Prima pagină » Vânătoare de bagaje pe aeroport: Ryanair vrea să răsplătească angajații care pândesc gențile prea mari

Vânătoare de bagaje pe aeroport: Ryanair vrea să răsplătească angajații care pândesc gențile prea mari

Vânătoare de bagaje pe aeroport: Ryanair vrea să răsplătească angajații care pândesc gențile prea mari
Ryanair raportează o cerere mare pentru vară și tarife stabile

Compania aeriană low-cost Ryanair ia în calcul majorarea bonusului acordat personalului său pentru identificarea și interceptarea pasagerilor care încearcă să transporte bagaje mai mari decât dimensiunile admise la bord. Directorul general al companiei, Michael O’Leary, a dezvăluit recent detalii referitoare la acest stimulent.

În prezent, angajații Ryanair primesc un bonus de aproximativ 1,50 euro (1,30 lire sterline) pentru fiecare bagaj supradimensionat reținut. Conform publicației Sunday Times, bonusul este plafonat la 80 de euro lunar pentru fiecare angajat, informație reieșind din fișele de salarii ale unor angajați anteriori, care indicau suma sub denumirea „gate bag bonus/bonus pentru bagajul la îmbarcare”.

Pasagerii care aduc bagaje cu dimensiuni peste cele permise sunt taxați cu până la 75 de euro, o metodă prin care compania încearcă să regleze cantitatea și dimensiunea bagajelor de mână.

Siguranța în fața neregulilor

Michael O’Leary a explicat că peste 99,9% dintre pasageri respectă regulile privind bagajele și că, în aeroporturi, există puncte special amenajate cu instrumente de măsurat dimensiunile genților. O’Leary a subliniat că această politică de a motiva angajații pentru a opri bagajele excesive are scopul de a scădea numărul celor care încalcă regulile și, astfel, a ușura procesul de embarcare și organizarea zborurilor.

„Bonusul este de aproximativ 1,50 euro pe bagaj și ne gândim să-l majorăm pentru a elimina complet astfel de încălcări,” a declarat CEO-ul Ryanair, citat de TheGuardian.

Fiecare bilet Ryanair include posibilitatea transportării unui bagaj mic de mână, limitat la dimensiuni de 40x20x25 cm și 10 kg greutate. Pentru bagajele mai mari sau mai multe genți, pasagerii trebuie să plătească o taxă suplimentară.

Exemple în industria aviatică și legislația UE

Recent, s-a aflat că angajații companiei Swissport, care operează porțile de îmbarcare la multe aeroporturi, primesc în cadrul programului „easyJet gate bag revenue incentive/stimulare financiară pentru bagajele easyJet interceptate la poartă” 1,20 lire sterline pentru fiecare bagaj reținut.

În Parlamentul European există o presiune pentru ca companiile aeriene să permită gratuit transportul a cel puțin unui mic obiect personal și a unui bagaj de mână, însă O’Leary se declară sceptic că o astfel de reglementare va deveni lege, invocând lipsa spațiului în aeronave.

„Zburăm cu o ocupare aproape completă și aproximativ jumătate dintre pasageri pot aduce două genți, iar cealaltă jumătate doar una – pentru că atât încape în avion,” a spus O’Leary în cadrul emisiunii Morning Ireland de la RTÉ. „Ne descurcăm cu greu cu această cantitate de bagaje, iar acesta este unul dintre motivele pentru care adoptăm o poziție fermă împotriva celor care aduc bagaje excesive.”

Probleme comerciale generate de taxe vamale

Pe lângă politica privind bagajele, Ryanair se confruntă cu provocări comerciale importante legate de posibilele taxe vamale americane asupra industriei aeriene din Europa. Compania a declarat că speră ca aeronavele comerciale să fie exceptate de la aceste tarife într-un acord civil din 1979 dintre UE și SUA.

Neil Sorahan, directorul financiar al Ryanair, a menționat că în ultima perioadă a crescut încrederea că această scutire va rămâne valabilă, până când, săptămâna trecută, a apărut amenințarea aplicării unor tarife de 30%. „Cred însă că decizia Europei de a nu riposta imediat a fost corectă,” a adăugat Sorahan.

Negocierile dintre UE și SUA continuă și sunt menite să se încheie înainte de 1 august, data până la care președintele Trump a amenințat cu aplicarea unor taxe vamale de 30% la exporturile europene.

