Prima pagină » 47% dintre angajați vor săptămâna de lucru redusă la 4 zile, dar majoritatea preferă prezența la birou

47% dintre angajați vor săptămâna de lucru redusă la 4 zile, dar majoritatea preferă prezența la birou

47% dintre angajați vor săptămâna de lucru redusă la 4 zile, dar majoritatea preferă prezența la birou
sursă foto: Shutterstock

Un nou sondaj scoate la iveală că aproape 47% dintre angajați visează la săptămâna de lucru redusă la 4 zile, dar nu vor să renunțe la birou. De ce? Pentru că spațiul de lucru nu mai este doar un loc al taskurilor, ci un mediu social și recreativ care le aduce echilibru și productivitate.

Timp mai puțin la muncă, dar cu mai multă valoare: 47% dintre angajați vor săptămâna de lucru redusă la 4 zile

Potrivit unui sondaj național realizat de Genesis Property în perioada aprilie-mai 2025, 47% dintre angajați ar prefera o săptămână de lucru de 4 zile, în timp ce peste 63% declară că au reușit să gestioneze mai bine echilibrul dintre viața profesională și cea personală în comparație cu anii anteriori.

Această tendință nu semnalează o dorință de a munci mai puțin, ci de a munci mai inteligent, într-un ritm care să permită performanță fără epuizare. Ce este și mai interesant este faptul că, în ciuda dorinței de program flexibil, 52% dintre respondenți vor totuși să vină la birou de 3-4 ori pe săptămână, nu pentru taskuri, ci pentru interacțiuni sociale și activități care le cresc motivația și starea de bine.

Biroul ca spațiu de conectare: recreerea și relațiile devin parte din performanță

Angajații nu mai privesc biroul doar ca pe un spațiu de lucru, ci ca pe un loc de întâlnire, colaborare și relaxare. 69% dintre respondenți afirmă că activitățile recreative și sociale de la job le îmbunătățesc performanța. Plimbările în aer liber în timpul zilei (42%), teambuildingurile și activitățile de echipă (38,3%) contribuie la crearea unei atmosfere sănătoase și productive.

De asemenea, angajații apreciază facilitățile care le fac viața mai ușoară: 38,2% își doresc beneficii precum servicii de masaj, fructe sau evenimente tematice, iar 32% visează la spații de relaxare. Ergonomia și personalizarea spațiilor de lucru se regăsesc, de asemenea, pe lista de dorințe (27,8%).

Investiții în viitorul muncii: de la birouri la comunități inteligente

Genesis Property, lider în dezvoltarea spațiilor de birouri din România, nu doar că a studiat nevoile angajaților, ci investește activ în modelarea unui viitor profesional mai echilibrat. Proiectul YUNITY Park – un campus modern dedicat colaborării, inovației și bunăstării – va fi completat în următorul an cu un nou Innovation Center, printr-o investiție suplimentară de 20 de milioane de euro.

În total, primele două faze ale acestui proiect au atras deja peste 30 de milioane de euro. Ideea de birou devine, așadar, mai mult decât un spațiu – devine o comunitate în care angajații pot evolua profesional și personal deopotrivă.

Alte articole importante
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin, torpila nucleară Poseidon, în legătură cu care președintele rus a anunțat teste „reușite” săptămâna aceasta, nu poate provoca un „tsunami radioactiv”. Acesta, conform experților în domeniul nuclear, nu ar putea mătura coastele inamicilor Rusiei. Contrar propagandei de stat, afirmațiile sunt considerate exagerate. Anunțul despre arma apocalipsei și promisiunile propagandei Putin […]
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Tehnologie
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Arabia Saudită își transformă averea acumulată din petrol într-o nouă sursă strategică de putere – inteligența artificială. Regatul condus de prințul moștenitor Mohammed bin Salman lansează un plan uriaș pentru a face din țară al treilea pol global al AI, după Statele Unite și China. Proiectul este condus de compania Humain şi are o valoare […]
Black Friday 2025: eMAG estimează vânzări de 940 milioane de lei
Companii
Black Friday 2025: eMAG estimează vânzări de 940 milioane de lei
eMAG, cel mai mare retailer din comerțul electronic din România, vizează vânzări record de 940 de milioane de lei de Black Friday 2025. Această estimare reflectă atât creșterea continuă a interesului consumatorilor pentru ofertele de sezon, cât și amploarea campaniilor promoționale desfășurate de retailer. Black Friday 2025 la eMAG: Promoții masive la peste 2,2 milioane […]
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
Tehnologie
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
eMAG, cel mai mare retailer online din România, anunță lansarea primului agent de shopping bazat pe inteligență artificială dezvoltat integral în România. Noul instrument va combina funcționalitatea aplicației clasice cu puterea conversațională a AI. eMAG devine primul retailer român care integrează un agent AI Luni, în cadrul unui eveniment oficial, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a […]
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
Retailerul britanic Marks & Spencer, lider pe piața lenjeriei din Regatul Unit, a lansat o nouă gamă de boxeri masculini. Aceștia sunt concepuți pentru a oferi „un plus de încredere purtătorilor”, conform reclamelor. Noutatea, prezentată ca echivalentul masculin al sutienului push-up, a fost anunțată sub denumirea de „pantaloni de susținere secretă/secret support pants”. Produsele sunt […]
ANALIZĂ
Sphere Las Vegas, locul unde trăiești senzația că ești în mijlocul filmului. Fiecare explozie și rafală de vânt se simt în sală
Sphere Las Vegas, locul unde trăiești senzația că ești în mijlocul filmului. Fiecare explozie și rafală de vânt se simt în sală
În Las Vegas, cinefilii descoperă cum Sphere schimbă complet modul în care prosperă filmele. Locul promite senzații unice și tehnologie impresionantă. Sphere în Las Vegas, locul Evenimentul are loc în Las Vegas, orașul jocurilor de noroc. Nu în Los Angeles, unde cinematograful clasic și videotecile încă există. Sphere este o arenă uriașă, cu formă sferică, […]