Prima pagină » STUDIU Reveal Marketing: 1 din 3 români nu a redirecționat niciodată 3,5% din impozitul pe venit

STUDIU Reveal Marketing: 1 din 3 români nu a redirecționat niciodată 3,5% din impozitul pe venit

STUDIU Reveal Marketing: 1 din 3 români nu a redirecționat niciodată 3,5% din impozitul pe venit

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, o treime dintre români nu au completat niciodată formularul pentru redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit, astfel acești bani riscă să ajungă direct în buzunarul statului. Cu termenul limită de 25 mai care bate la ușă, ONG-urile trag un semnal de alarmă: zeci de milioane de euro ar putea fi pierdute din lipsă de informare sau interes.

Reveal Marketing Research: 33% dintre români nu redirecționează niciodată

Conform cercetării Reveal Marketing Research, 33% dintre români nu au redirecționat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit către o cauză non-profit. Deși mecanismul este simplu și accesibil, lipsa de informare sau implicare rămâne o barieră majoră. Cei mai activi în acest demers sunt persoanele din mediul urban, cu vârste între 35-44 de ani, unde 80% au declarat că au redirecționat cel puțin o dată.

Redirecționarea se face cel mai des online, prin completarea Formularului 230 (43%), sau direct la sediul ONG-urilor sau parohiilor (39%). În ciuda eforturilor de digitalizare, relațiile personale rămân decisive: 6 din 10 români au fost rugați de cineva cunoscut să redirecționeze impozitul. Astfel, cauzele care beneficiază cel mai mult sunt cele dedicate copiilor și educației (39%), cazurilor medicale (37%) și instituțiilor religioase (18%).

Încredere mare, dar potențial neexplorat

Majoritatea românilor (90%) consideră mecanismul util și eficient pentru sprijinirea societății civile, iar 82% au încredere că banii ajung la destinația aleasă. Totuși, doar 43% dintre cei care au redirecționat au transformat gestul într-un obicei anual, restul făcând-o ocazional. Din rândul celor care nu au completat niciodată formularul, mulți invocă procesul complicat (40%) și lipsa informațiilor relevante (40%) drept principale obstacole.

Studiul arată și diferențe importante între segmentele socio-demografice: ONG-urile care sprijină copiii sunt preferate de persoanele cu copii (44%), în timp ce organizațiile pentru protecția animalelor sunt alese preponderent de tineri (18-24 ani) și cei fără copii. Pentru seniorii peste 55 de ani, cunoașterea directă a cauzei este factorul principal care i-ar motiva să redirecționeze (63%).

Ce ar convinge mai mulți români să completeze formularul?

Pe lângă familiarizarea cu mecanismul, românii consideră că o promovare mai eficientă în mass-media (31%) și un proces mai simplificat de completare (37%) ar crește implicarea. Tinerii între 25-34 de ani (36%) se arată receptivi la campanii de promovare, în timp ce persoanele cu venituri mai mari (peste 5.000 lei) sunt cel mai des influențate de apeluri directe din partea cunoscuților (79%).

Studiul a fost realizat online în perioada 9-15 mai 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1.008 respondenți cu vârste de peste 18 ani din mediul urban, utilizatori de internet. Marja de eroare este de +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Alte articole importante
Incendiu devastator la halele Uzinei Mecanice Cugir: 130.000 de cartușe distruse și daune estimate la 5 milioane de euro
Incendiu devastator la halele Uzinei Mecanice Cugir: 130.000 de cartușe distruse și daune estimate la 5 milioane de euro
Un val de panică a cuprins orașul Cugir, unde un incendiu urmat de explozii puternice a afectat grav una dintre halele Uzinei Mecanice Cugir. În depozitul vizat se aflau aproximativ 400.000 de cartușe calibrul 14/5, cu o valoare totală estimată la 5 milioane de euro, pregătite pentru livrare. Autoritățile evaluează în prezent dimensiunea exactă a […]
Reddit mizează pe publicitate și pe AI: venituri de 500 de milioane de dolari
Companii
Reddit mizează pe publicitate și pe AI: venituri de 500 de milioane de dolari
Platforma Reddit a raportat venituri de jumătate de miliard de dolari într-un singur trimestru, consolidându-și poziția pe piața digitală. Peste 90% din această sumă provine din publicitate, semn că modelul său de monetizare bazat pe conținut generat de utilizatori continuă să atragă branduri și investitori. Reddit a obținut venituri de 500 de milioane de dolari […]
Declinul Tesla continuă în Europa, chiar și după actualizarea celui mai vândut model din portofoliu
Companii
Declinul Tesla continuă în Europa, chiar și după actualizarea celui mai vândut model din portofoliu
Declinul vânzărilor Tesla în Europa a continuat și în iulie, în ciuda lansării versiunii cu facelift a lui Model Y, cel mai bine vândut automobil din portofoliu. Confruntată cu o concurență tot mai acerbă, în special din China, cu o imagine publică controversată, dar și cu o gamă învechită, constructorul american de vehicule electrice pierde […]
Tesla, obligată să plătească despăgubiri de 329 milioane de dolari după un accident mortal cu Autopilot
Companii
Tesla, obligată să plătească despăgubiri de 329 milioane de dolari după un accident mortal cu Autopilot
Tesla a fost obligată de un juriu din Miami să plătească despăgubiri de 329 milioane de dolari, în urma unui accident mortal petrecut în 2019, în care a fost implicat sistemul Autopilot. Verdictul a stabilit că producătorul poartă o mare parte din vină în utilizarea tehnologiei sale de asistență la condus în condiții neadecvate, care […]
Italia rămâne fără tineri talentați. Exodul creierelor agravează criza demografică și presiunea economică din peninsulă
Italia rămâne fără tineri talentați. Exodul creierelor agravează criza demografică și presiunea economică din peninsulă
Guvernatorul Băncii Centrale a Italiei, Fabio Panetta, a tras un semnal de alarmă privind efectele negative pe care le are plecarea masivă a tinerilor educați în străinătate asupra economiei țării. Acest fenomen, cunoscut sub numele de „brain drain” (exodul creierelor), adâncește problemele generate de o forță de muncă în proces accelerat de îmbătrânire. Pierderea capitalului […]
Top 10 cele mai bune orașe de locuit din lume în 2025. Centrele urbane unde confortul și siguranța sunt pe primul loc
Analize
Top 10 cele mai bune orașe de locuit din lume în 2025. Centrele urbane unde confortul și siguranța sunt pe primul loc
În fiecare an, The Economist realizează un clasament cu cele mai bune orașe de locuit din lume, analizând factori precum siguranța, sistemul de sănătate, educația, infrastructura și calitatea mediului. În 2025, orașele din Europa de Vest și regiunea Asia-Pacific domină topul, iar scorurile reflectă un echilibru între bunăstare și funcționalitate urbană, conform datelor compilate de […]