Prima pagină » Un judecător american blochează temporar decizia lui Trump de a tăia fonduri din cauza programului de taxare a traficului din New York

Un judecător american blochează temporar decizia lui Trump de a tăia fonduri din cauza programului de taxare a traficului din New York

Un judecător american blochează temporar decizia lui Trump de a tăia fonduri din cauza programului de taxare a traficului din New York
Curtea Federală de Comerț blochează tarifele impuse de Trump: președintele nu are „autoritate nelimitată”

Un judecător federal din SUA a blocat temporar eforturile administrației Trump de a anula programul de taxare a traficului din Manhattan și a deschis un nou capitol în lupta dintre autoritățile locale și guvernul federal pentru controlul străzilor orașului.

Marți, cu doar o zi înainte ca Departamentul de Transport al SUA să înceapă reținerea fondurilor pentru proiectele din New York, judecătorul Lewis Liman a emis un ordin provizoriu care împiedică administrația Trump să blocheze programul de „congestion pricing” din Manhattan. Această decizie a venit în urma avertismentului lansat anterior de secretarul Transporturilor, Sean Duffy, care anunțase retragerea aprobării federale pentru acest program, o mișcare ce amenința să lase orașul fără finanțare crucială pentru modernizarea infrastructurii sale de transport public.

Potrivit Reuters, programul de taxare impune o taxă de 9 dolari vehiculelor care intră în Manhattan, la sud de strada 60, în timpul orelor de vârf. Măsura a fost creată nu doar pentru a reduce traficul, ci și pentru a finanța modernizarea rețelei de metrou și autobuze, un pas vital pentru un oraș sufocat de aglomerație. Însă Trump și administrația sa au considerat că programul fură bani de la șoferii obișnuiți și încalcă principiul accesului gratuit la autostrăzi.

Statul New York și Autoritatea Metropolitană de Transport au dat în judecată administrația Trump

Reacția autorităților locale din New York nu a întârziat. Imediat după retragerea aprobării federale, orașul, statul New York și Autoritatea Metropolitană de Transport au dat în judecată administrația Trump, susținând că decizia a fost pur politică și motivată de promisiunile de campanie ale fostului președinte. „Rezultatele sondajului reflectă un nivel ridicat de îngrijorare în rândul mediului de afaceri, în special în ceea ce privește situația politică pe care peste jumătate dintre respondenți o consideră un factor care le afectează direct activitatea”, au subliniat autorii sondajului privind impactul acestei măsuri.

Judecătorul Liman a decis că administrația Trump nu poate lua nicio măsură de sancțiune împotriva New York-ului până la clarificarea litigiului, iar decizia sa este în vigoare cel puțin până pe 9 iunie. „Judecătorul a transmis clar că nu mai vrea amenințări din partea administrației Trump și dorește un calendar rapid pentru soluționarea procesului”, a declarat Janno Lieber, directorul MTA.

În același timp, secretarul Duffy a recunoscut că, deocamdată, acțiunile de sancționare au fost doar în discuție și că guvernul federal va respecta ordinul judecătorului. „Așteptăm cu nerăbdare să ne prezentăm argumentele în instanță”, a spus un purtător de cuvânt al USDOT.

Impactul „congestion pricing”: mai puține mașini, mai mult aer curat

Programul de „congestion pricing”, implementat pentru prima dată în SUA, a început la New York în luna ianuarie. Datele oficiale arată deja un efect clar: traficul în Manhattan a scăzut cu 12% în aprilie, iar timpul de traversare a orașului s-a îmbunătățit semnificativ. Între ianuarie și martie, aproape 5,8 milioane de mașini au dispărut din zonele aglomerate, un impact care nu poate fi ignorat.

Acest program a redus poluarea și a stimulat economia locală – hotelurile, magazinele și restaurantele au înregistrat creșteri semnificative”, a spus guvernatoarea New York-ului, Kathy Hochul, care a numit decizia judecătorului o victorie uriașă pentru navetiștii din New York și pentru dreptul nostru de a ne controla propriile străzi.

