Într-un moment în care piața auto din China devine tot mai saturată, iar marjele de profit se subțiază din cauza unei competiții feroce și a reducerilor de preț, gigantul local BYD își revizuiește strategia de creștere.
Potrivit unor surse apropiate companiei, constructorul chinez și-a propus ca până în 2030 cel puțin 50% dintre vehiculele produse să fie comercializate pe piețele internaționale.
Planul producătorului a fost discutat cu investitorii încă de la finele anului trecut. Acesta se bazează pe o expansiune agresivă în Europa și în America Latină, două regiuni unde cererea pentru vehicule electrice și hibride este în creștere.
Cu toate acestea, BYD – recent lansat și pe piața din România – se confruntă în continuare cu restricții comerciale semnificative pe piața din SUA, unde accesul rămâne limitat pentru toți jucătorii chinezi din sectorul auto.
Marca asiatică și-a câștigat notorietatea datorită unei game largi de modele electrice și hibride accesibile. Pentru BYD, transformarea într-un brand global presupune o provocare substanțială.
În 2023, piața chineză a generat aproape 90% din totalul de 4,27 milioane de vehicule vândute de BYD. Asta înseamnă că rebalansarea portofoliului pe piețele externe va necesita investiții masive în infrastructură, logistică, marketing și adaptare la reglementările locale, transmite Reuters.
Surse prezente la o întâlnire cu conducerea BYD care a avut loc cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai, susțin că strategia se bazează pe încrederea dobândită din creșterea spectaculoasă din ultimii cinci ani, după ce, anterior, era un jucător modest în industria auto. În această perioadă, compania și-a multiplicat vânzările datorită ofertelor electrice prietenoase cu bugetul consumatorului chinez.
Acum, BYD își propune ca jumătate din vânzările sale de vehicule să provină de pe alte piețe din afara Chinei în următorii cinci ani. Vorbim despre o schimbare majoră de direcție care ar putea consolida poziția grupului în lupta de la distanță cu cei mai mari constructori din lume.
De asemenea, specialiștii spun că BYD dispune acum de o gamă de modele competitivă, de experiența industrială și de puterea de brand necesare pentru a replica succesul de pe piața locală și în afara granițelor. Principala țintă este Europa, acolo unde electrificarea transportului este susținută activ de politici publice și subvenții.
Dacă va reuși să-și atingă acest obiectiv, constructorul chinez ar putea ajunge să concureze de la egal la egal cu giganți precum Toyota și Volkswagen. De altfel, în 2024, BYD a depășit producătorul german la vânzările de pe piața chineză, consolidându-și statutul de lider într-o industrie aflată în transformare profundă.
Ascensiunea rapidă a companiei este ilustrată de cifre: de la mai puțin de 430.000 de unități vândute în 2020, BYD a ajuns în prezent în apropierea volumelor raportate de Ford și General Motors, subliniază specialiștii de la Electrek. Acesta este un salt spectaculos ce marchează maturizarea accelerată a industriei auto din China și ambițiile globale tot mai vizibile ale acesteia.