Prima pagină » Europa spune „pas” mașinilor electrice chinezești: un singur model se regăsește pe locul 50, și nu e electric. Top 3 cele mai vândute mărci din China

Europa spune „pas” mașinilor electrice chinezești: un singur model se regăsește pe locul 50, și nu e electric. Top 3 cele mai vândute mărci din China

Europa spune „pas” mașinilor electrice chinezești: un singur model se regăsește pe locul 50, și nu e electric. Top 3 cele mai vândute mărci din China
sursă foto: Shutterstock

Deși chinezii investesc masiv și promit revoluții pe piața auto europeană, doar o singură mașină din China a reușit să pătrundă în topul celor mai vândute modele de pe continent. MG ZS este singura mașină chinezească printre Giganții Europei.

Industria auto din China a făcut pași mari în Europa, dar realitatea din teren arată că doar MG, deținut de gigantul chinez SAIC, a reușit să pătrundă în topul celor 50 de cele mai vândute mașini din Europa. Modelul MG ZS, un SUV de segment B, s-a clasat în aprilie pe locul 23 în topul european, cu 9.900 de unități vândute, reușind să depășească nume consacrate precum Toyota C-HR, Hyundai Kona și chiar Tesla Model Y. Vânzările cumulate pe primele patru luni ale anului au atins 47.000 de exemplare, confirmând ascensiunea impresionantă a mărcii, care a crescut cu 39% față de anul trecut.

Strategia MG s-a bazat pe un mix eficient: prețuri competitive, o gamă variată de propulsii (benzină, hibrid, electric) și moștenirea brandului britanic pe care chinezii l-au cumpărat în 2007. În România, MG ZS costă comparabil cu Dacia Duster, chiar dacă e cu doar 3 centimetri mai mic, ceea ce îl face atractiv pentru clienții sensibili la preț. În aprilie, MG a vândut 21.735 de vehicule în Europa, cu 25% mai mult decât anul trecut, confirmându-și poziția de lider chinez pe continent.

Care sunt cel mai bine vândute mașini la nivel european

Dacă MG a reușit să intre în top 50, restul producătorilor chinezi au încă drum lung de parcurs. BYD, al doilea mare jucător chinez pe piața europeană, a vândut în aprilie 12.558 de mașini, cu 41.400 de unități pe primele patru luni. Creșterea BYD este impresionantă (de patru ori mai mare față de anul trecut), dar cota de piață rămâne marginală. Cel mai bine vândut model al său este SUV-ul Seal U, cu 6.000 de exemplare în aprilie, dar care încă nu a prins Top 50. De asemenea, sedanul Seal, considerat rivalul lui Tesla Model 3, a avut volume modeste: doar 1.600 de unități în aprilie.

În același timp, Chery, al treilea brand chinezesc prezent în Europa, începe să se facă remarcat, cu 5.773 de automobile vândute în aprilie și 21.500 pe primele patru luni. Deși vine puternic din urmă și propune SUV-uri hibride și pe benzină la prețuri competitive, Chery e încă departe de rivalii săi, dar promite o ofensivă puternică odată cu extinderea rețelei de distribuție.

Piața auto europeană rămâne un teritoriu dificil pentru chinezi

În ciuda acestor succese punctuale, piața auto europeană rămâne un teritoriu dificil pentru chinezi. În aprilie, Europa a înmatriculat un milion de mașini, iar pe primele patru luni s-au vândut 4,4 milioane de autoturisme, în ușoară scădere față de anul trecut. Cota de piață a mărcilor chinezești a crescut de la 2,6% la 4,6% – un salt impresionant, dar tot marginal comparativ cu giganții europeni.

Pe segmentul electric, unde chinezii au mizat puternic, vânzările au atins 16.500 de unități în aprilie (în creștere cu 40%), dar segmentul cu motoare termice continuă să fie cel mai important, cu 13.800 de unități și o creștere de 11%. Succesul MG ZS, cu versiunile sale pe benzină, hibrid și electric, arată că versatilitatea și prețurile accesibile pot face diferența, mai ales pe o piață sensibilă la costuri.

Alte articole importante
Rusia susține o campanie menită să „creeze haos pe străzile Marii Britanii și ale Europei”
Rusia susține o campanie menită să „creeze haos pe străzile Marii Britanii și ale Europei”
Rusia poartă o campanie menită să „creeze haos continuu pe străzile Marii Britanii și Europei”, potrivit șefului serviciului britanic de informații interne, MI5. Această afirmație face referire la o serie de acte de sabotaj și incendieri, evenimente cu impact major, care au avut loc în Europa de la izbucnirea războiului din Ucraina. De la distrugerea […]
Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global
Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global
Într-un context economic marcat de incertitudine și de turbulențe severe pe piața muncii, tot mai multe companii aleg să readucă în echipă foști angajați. Fenomenul este cunoscut sub denumirea de „boomerang hires” („angajări-boomerang”) și înregistreză o creștere semnificativă în ultimele luni atât în Statele Unite, cât și în restul lumii, transmite Business Insider. Conform unei […]
Când devenim prea bătrâni ca să mai muncim?
Când devenim prea bătrâni ca să mai muncim?
Când devenim prea bătrâni ca să mai muncim? E greu să stabilești un prag arbitrar care să definească bătrânețea. Mick Jagger are 81 de ani. Bruce Springsteen, 75. Paul McCartney, 82. Toți continuă să cânte în fața a zeci de mii de fani. Tom Cruise, la 62 de ani, încă sare din avioane. Cher, la […]
Avans spectaculos de peste 10 miliarde de lei pentru piața de capital românească în săptămâna 26-30 mai
Avans spectaculos de peste 10 miliarde de lei pentru piața de capital românească în săptămâna 26-30 mai
În perioada 26 – 30 mai 2025, Bursa de Valori București (BVB) a consemnat o creștere semnificativă a capitalizării bursiere, care a urcat cu 10,13 miliarde de lei, echivalentul unui avans de 2,67%, comparativ cu săptămâna precedentă. Astfel, capitalizarea totală înregistrată de piața de capital românească a ajuns la 389,02 miliarde de lei, față de […]
Un plan european pentru decarbonizarea sectorului de rafinare: „Mai puțină ideologie și mai multă tehnologie”
Companii
Un plan european pentru decarbonizarea sectorului de rafinare: „Mai puțină ideologie și mai multă tehnologie”
Președintele companiei energetice Repsol, Antonio Brufau, a pledat – în cadrul adunării generale a acționarilor – pentru o viziune pragmatică, bazată pe „mai puțină ideologie și pe mai multă tehnologie”, subliniind necesitatea ca Uniunea Europeană să adopte un plan concret de acțiune pentru decarbonizarea industriei de rafinare. Brufau este convins că sensibilitatea Comisiei Europene se […]
Trump a retras nominalizarea lui Jared Isaacman, apropiat al lui Musk, pentru conducerea NASA, la două zile după plecarea miliardarului din administrația SUA
Tehnologie
Trump a retras nominalizarea lui Jared Isaacman, apropiat al lui Musk, pentru conducerea NASA, la două zile după plecarea miliardarului din administrația SUA
Președintele Donald Trump a anunțat, sâmbătă, retragerea nominalizării tehnocratului și miliardarului în tehnologie Jared Isaacman pentru funcția de administrator al NASA, invocând o „analiză amănunțită a asocierilor anterioare” ale acestuia. Într-o postare pe platforma sa de socializare Truth Social, Trump a promis că va desemna în curând un nou candidat, „aliniat cu misiunea” și care […]