Startup-ul britanic Wayve testează propria tehnologie de conducere autonomă pe modele Nissan pe străzile din Tokyo.
Proiectul marchează un pas important în colaborarea dintre companiile de tehnologie și producătorii auto, într-un moment în care industria accelerează tranziția către mobilitatea inteligentă.
Foto: Nissan
Tehnologia de conducere autonomă de la Wayve este testată pe prototipuri Nissan Ariya. Inițiativa face parte din pregătirile pentru lansarea comercială, programată în 2027, relatează The Guardian. Colaborarea dintre cele două companii a fost oficializată în luna aprilie. Ea marchează o etapă importantă pentru integrarea tehnologiilor AI pe piața auto japoneză.
Wayve se află într-o competiție directă cu giganți precum Tesla, Waymo (Google) sau Baidu (China). Startup-ul de tehnologie pentru conducerea autonomă încearcă să demonstreze că soluția sa tehnologică poate fi implementată la scară largă de marii producători auto. În ultimii ani, start-up-ul britanic a atras finanțări consistente. Astfel, a reușit să devină una dintre cele mai susținute companii din domeniul inteligenței artificiale din Marea Britanie.
Un rol esențial în această expansiune îl are Nvidia. Gigantul condus de Jensen Huang furnizează cipurile necesare pentru vehiculele echipate cu tehnologia Wayve. De asemenea, Nvidia asigură cipuri și pentru centrele de date unde sunt antrenate modelele AI. Compania din Santa Clara a semnat deja o scrisoare de intenție pentru o investiție de 500 de milioane de dolari în Wayve. Această sumă se va adăuga celor 1,3 miliarde de dolari strânși până acum de la investitori precum SoftBank.
Fondatorul Wayve, Alex Kendall, absolvent al Universității Cambridge, este convins că tehnologia sa a ajuns la „un punct de inflexiune”. Totodată, el spune că aceasta poate învăța rapid să gestioneze situațiile complexe din trafic, inclusiv străzile aglomerate din Tokyo.
„Vrem să construim o companie de un trilion de dolari”, a declarat Kendall, subliniind ambițiile globale ale start-up-ului.
Nissan își dezvoltă deja propria tehnologie de conducere autonomă și a efectuat deja teste inclusiv la Londra. pentru constructorul de automobile nipon, parteneriatul cu Wayve reprezintă o recunoaștere a potențialului acestei companii. Primele vehicule testate vor funcționa la nivelul 2 de condus autonom – „eyes on, hands off”, în care șoferul rămâne responsabil și poate prelua controlul în orice moment.
Tehnologia Wayve combină camere video și radar, în timp ce Nissan adaugă și senzori LiDAR. Aceștia sunt considerați de Kendall un element suplimentar de siguranță, dar suficient de accesibil pentru a fi integrați în mașini de volum. În viitor, compania britanică vizează și sisteme „eyes off”, în care vehiculul poate prelua complet controlul. Acest concept a fost deja testat prin serviciile de robotaxi în unele orașe din SUA și din China. Totuși, acesta se confruntă cu provocări legate de situațiile neprevăzute din trafic.
Prin acest parteneriat și cu sprijinul Nvidia, Wayve își consolidează statutul de pionier al tehnologiei de conducere autonomă în Europa și Asia. Compania are șanse reale să devină unul dintre jucătorii cheie ai pieței globale de mobilitate inteligentă.