Prima pagină » Vânătoare de bagaje pe aeroport: Ryanair vrea să răsplătească angajații care pândesc gențile prea mari

Vânătoare de bagaje pe aeroport: Ryanair vrea să răsplătească angajații care pândesc gențile prea mari

Vânătoare de bagaje pe aeroport: Ryanair vrea să răsplătească angajații care pândesc gențile prea mari
Ryanair raportează o cerere mare pentru vară și tarife stabile

Compania aeriană low-cost Ryanair ia în calcul majorarea bonusului acordat personalului său pentru identificarea și interceptarea pasagerilor care încearcă să transporte bagaje mai mari decât dimensiunile admise la bord. Directorul general al companiei, Michael O’Leary, a dezvăluit recent detalii referitoare la acest stimulent.

În prezent, angajații Ryanair primesc un bonus de aproximativ 1,50 euro (1,30 lire sterline) pentru fiecare bagaj supradimensionat reținut. Conform publicației Sunday Times, bonusul este plafonat la 80 de euro lunar pentru fiecare angajat, informație reieșind din fișele de salarii ale unor angajați anteriori, care indicau suma sub denumirea „gate bag bonus/bonus pentru bagajul la îmbarcare”.

Pasagerii care aduc bagaje cu dimensiuni peste cele permise sunt taxați cu până la 75 de euro, o metodă prin care compania încearcă să regleze cantitatea și dimensiunea bagajelor de mână.

Siguranța în fața neregulilor

Michael O’Leary a explicat că peste 99,9% dintre pasageri respectă regulile privind bagajele și că, în aeroporturi, există puncte special amenajate cu instrumente de măsurat dimensiunile genților. O’Leary a subliniat că această politică de a motiva angajații pentru a opri bagajele excesive are scopul de a scădea numărul celor care încalcă regulile și, astfel, a ușura procesul de embarcare și organizarea zborurilor.

„Bonusul este de aproximativ 1,50 euro pe bagaj și ne gândim să-l majorăm pentru a elimina complet astfel de încălcări,” a declarat CEO-ul Ryanair, citat de TheGuardian.

Fiecare bilet Ryanair include posibilitatea transportării unui bagaj mic de mână, limitat la dimensiuni de 40x20x25 cm și 10 kg greutate. Pentru bagajele mai mari sau mai multe genți, pasagerii trebuie să plătească o taxă suplimentară.

Exemple în industria aviatică și legislația UE

Recent, s-a aflat că angajații companiei Swissport, care operează porțile de îmbarcare la multe aeroporturi, primesc în cadrul programului „easyJet gate bag revenue incentive/stimulare financiară pentru bagajele easyJet interceptate la poartă” 1,20 lire sterline pentru fiecare bagaj reținut.

În Parlamentul European există o presiune pentru ca companiile aeriene să permită gratuit transportul a cel puțin unui mic obiect personal și a unui bagaj de mână, însă O’Leary se declară sceptic că o astfel de reglementare va deveni lege, invocând lipsa spațiului în aeronave.

„Zburăm cu o ocupare aproape completă și aproximativ jumătate dintre pasageri pot aduce două genți, iar cealaltă jumătate doar una – pentru că atât încape în avion,” a spus O’Leary în cadrul emisiunii Morning Ireland de la RTÉ. „Ne descurcăm cu greu cu această cantitate de bagaje, iar acesta este unul dintre motivele pentru care adoptăm o poziție fermă împotriva celor care aduc bagaje excesive.”

Probleme comerciale generate de taxe vamale

Pe lângă politica privind bagajele, Ryanair se confruntă cu provocări comerciale importante legate de posibilele taxe vamale americane asupra industriei aeriene din Europa. Compania a declarat că speră ca aeronavele comerciale să fie exceptate de la aceste tarife într-un acord civil din 1979 dintre UE și SUA.

Neil Sorahan, directorul financiar al Ryanair, a menționat că în ultima perioadă a crescut încrederea că această scutire va rămâne valabilă, până când, săptămâna trecută, a apărut amenințarea aplicării unor tarife de 30%. „Cred însă că decizia Europei de a nu riposta imediat a fost corectă,” a adăugat Sorahan.

Negocierile dintre UE și SUA continuă și sunt menite să se încheie înainte de 1 august, data până la care președintele Trump a amenințat cu aplicarea unor taxe vamale de 30% la exporturile europene.

Mai multe companii aeriene au semnalat că nu pot suporta aceste costuri. Delta Air Lines, transportator american ce a primit anul trecut 47 de aeronave Airbus produse în Canada, Germania și Franța, a avertizat că livrările de aparate de zbor externe s-ar putea opri.

Ryanair este cel mai mare client Boeing din Europa și ar putea fi afectată de aceste taxe, însă Sorahan a afirmat că orice impact financiar al tarifelor va fi suportat în mare parte de fabricantul american. „Este o problemă a Boeing, nu a Ryanair,” a subliniat directorul financiar, adăugând că sunt dispuși să colaboreze cu Boeing pentru a atenua aceste costuri, dacă va fi cazul.

Performanțele financiare recente

Ryanair, companie cu sediul central în Swords, Dublin, a raportat că profitul său net după impozitare s-a dublat, ajungând la 820 milioane de euro (710 milioane lire sterline) în primele trei luni ale anului, datorită unei perioade bune de Paște.

Tariful mediu pe bilet a crescut cu 21% față de anul trecut, până la 51 de euro. Anul precedent a înregistrat o scădere de 7%, reflectând presiunile legate de costul vieții care au determinat consumatorii să fie mai prudenți cu cheltuielile.

Totuși, Ryanair se confruntă cu o încetinire a creșterii numărului de pasageri, cauzată de întârzierea livrărilor de aeronave noi. Directorul financiar Sorahan a precizat că se așteaptă la o creștere modestă, de aproximativ 3%, cu un total de 206 milioane de pasageri pentru întreg anul curent.

Alte articole importante
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Piață de Capital - Fonduri
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]