Prima pagină » Ambiții mari la BYD: 50% din vânzări ar putea veni din afara Chinei până în 2030

Ambiții mari la BYD: 50% din vânzări ar putea veni din afara Chinei până în 2030

Ambiții mari la BYD: 50% din vânzări ar putea veni din afara Chinei până în 2030

Într-un moment în care piața auto din China devine tot mai saturată, iar marjele de profit se subțiază din cauza unei competiții feroce și a reducerilor de preț, gigantul local BYD își revizuiește strategia de creștere.

Potrivit unor surse apropiate companiei, constructorul chinez și-a propus ca până în 2030 cel puțin 50% dintre vehiculele produse să fie comercializate pe piețele internaționale.

BYD, brand global de succes

BYD

Planul producătorului a fost discutat cu investitorii încă de la finele anului trecut. Acesta se bazează pe o expansiune agresivă în Europa și în America Latină, două regiuni unde cererea pentru vehicule electrice și hibride este în creștere.

Cu toate acestea, BYD – recent lansat și pe piața din România – se confruntă în continuare cu restricții comerciale semnificative pe piața din SUA, unde accesul rămâne limitat pentru toți jucătorii chinezi din sectorul auto.

Marca asiatică și-a câștigat notorietatea datorită unei game largi de modele electrice și hibride accesibile. Pentru BYD, transformarea într-un brand global presupune o provocare substanțială.

În 2023, piața chineză a generat aproape 90% din totalul de 4,27 milioane de vehicule vândute de BYD. Asta înseamnă că rebalansarea portofoliului pe piețele externe va necesita investiții masive în infrastructură, logistică, marketing și adaptare la reglementările locale, transmite Reuters.

BYD a atins volume de vânzări similare cu Ford și Gm

Surse prezente la o întâlnire cu conducerea BYD care a avut loc cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai, susțin că strategia se bazează pe încrederea dobândită din creșterea spectaculoasă din ultimii cinci ani, după ce, anterior, era un jucător modest în industria auto. În această perioadă, compania și-a multiplicat vânzările datorită ofertelor electrice prietenoase cu bugetul consumatorului chinez.

Acum, BYD își propune ca jumătate din vânzările sale de vehicule să provină de pe alte piețe din afara Chinei în următorii cinci ani. Vorbim despre o schimbare majoră de direcție care ar putea consolida poziția grupului în lupta de la distanță cu cei mai mari constructori din lume.

De asemenea, specialiștii spun că BYD dispune acum de o gamă de modele competitivă, de experiența industrială și de puterea de brand necesare pentru a replica succesul de pe piața locală și în afara granițelor. Principala țintă este Europa, acolo unde electrificarea transportului este susținută activ de politici publice și subvenții.

Dacă va reuși să-și atingă acest obiectiv, constructorul chinez ar putea ajunge să concureze de la egal la egal cu giganți precum Toyota și Volkswagen. De altfel, în 2024, BYD a depășit producătorul german la vânzările de pe piața chineză, consolidându-și statutul de lider într-o industrie aflată în transformare profundă.

Ascensiunea rapidă a companiei este ilustrată de cifre: de la mai puțin de 430.000 de unități vândute în 2020, BYD a ajuns în prezent în apropierea volumelor raportate de Ford și General Motors, subliniază specialiștii de la Electrek. Acesta este un salt spectaculos ce marchează maturizarea accelerată a industriei auto din China și ambițiile globale tot mai vizibile ale acesteia.

Alte articole importante
Topul celor mai muncitoare țări din lume în 2025
Topul celor mai muncitoare țări din lume în 2025
Un nou clasament global a făcut ierarhia celor mai muncitoare țări din lume. Acesta arată diferențe uriașe între țări în ceea ce privește numărul de ore lucrate pe săptămână. În timp ce media globală se situează la 38,7 ore, decalajul dintre națiunile cu cele mai lungi și cele mai scurte programe de lucru ajunge la […]
Inflația în 2025. Ce țări au pierdut cel mai mult din puterea de cumpărare anul acesta
Inflația în 2025. Ce țări au pierdut cel mai mult din puterea de cumpărare anul acesta
Inflația a rămas și în 2025 unul dintre cele mai mari pericole pentru economiile lumii. Anul acesta, diferențele dintre țările cu cele mai ridicate rate ale inflației și cele mai stabile economii sunt dramatice. Pentru exemplificare, cum ar fi să începi anul cu 100 de dolari, dar până în decembrie aceștia valorează mai puțin de […]
Cookie-urile vor deveni istorie pe internetul european
Cookie-urile vor deveni istorie pe internetul european
Coșmarul cookie-urilor pe internet va lua sfârșit în Europa pe măsură ce noile reguli vor simplifica modul de gestionare a consimțământului. Această schimbare ar putea pune capăt avalanșei de bannere intruzive și ar putea transforma experiența digitală într-una mai clară, mai sigură și mai puțin obositoare. Noi reguli pregătite de UE va pune capăt coșmarului […]
Franța este destinația preferată a lumii, dar acesta este satul pe care francezii îl iubesc cel mai mult
Franța este destinația preferată a lumii, dar acesta este satul pe care francezii îl iubesc cel mai mult
În timp ce milioane de vizitatori se îndreaptă anual spre Paris sau Coasta de Azur, francezii au ales drept „satul anului” pentru 2025 o așezare medievală discretă, ascunsă între dealuri verzi, unde timpul pare să curgă altfel. Saint Antoine l’Abbaye a cucerit inimile publicului prin istoria sa, atmosfera autentică și peisajele spectaculoase. Satul care a […]
Cinci resorturi care îți confiscă telefonul pentru a avea parte cu adevărat de un detox digital
Cinci resorturi care îți confiscă telefonul pentru a avea parte cu adevărat de un detox digital
Tot mai mulți turiști descoperă că vacanțele nu mai aduc liniște, ci doar o altă formă de aglomerație digitală. Notificările, camerele foto și fluxurile nesfârșite de informații transformă zilele de relaxare într-o cursă contra cronometru. Tot mai multe hoteluri și destinații renunță complet la telefoane și laptopuri și forțează vizitatorii să redescopere tăcerea, contactul autentic […]
Arta răzbunării: Margaret Atwood oferă unele soluții comice
Arta răzbunării: Margaret Atwood oferă unele soluții comice
Cultura modernă a „iertarii” și a vindecării susține că ranchiuna este toxică și că trebuie eliberată. Suntem încurajați să medităm și să le dorim numai lucruri bune chiar și celor mai cruzi. Dar ce ne facem dacă nu putem sau nu vrem să iertăm? Scriitoarea Margaret Atwood demonstrează că ranchiuna și durerea pot fi sublimate […]