Prima pagină » Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură

Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură

Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură
Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură. Foto: Freepik

Chatboții cu inteligență artificială sunt pregătiți să facă comunicarea dintre companii și clienții lor mai profundă, mai deschisă și mai personală. Acest nivel de intimitate poate fi excelent, dar, ca în orice relație, creează și potențialul de pericol.

Cea mai recentă generație de chatboți cu inteligență artificială este capabilă să acționeze în numele oamenilor într-o gamă largă de funcții, inclusiv codare, servicii pentru clienți, servicii juridice și programarea unei întâlniri cu un furnizor de servicii medicale. Migrarea lor către servicii de mesagerie populare, cum ar fi WhatsApp, deschide și mai multe oportunități pentru companii în domeniile vânzărilor, asistenței, marketingului și brandingului, scrie Wall Street Journal.

Mai mult, agentul de inteligență artificială are acces la o cantitate enormă de date despre utilizatori, ceea ce face posibilă adaptarea recomandărilor, informațiilor și perspectivelor la nevoile lor. Și odată ce se află într-o aplicație de mesagerie, poate crea o prezență continuă în viața utilizatorului, la fel cum ar face-o o persoană.

„Odată ce o IA te cunoaște și își amintește istoricul tău, nu se mai simte ca un instrument și începe să se simtă ca un companion”, spune Conor Grennan, arhitect șef IA la New York University Stern School of Business. „Începe să estompeze linia dintre un ambasador al mărcii bazat pe inteligență artificială și un simplu prieten care îți împărtășește gusturile.”

Dar aici rezidă și potențialul pericol. Pe măsură ce agenții de inteligență artificială devin mai asemănători cu oamenii, sunt din ce în ce mai predispuși la capcanele relațiilor umane. Anul trecut, de exemplu, Air Canada a fost obligată să ramburseze un client după ce chatbot-ul companiei aeriene a oferit detalii greșite despre politica sa privind persoanele îndoliate. Air Canada a declarat că tehnologia este mai puțin sofisticată decât inteligența artificială mai actuală.

Proprietarul WhatsApp, Meta Platforms, pariază pe faptul că combinarea agenților de inteligență artificială și a mesageriei de afaceri poate oferi un nou pilon de creștere. Multe lucruri se bazează pe acest pariu. Meta, care a plătit 19 miliarde de dolari pentru WhatsApp în 2014, și-a majorat luna trecută cheltuielile de capital proiectate la nivelul întregii companii pentru anul respectiv la o gamă cuprinsă între 64 și 72 de miliarde de dolari, în mare parte pe investițiile sale în inteligență artificială.

Însă chatboții cu inteligență artificială ar putea ajuta mai multe companii să utilizeze produsele de mesagerie ale companiei. Există o serie de modalități de a profita dacă o fac, inclusiv vânzarea de reclame pe Instagram sau Facebook care permit utilizatorilor să trimită mesaje prin aplicația WhatsApp obișnuită pe care o folosesc zilnic.

WhatsApp a creat o aplicație specializată pentru întreprinderile mici și o interfață de programare a aplicațiilor, sau API, pentru întreprinderile mari încă din 2018, iar utilizarea lor a crescut vertiginos pe piețe precum India, Mexic, Indonezia și Brazilia, potrivit lui Nikila Srinivasan de la Meta, vicepreședinte de management de produs pentru mesagerie de afaceri.

Verizon a început o campanie WhatsApp pentru clienții vorbitori de limbă spaniolă din SUA toamna trecută, potrivit lui Robyn Parks, vicepreședinte de segment și marketing local al gigantului de telecomunicații. Campania folosește reclame pe Facebook sau Instagram care oferă clienților sau potențialilor clienți opțiunea de a da click pentru a discuta pe WhatsApp, cu posibilitatea de a muta comunicarea pe un alt canal.

Și dacă un client se retrage din conversație, Verizon poate folosi canalul WhatsApp pentru a încerca să-l reia prin SMS pe WhatsApp, un proces pe care l-a descris ca un „apel de răspuns cald”. Acest lucru nu ar fi posibil cu publicitatea într-un mediu de difuzare.

„Este mult mai mult o conversație”, a spus Parks.

Acum imaginați-vă nenumărați chatboți de inteligență artificială inițiind aceste apeluri de răspuns calde. Ar putea fi revoluționar – și riscant pentru companiile care nu învață să gestioneze acești agenți cu aceeași grijă cu care gestionează oamenii.

 

Alte articole importante
România are cea mai mare inflație anuală din UE și în iulie
România are cea mai mare inflație anuală din UE și în iulie
România a continuat și în luna iulie să aibă cea mai ridicată inflație anuală din UE, cu o creștere anuală a prețurilor de peste 6%. În timp ce media inflației în Uniunea European a urcat ușor la 2,4%, țara noastră este în continuare mult peste celelalte state membre, evidențiind presiunile continue asupra economiei interne. România […]
Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport
Companii
Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport
Într-o eră în care vizibilitatea brandului face diferența dintre notorietate și anonimat, grupul Excellence Media Production – Focus Media Outdoor se impune ca un jucător strategic în piața de publicitate OOH (out-of-home) prin poziționarea sa de excepție în cadrul celui mai important nod aerian al României: Aeroportul Henri Coandă – Otopeni. Astfel, în urma licitației […]
„Piața ascunsă” a locurilor de muncă și cum să o faci să funcționeze pentru tine
„Piața ascunsă” a locurilor de muncă și cum să o faci să funcționeze pentru tine
Dacă ești respins pentru un job, nu înseamnă neapărat că ar trebui să lași acel contact să se răcească. N-ai de unde să știi când e nevoie de cineva ca tine! Unele companii apelează la un fel de „piață ascunsă a locurilor de muncă”, adică vor angaja, în cele din urmă, dintr-un bazin de candidați […]
Google va plăti 30 de milioane $ pentru încălcarea confidențialității copiilor pe YouTube
Companii
Google va plăti 30 de milioane $ pentru încălcarea confidențialității copiilor pe YouTube
Google va plăti daune de 30 de milioane de dolari într-un proces colectiv în care este acuzat că a încălcat confidențialitatea copiilor pe YouTube. Gigantul tech american ar fi colectat date personale ale utilizatoriilor cu vârste sub 13 ani fără consimțământul părinților. Acordul marchează unul dintre cele mai mari cazuri legate de protecția datelor copiilor […]
Cum să supraviețuiești apocalipsei. Unde greșesc majoritatea celor care se pregătesc pentru aceasta și care este adăpostul subteran eficient
Analize
Cum să supraviețuiești apocalipsei. Unde greșesc majoritatea celor care se pregătesc pentru aceasta și care este adăpostul subteran eficient
Dacă vrei să supraviețuiești apocalipsei, nu este suficient să îți umpli cămara cu provizii și să speri că totul va merge conform planului. Mulți dintre cei care se pregătesc pentru un scenariu extrem fac greșeli esențiale, de la alegerea unui adăpost nepotrivit până la ignorarea unor detalii care pot face diferența dintre viață și moarte. […]
Mărcile chineze de EV-uri investesc mai mult peste hotare decât pe piața internă
Companii
Mărcile chineze de EV-uri investesc mai mult peste hotare decât pe piața internă
Mărcile chineze de vehicule electrice au intrat într-o nouă etapă, în care investesc mai mult în străinătate decât pe piața locală. Această schimbare marchează o transformare majoră a strategiei companiilor chineze, care caută profituri mai mari și acces direct la piețele globale. Pentru mărcile chineze, investițiile în EV-uri în străinătate devin prioritare Un raport publicat de […]