Prima pagină » Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru peste 320 de milioane de dolari

Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru peste 320 de milioane de dolari

Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru peste 320 de milioane de dolari
Foto: Shutterstock

Mercedes-Benz a decis să-și vândă participația pe care o deținea la Nissan, tranzacția fiind evaluată la aproximativ 325 de milioane de dolari.

Decizia reflectă reevaluarea priorităților strategice ale constructorului german, într-un context în care compania niponă se confruntă cu dificultăți financiare și operaționale semnificative.

Mercedes-Benz își lichidează participația la Nissan pentru 325 de milioane $

Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru peste 320 de milioane de dolari

Foto: Nissan

Mercedes-Benz a decis să vândă participația pe care o deținea la Nissan, constructor aflat într-o situație dificilă, aflat în mijlocul unui proces de reorganizare menit să evite falimentul. Fondul de pensii al companiei germane a încheiat tranzacția la un preț total de 47,83 de miliarde de yeni, echivalentul a 278,44 de milioane de euro. Compania din Stuttgart deținea 3,8% din Nissan.

Decizia vine la scurt timp după ce și Renault, partener tradițional al producătorului japonez în cadrul alianței create de Carlos Ghosn, și-a vândut participația. Aceasta a contribuit semnificativ la pierderile de 11,2 miliarde de euro înregistrate de Renault în primul semestru, francezii renunțând și la locurile din board-ul Nissan.

Vânzarea acțiunilor de către Mercedes-Benz nu a influențat pozitiv cotațiile Nissan, care au continuat să scadă cu aproximativ 6% în ziua tranzacționării, pe 25 august, când au atins un minim pentru această lună. Evoluția sugerează faptul că investitorii rămân sceptici în privința viitorului companiei asiatice, mai ales după pierderile de 535 milioane de dolari raportate de Nissan în trimestrul al doilea.

Mercedes-Benz a vândut acțiunile la un preț de 341,3 de yeni pe unitate, cu aproape 6% mai puțin decât prețul de închidere din 25 august, de 363 de yeni, acțiunile fiind oferite într-un interval de 337,5-341 yeni, transmite agenția de presă Reuters. În noua structură dintre Renault și Nissan, companiile pot deține cel mult 10% din acțiuni, ceea ce a determinat reducerea progresivă a participației francezilor.

Nissan și-a redus semnificativ capacitatea de producție anuală

O veste parțial pozitivă este că aceea că cererea pentru acțiunile Nissan a depășit oferta, semnalând interesul investitorilor pentru participații la companii aflate în dificultate, sperând că acestea își vor reveni. Aproximativ 70% dintre acțiunile vândute au fost achiziționate de primii zece investitori, notează Automotive News. Mercedes-Benz a explicat că participația nu mai avea o importanță strategică, fiind plasată în contul fondului de pensii încă din 2016.

Noul CEO al companiei japoneze, Ivan Espinosa, a prezentat un plan ambițios de redresare, care vizează economii de 3,34 de miliarde de dolari prin închiderea unor fabrici, inclusiv în Japonia, și printr-un val masiv de concedieri. Situația este atât de complicată încât Nissan a luat în considerare, în primăvară, vânzarea sediului central din Yokohama și reducerea capacității anuale de producție de la 3,5 milioane de automobile, la 2,5 milioane, prin eliminarea a șapte centre de producție pentru mașini și trenuri de rulare.

În iulie, Espinosa declarase că Nissan se află încă în primele etape ale procesului de redresare, dar înregistrează progrese în reducerea costurilor. În total, compania va concedia până la 20.000 de angajați, adică 15% din forța sa globală de muncă. Ieri, acțiunile Nissan se tranzacționau la 342,5 yeni, în scădere cu 5,7%. Renault rămâne cel mai mare investitor, cu o participație totală de 35,7%, dintre care 17,05% deținute direct, iar restul printr-un trust.

Alte articole importante
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]