o scădere a vânzărilor. Recent, a lansat inițiativa „săli de lectură” gratuite în unele cafenele. Aceasta este o măsură menită să atragă mai mulți consumatori și să stimuleze vânzările. Și asta, pe fondul concurenței tot mai puternice din partea lanțurilor locale mai ieftine și a ceainăriilor tradiționale.

Alte companii internaționale au adoptat strategii similare în China. Spre exemplu, în 2017, McDonald’s a vândut 80% din operațiunile sale din China și Hong Kong pentru 2,1 miliarde de dolari.

Alte articole importante
Rusia intenționează să construiască o centrală nucleară pe Lună: s-au aflat detalii
Rusia intenționează să construiască o centrală nucleară pe Lună: s-au aflat detalii
Luna este din ce în ce mai mult văzută ca o platformă pentru prezența umană pe termen lung dincolo de Pământ. Proiectul își propune să furnizeze energie programului lunar rusesc și unei stații științifice comune ruso-chineze. Rusia are planuri de a construi o centrală electrică pe Lună Federația Rusă intenționează să amplaseze o centrală nucleară pe […]
La ce să ne așteptăm în 2026: Pariurile marilor brokeri pe S&P 500 și economia globală
La ce să ne așteptăm în 2026: Pariurile marilor brokeri pe S&P 500 și economia globală
Anul 2026 se conturează drept unul de continuare a raliului de pe piețele financiare, potrivit previziunilor marilor case de brokeraj internaționale. Un sondaj realizat de Reuters arată că investitorii mizează în continuare pe inteligența artificială, pe scăderea costurilor de finanțare și pe o reziliență surprinzătoare a economiei globale, în pofida riscurilor persistente legate de inflație, […]
ANALIZĂ
Cum vor transforma AI-ul și roboții criminalitatea și aplicarea legii
Cum vor transforma AI-ul și roboții criminalitatea și aplicarea legii
AI-ul și robotica sunt pe cale să revoluționeze atât modul în sunt comise infracțiunile, cât și modul în care autoritățile le combat. Noile instrumente digitale promit să ofere forțelor de ordine o eficiență fără precedent, în timp ce delincvenții explorează deja metode avansate pentru a exploata aceleași tehnologii. AI și roboții: cum vor evolua criminalitatea […]
Hackerii au furat peste 2,7 miliarde $ în criptomonede în 2025
Hackerii au furat peste 2,7 miliarde $ în criptomonede în 2025
În 2025, hackerii au furat peste 2,7 miliarde de dolari în criptomonede, marcând cel mai mare jaf de acest gen din istoria digitală. Cele mai importante atacuri au vizat exchange-uri și proiecte DeFi și au implicat atât hackeri independenți, cât și grupuri susținute de state. Hackerii au furat criptomonede de 2,7 miliarde $ în 2025, […]
ANALIZĂ
De ce apare zeița Diana pe moneda de aur cu tematica „plăcuţele votive de la Germisara” lansată de BNR: Simbol al prestigiului și identității culturale
De ce apare zeița Diana pe moneda de aur cu tematica „plăcuţele votive de la Germisara” lansată de BNR: Simbol al prestigiului și identității culturale
Banca Naţională a României (BNR) a anunțat că lansează pe 29 decembrie în circuitul numismatic o monedă din aur cu tema Istoria aurului – Plăcuţele votive de la Germisara. Aversul monedei prezintă detalii ale artefactelor găzduite de Muzeul Civilizației Dacice și Romane din Deva, iar reversul redă un detaliu reprezentând-o pe zeiţa Diana la vânătoare. […]
Ce țări exportă cele mai multe decorațiuni de Crăciun
Ce țări exportă cele mai multe decorațiuni de Crăciun
Piața de decorațiuni de Crăciun este dominată de câteva țări care exportă milioane de ornamente, instalații luminoase și brazi artificiali. Aceste state joacă un rol important în aprovizionarea magazinelor din întreaga lume cu produse specifice Sărbătorilor de iarnă. China câștigă cel mai mult din exportul de decorațiuni de Crăciun Decorațiunile de Crăciun reprezintă un adevărat […]