Mai multe companii aeriene au semnalat că nu pot suporta aceste costuri. Delta Air Lines, transportator american ce a primit anul trecut 47 de aeronave Airbus produse în Canada, Germania și Franța, a avertizat că livrările de aparate de zbor externe s-ar putea opri.

Ryanair este cel mai mare client Boeing din Europa și ar putea fi afectată de aceste taxe, însă Sorahan a afirmat că orice impact financiar al tarifelor va fi suportat în mare parte de fabricantul american. „Este o problemă a Boeing, nu a Ryanair,” a subliniat directorul financiar, adăugând că sunt dispuși să colaboreze cu Boeing pentru a atenua aceste costuri, dacă va fi cazul.

Performanțele financiare recente

Ryanair, companie cu sediul central în Swords, Dublin, a raportat că profitul său net după impozitare s-a dublat, ajungând la 820 milioane de euro (710 milioane lire sterline) în primele trei luni ale anului, datorită unei perioade bune de Paște.

Tariful mediu pe bilet a crescut cu 21% față de anul trecut, până la 51 de euro. Anul precedent a înregistrat o scădere de 7%, reflectând presiunile legate de costul vieții care au determinat consumatorii să fie mai prudenți cu cheltuielile.

Totuși, Ryanair se confruntă cu o încetinire a creșterii numărului de pasageri, cauzată de întârzierea livrărilor de aeronave noi. Directorul financiar Sorahan a precizat că se așteaptă la o creștere modestă, de aproximativ 3%, cu un total de 206 milioane de pasageri pentru întreg anul curent.

Alte articole importante
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Tom Hayes, primul bancher încarcerat în scandalul Libor, a dat în judecată UBS pentru 400 milioane dolari. Hayes afirmă că banca elvețiană l-a ales intenționat pentru a evita controlul autorităților, scrie TheGuardian. Acțiunea a fost depusă luni la un tribunal din Connecticut, Statele Unite. Hayes susține că UBS a indus în eroare autoritățile americane, prezentându-l […]
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță un plan ambițios de investiții în industria de apărare, alocând 377 miliarde de euro pentru întărirea securității naționale. Acesta este unul dintre cele mai ample programe de cheltuieli de apărare din istoria recentă a țării. Germania intenționează să transforme Bundeswehr-ul în cea mai puternică armată convențională din Europa. Germania își întărește apărarea cu […]
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia va achiziționa 20 de avioane Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie, ca parte a eforturilor de a-și moderniza forțele aeriene. Valoarea contractului este de 9,1 miliarde de euro și reprezintă cel mai mare export britanic de avioane de vânătoare de ultimă generație din istorie. Turcia achiziționează 20 de avioane Eurofighter Typhoon pentru 9,1 miliarde […]
MAX, alternativa rusească la WhatsApp, număr record de utilizatori
Companii
MAX, alternativa rusească la WhatsApp, număr record de utilizatori
Aplicația de mesagerie MAX, considerată alternativa rusească la WhatsApp, a înregistrat un număr record de utilizatori în ultima perioadă. Creșterea spectaculoasă reflectă tendința tot mai accentuată a utilizatorilor ruși de a migra către platforme locale, pe fondul restricțiilor și tensiunilor geopolitice. MAX, WhatsApp-ul rusesc, atinge cote de utilizare fără precedent Numărul utilizatorilor aplicației de mesagerie MAX […]
ANALIZĂ
Primejdia centrismului economic într-o lume polarizată
Primejdia centrismului economic într-o lume polarizată
Economiștii centriști pot ignora războiul, dar războiul nu îi ignoră pe ei, spune economistul american Kenneth Rogoff, profesor de economie la Universitatea Harvard, într-un editorial publicat de The Guardian. Viziunile moderate, spune el, devin chiar riscante într-un climat politic divizat, unde orice analiză e etichetată ideologic. Deși previziunile sale economice au fost înțelese ca o […]
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Tehnologie
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Threads, platforma rivală a lui X (fostul Twitter), adaugă o funcție nouă pentru utilizatori. Postările vor putea fi făcute temporar și vor dispărea după o perioadă limitată. Scopul este de a încuraja exprimarea liberă, fără teama că mesajele vor rămâne permanent vizibile. Postările care dispar, noua strategie Threads Meta, compania care deține Facebook, Instagram și […]