Prima pagină » STUDIU Reveal Marketing: 1 din 3 români nu a redirecționat niciodată 3,5% din impozitul pe venit

STUDIU Reveal Marketing: 1 din 3 români nu a redirecționat niciodată 3,5% din impozitul pe venit

STUDIU Reveal Marketing: 1 din 3 români nu a redirecționat niciodată 3,5% din impozitul pe venit

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, o treime dintre români nu au completat niciodată formularul pentru redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit, astfel acești bani riscă să ajungă direct în buzunarul statului. Cu termenul limită de 25 mai care bate la ușă, ONG-urile trag un semnal de alarmă: zeci de milioane de euro ar putea fi pierdute din lipsă de informare sau interes.

Reveal Marketing Research: 33% dintre români nu redirecționează niciodată

Conform cercetării Reveal Marketing Research, 33% dintre români nu au redirecționat niciodată cei 3,5% din impozitul pe venit către o cauză non-profit. Deși mecanismul este simplu și accesibil, lipsa de informare sau implicare rămâne o barieră majoră. Cei mai activi în acest demers sunt persoanele din mediul urban, cu vârste între 35-44 de ani, unde 80% au declarat că au redirecționat cel puțin o dată.

Redirecționarea se face cel mai des online, prin completarea Formularului 230 (43%), sau direct la sediul ONG-urilor sau parohiilor (39%). În ciuda eforturilor de digitalizare, relațiile personale rămân decisive: 6 din 10 români au fost rugați de cineva cunoscut să redirecționeze impozitul. Astfel, cauzele care beneficiază cel mai mult sunt cele dedicate copiilor și educației (39%), cazurilor medicale (37%) și instituțiilor religioase (18%).

Încredere mare, dar potențial neexplorat

Majoritatea românilor (90%) consideră mecanismul util și eficient pentru sprijinirea societății civile, iar 82% au încredere că banii ajung la destinația aleasă. Totuși, doar 43% dintre cei care au redirecționat au transformat gestul într-un obicei anual, restul făcând-o ocazional. Din rândul celor care nu au completat niciodată formularul, mulți invocă procesul complicat (40%) și lipsa informațiilor relevante (40%) drept principale obstacole.

Studiul arată și diferențe importante între segmentele socio-demografice: ONG-urile care sprijină copiii sunt preferate de persoanele cu copii (44%), în timp ce organizațiile pentru protecția animalelor sunt alese preponderent de tineri (18-24 ani) și cei fără copii. Pentru seniorii peste 55 de ani, cunoașterea directă a cauzei este factorul principal care i-ar motiva să redirecționeze (63%).

Ce ar convinge mai mulți români să completeze formularul?

Pe lângă familiarizarea cu mecanismul, românii consideră că o promovare mai eficientă în mass-media (31%) și un proces mai simplificat de completare (37%) ar crește implicarea. Tinerii între 25-34 de ani (36%) se arată receptivi la campanii de promovare, în timp ce persoanele cu venituri mai mari (peste 5.000 lei) sunt cel mai des influențate de apeluri directe din partea cunoscuților (79%).

Studiul a fost realizat online în perioada 9-15 mai 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1.008 respondenți cu vârste de peste 18 ani din mediul urban, utilizatori de internet. Marja de eroare este de +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]