Mai mult, fondurile obținute din taxare, estimate la 15 miliarde de dolari, sunt esențiale pentru modernizarea metroului și a autobuzelor. Acest sprijin financiar a fost aprobat inițial de administrația Biden, însă retragerea sprijinului federal de către administrația Trump a pus în pericol planurile de viitor ale orașului.

Alte articole importante
Cum să crești copii de succes: lecția surprinzătoare pe care Michelle Obama a învățat-o de la părinții săi
Analize
Cum să crești copii de succes: lecția surprinzătoare pe care Michelle Obama a învățat-o de la părinții săi
Michelle Obama, fosta Primă Doamnă a Statelor Unite, a împărtășit într-un episod recent al podcast-ului „IMO”, pe care îl găzduiește împreună cu fratele ei Craig Robinson, o lecție valoroasă despre parenting de succes pe care a învățat-o de la proprii părinți. Mesajul lor esențial a fost: fii sincer cu copiii tăi despre ceea ce știi […]
Prima țară din lume care a devenit de nelocuit. Exodul a început, populația fuge pe capete
Prima țară din lume care a devenit de nelocuit. Exodul a început, populația fuge pe capete
Prima țară din lume care devine de nelocuit. Tuvalu, un mic stat insular din Pacificul de Sud cu doar aproximativ 10.600 de locuitori și o altitudine maximă de cinci metri deasupra nivelului mării, se confruntă cu o realitate cruntă: țara este pe punctul de a deveni nelocuibilă. Creșterea nivelului mării amenință fizic acest arhipelag, iar […]
O companie de top, cu filiale în toată lumea, inclusiv România, ajunge în insolvență
Companii
O companie de top, cu filiale în toată lumea, inclusiv România, ajunge în insolvență
Stürtz, o O companie de top, cu filiale în toată lumea, inclusiv România, ajunge în insolvență de top în industria ingineriei mecanice din Germania, a intrat oficial în procedura de insolvență în regim de autoadministrare. Decizia a fost luată în ciuda faptului că firma dispune de un portofoliu de comenzi plin, ce acoperă deja toată […]
Anastasiu dezvăluie factura dezastrului: 266 de întreprinderi produc pierderi de 2,5 miliarde de lei anual
Anastasiu dezvăluie factura dezastrului: 266 de întreprinderi produc pierderi de 2,5 miliarde de lei anual
Vicepremierul Dragoș Anastasiu a prezentat marți, într-o conferință de presă la Palatul Victoria, o situație îngrijorătoare privind performanța economică a întreprinderilor publice din România. Peste 260 de companii aparținând statului înregistrează pierderi cumulate de 2,5 miliarde de lei, subvenționate financiar de stat, iar doar șapte dintre acestea adună 2 miliarde de lei din aceste pierderi. […]
6 mituri despre scorul de credit pe care trebuie să le uiți definitiv
6 mituri despre scorul de credit pe care trebuie să le uiți definitiv
Dacă ai auzit vreodată informații despre scorul de credit de la prieteni, familia ta sau chiar pe rețelele sociale, s-ar putea să fie momentul să reconsideri ceea ce credeai că știi. În calitate de consilier financiar certificat și cu peste 12 ani de experiență în educația financiară, Sarah Brandy a demontat pentru Yahoo Finance numeroase […]
Clădirea statului unde nimeni nu plătea chirie. A fost folosită gratis de firme private timp de 18 ani, iar statul nu a primit nimic
Analize
Clădirea statului unde nimeni nu plătea chirie. A fost folosită gratis de firme private timp de 18 ani, iar statul nu a primit nimic
Într-o țară unde lipsa banilor publici este mereu invocată ca scuză pentru lipsa investițiilor, statul român a „uitat” timp de aproape două decenii că deține o clădire de 1.500 de metri pătrați, ocupată integral de firme private care nu au plătit niciun leu chirie. Deși clădirea aparține Ministerului Economiei și găzduiește 54 de birouri funcționale, […]