Tesla continuă să piardă teren în China, marcând a opta lună consecutivă cu vânzări în scădere la vehiculele electrice produse la fabrica sa din Shanghai.
Potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Chineză pentru Automobile de Pasageri, constructorul american a livrat în luna mai sub 62.000 de unități.
În luna mai 2025, producătorul american a raportat vânzări totale de 61.662 de unități (Model 3 și Model Y) în China, potrivit datelor publicate de Asociația Chineză pentru Automobile de Pasageri (CPCA), citate de CnEVPost. Totalul reprezintă o scădere cu aproximativ 15% față de aceeași lună a anului trecut.
Deși, comparativ cu luna aprilie, s-a înregistrat o creștere de 5,5%, contextul general rămâne îngrijorător pentru compania condusă de Elon Musk. Modelele Tesla fabricate în China sunt livrate atât clienților locali, cât și exportate către Europa și alte piețe internaționale.
Pe piața chineză, producătorul american se confruntă cu o competiție din ce în ce mai dură din partea mărcilor locale, care lansează vehicule electrice tot mai competitive, la prețuri semnificativ mai mici.
Acest război al prețurilor, care a început în 2023, implică acum peste 40 de branduri și continuă să afecteze marjele de profit ale Tesla pe cea mai mare piață auto a lumii.
Pentru a încerca să revigoreze cererea pentru mașinile sale, Tesla a lansat recent o campanie promoțională care oferă gratuit opțiunea de transfer a funcției de conducere asistată între mașini, pentru clienții care achiziționează un vehicul nou până la finalul lunii iunie. În plus, sedanul Model 3 și SUV-ul Model Y au fost incluse într-un program guvernamental chinez dedicat stimulării vânzărilor de vehicule electrice în mediul rural.
Tesla se confruntă cu dificultăți nu doar în China. Pe fondul unei game de modele considerate depășite și a reacțiilor controversate legate de comportamentul public al lui Elon Musk, compania pierde teren și în Europa. Rivalii chinezi precum BYD, Geely și Chery își consolidează prezența pe piețele europene prin oferte agresive și prețuri atrăgătoare.
Un exemplu semnificativ este BYD, care a înregistrat o creștere de peste 14,1% a vânzărilor la nivel global în luna mai, ajungând la aproape 377.000 de vehicule livrate, un volum de vânzări ce contrastează puternic cu declinul Tesla, notează AInvest.com.
În fața acestei presiuni, autoritățile chineze au început să tragă semnale de alarmă și au cerut o temperare a războiului prețurilor, în încercarea de a stabiliza piața auto și de a încuraja un mediu mai sustenabil pentru toți producătorii.
Această evoluție negativă a Tesla evidențiază dificultățile pe care marca americană le întâmpină pe o piață din ce în ce mai competitivă, dominată tot mai mult de producători locali cu oferte agresive și prețuri reduse.