Prima pagină » Stellantis și Renault vor să transforme piața auto europeană și propun o nouă categorie de mașini ieftine pentru a atrage clienții cu bugete reduse

Stellantis și Renault vor să transforme piața auto europeană și propun o nouă categorie de mașini ieftine pentru a atrage clienții cu bugete reduse

Stellantis și Renault vor să transforme piața auto europeană și propun o nouă categorie de mașini ieftine pentru a atrage clienții cu bugete reduse

Giganții auto europeni Stellantis și Renault vor să transforme piața auto europeană. Cele două companii fac presiuni la Bruxelles pentru crearea unei noi categorii de mașini electrice mici, mai puțin reglementate, care să le permită să concureze cu vehiculele chinezești low-cost. Această propunere controversată vizează reducerea costurilor prin eliminarea unor cerințe de siguranță – o idee care a stârnit deja un val de critici și temeri privind siguranța rutieră în UE.

Stellantis și Renault vor să transforme piața auto europeană: criza mașinilor mici lovește din plin

Piața auto europeană se confruntă cu o provocare strategică majoră. În contextul pătrunderii agresive a producătorilor chinezi, precum BYD, care lansează mașini electrice mici cu dotări premium la prețuri sub 20.000 de euro, marii jucători europeni se văd presați să găsească soluții rapide. Stellantis și Renault, două dintre cele mai influente companii din industrie, au lansat o campanie de lobby către Comisia Europeană pentru crearea unei noi categorii de mașini electrice urbane, cu reglementări mai permisive privind siguranța și echiparea.

Conceptul urmărit? O variantă europeană a faimoaselor „kei cars” din Japonia – vehicule ultra-compacte, eficiente și accesibile, concepute special pentru mediul urban. CEO-ul Renault, Luca de Meo, și președintele Stellantis, John Elkann, susțin că Europa nu își permite să ignore acest segment vital, abandonat în ultimii ani din cauza reglementărilor stricte care au transformat mașinile mici în opțiuni neprofitabile.

Siguranță vs. accesibilitate: cât de departe pot merge producătorii europeni?

Noua propunere presupune relaxarea Regulamentului General de Siguranță 2, care în prezent impune dotări precum airbaguri laterale, senzori de somnolență sau avertizoare de părăsire a benzii. Potrivit unor estimări din interiorul industriei, aceste cerințe adaugă între 850 și 1.400 de euro la costul de fabricație al unei mașini. Lobby-ul industriei argumentează că astfel de norme, gândite pentru vehicule de mare viteză, nu sunt necesare pentru mașini mici destinate exclusiv orașelor.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile susține inițiativa și propune crearea unei categorii complet noi – M0, dedicată mașinilor electrice urbane. Cu toate acestea, experții în siguranță avertizează că o astfel de mutare riscă să slăbească standardele de protecție a consumatorilor. Matthew Avery de la Euro NCAP, instituția care evaluează siguranța vehiculelor, a declarat că ideea că mașinile de oraș nu sunt implicate în accidente este pur și simplu „un nonsens”.

Războiul mașinilor mici: Europa sau China?

În timp ce europenii cer reglementări mai lejere, BYD lansează mașini mici care respectă toate normele UE și obțin evaluări de cinci stele la testele Euro NCAP. Emmanuel Bret, directorul adjunct al BYD Franța, a declarat tranșant că ideea conform căreia Uniunea face mașinile inaccesibile este „doar o scuză”. „Lăsați clienții să aleagă!”, a spus el, mizând pe faptul că siguranța va rămâne o prioritate pentru consumatorii europeni.

Alte articole importante
Președintele EAU și Sam Altman pun bazele unei colaborări în AI
Tehnologie
Președintele EAU și Sam Altman pun bazele unei colaborări în AI
Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan l-a primit la Abu Dhabi pe Sam Altman, directorul general al OpenAI. Discuțiile s-au concentrat pe extinderea cooperării în cercetarea AI și dezvoltarea unor aplicații practice. Emiratele investesc miliarde pentru a deveni lider global în domeniul tehnologiei. Președintele EAU s-a întâlnit cu Sam Altman la Abu Dhabi Președintele Emiratelor […]
De ce vrea Franţa să taxeze mai mult super-bogații
De ce vrea Franţa să taxeze mai mult super-bogații
Franța, patria șampaniei și a luxului, se află din nou în centrul unei dezbateri aprinse privind taxarea marilor averi. O propunere de impozit anual de 2% pentru averile de peste 100 de milioane de euro a divizat scena politică. Franța vrea să impună un impozit pe averile uriașe: soluție sau capcană? Totul a pornit de […]
Piețele europene au deschis săptămână în creștere
Piețele europene au deschis săptămână în creștere
Piețele europene au deschis luni în creștere, pe fondul incertitudinilor din SUA privind un posibil blocaj bugetar. Lufthansa a surprins investitorii cu un plan agresiv de restructurare și investiții.  Piețele europene încep săptămâna cu optimism moderat Luni dimineață, bursele europene au avut o deschidere pozitivă. Indicele pan-european Stoxx 600 a urcat cu aproximativ 0,3% până […]
ANALIZĂ
E netul plin de oameni care se filmează mâncând enorm? Mukbang, o piață de milioane de dolari
E netul plin de oameni care se filmează mâncând enorm? Mukbang, o piață de milioane de dolari
Mukbang, un trend asiatic cu milioane de urmăritori la nivel global, le poate aduce creatorilor până la 300.000 de euro pe lună. Psihologii avertizează asupra riscurilor, care țin de risipă, excese alimentare, depresie și singurătate. Un fenomen născut în Asia devine modă globală Probabil că v-a trecut prin feed măcar un clip cu o tânără […]
Cât câștigă specialiștii în publicitate la Google și Facebook Ads
Cât câștigă specialiștii în publicitate la Google și Facebook Ads
Specialiștii în publicitate online sunt tot mai căutați pe piața muncii din România. Companiile oferă salarii care încep de la 4.000 de lei net și pot ajunge până la 7.000 de lei. Anunțurile de recrutare arată clar că firmele caută candidați orientați spre rezultate, capabili să crească vânzările online. Până la 7.000 de lei pentru […]
Lufthansa anunță reducerea a 4.000 de locuri de muncă
Companii
Lufthansa anunță reducerea a 4.000 de locuri de muncă
Lufthansa va reduce 4.000 de locuri de muncă până în 2030, pentru a-și proteja marjele și pentru a-și atinge obiectivele financiare strategice pentru acest interval. Un plan de eficientizare prin digitalizare și eficientizare Lufthansa va reduce 4.000 de locuri de muncă administrative până în 2030. Schimbarea a fost anunțată în cadrul unui plan de eficientizare […]