Prima pagină » Berarii se reorientează spre băuturile cu THC, substanța psihoactivă din cannabis. Schimbarea preferințelor consumatorilor, factorul determinant

Berarii se reorientează spre băuturile cu THC, substanța psihoactivă din cannabis. Schimbarea preferințelor consumatorilor, factorul determinant

Berarii se reorientează spre băuturile cu THC, substanța psihoactivă din cannabis. Schimbarea preferințelor consumatorilor, factorul determinant
Berarii se reorientează spre băuturile cu THC.

În ultimii ani, industria berii artizanale din Statele Unite a fost nevoită să se adapteze rapid la preferințele tot mai schimbătoare ale consumatorilor. Dacă până nu demult berea era băutura de bază pentru tineri, astăzi rafturile magazinelor sunt invadate de alternative: cocktailuri la cutie, hard seltzer, beri fără alcool și, mai nou, băuturile infuzate cu THC – substanța psihoactivă din cannabis. Această nouă categorie de produse pune micii berari în fața unei dileme existențiale: să intre sau nu în jocul THC-ului?

New Realm Brewing Co. din Atlanta, SUA este un exemplu de adaptare la piață. În 2021, la doar patru ani de la lansare, compania a deschis o distilerie și a lansat cocktailuri la cutie. A urmat AlphaWater, răspunsul la valul de hard seltzer, iar în 2023 a apărut și o IPA fără alcool. Însă, în februarie 2025, New Realm a făcut un pas curajos: a lansat Higher Realm și Liquid Weed, două game de seltzer infuzat cu THC.

Motivul? Un vid legislativ creat de Congres în urmă cu șapte ani permite, în prezent, vânzarea legală a băuturilor cu THC derivat din cânepă în magazinele de băuturi alcoolice și online, la nivel național – și da, aceste băuturi chiar au efect psihoactiv. Noua categorie concurează direct cu berea artizanală pentru spațiul tot mai limitat de pe rafturi și obligă berarii să decidă dacă se alătură trendului sau rămân pe margine, scrie Bloomberg.

„Ne-am gândit mult dacă e potrivit pentru noi și pentru afacerea noastră,” spune Mitch Steele, co-fondator și brewmaster la New Realm.

Decizia de a ieși din zona tradițională a berii a implicat provocări legale și logistice, mai ales că New Realm are reprezentanțe unde se poate testa băutura în mai multe state. Totuși, scăderea vânzărilor de bere și orientarea tinerilor spre altfel de produse au înclinat balanța.

„Suntem, în primul rând, o berărie, dar vrem să oferim alternative și celor care nu consumă alcool,” adaugă Steele.

Higher Realm și Liquid Weed sunt disponibile în variante cu 2 mg și 5 mg THC, în arome Blueberry și Orange Crush. Pentru comparație, o țigară de cannabis conține, în medie, 12 mg THC. Pachetele de patru doze se vând cu 18 dolari, ceva mai scump decât berea obișnuită, dar vânzările sunt stabile în cele cinci taproom-uri New Realm.

Cum a devenit legal THC-ul în băuturi și ce urmează

Explozia băuturilor cu THC derivat din cânepă are la bază Legea Federală a Fermelor din 2018, care a legalizat cânepa cu mai puțin de 0,3% Delta-9 THC în greutate uscată. Această formulare a permis companiilor să extragă și să concentreze THC din cânepă, obținând băuturi legale la nivel federal, chiar dacă efectul este psihoactiv.

Până în mai 2025, 24 de state permit explicit anumite băuturi cu THC din cânepă, 10 impun limite stricte de concentrație, iar 11 le-au interzis complet. Închiderea acestei „portițe” legislative este unul dintre cele mai controversate puncte ale viitoarei Legi a Fermelor, dezbaterea fiind amânată pe fondul tensiunilor politice. Legea actuală expiră la 30 septembrie, iar orice schimbare va necesita o nouă legislație.

Băuturile cu THC din cânepă depășesc deja vânzările celor pe bază de marijuana, iar dacă nu vor fi reglementate suplimentar, piața ar putea ajunge la 5 miliarde de dolari până în 2028 – de zece ori mai mult decât în 2024.

O piață în expansiune și o competiție acerbă

Spre deosebire de produsele tradiționale pe bază de marijuana, care se vând doar în dispensare, băuturile cu THC derivat din cânepă pot fi găsite în magazinele obișnuite, chiar lângă bere. Această apropiere fizică amplifică competiția pentru spațiul la raft și pentru atenția consumatorilor.

„Chiar dacă THC-ul nu concurează cu berea pentru aceleași ocazii de consum, concurează pentru spațiul fizic,” explică Bart Watson, președinte al Brewers Association. „Unii berari sunt împotrivă din principiu, dar chiar și cei care produc astfel de băuturi le consideră o amenințare – tocmai de aceea le fac”.

Jim Koch, fondatorul Boston Beer Co., a declarat într-o conferință cu investitorii: „E prea devreme să vedem un impact asupra consumului de bere, dar amenințarea e mult mai mare decât a fost vreodată marijuana. Acum găsești aceste băuturi lângă bere, în magazine, și asta e o premieră”.

Potrivit Bloomberg Intelligence, până în 2027, cota de piață a berii în sectorul băuturilor alcoolice din SUA va scădea la 36%, de la 45% în 2017.

Companiile de cannabis intră în joc

Marile companii de cannabis nu stau pe margine. În februarie, Trulieve Cannabis Corp. a lansat băutura Onward, cu THC derivat din cânepă, vândută online și în magazinele de băuturi alcoolice din statele unde este legală. În iunie, va apărea și Upward, un energy drink cu CBD, THC și cofeină, la prețuri între 19 și 21 dolari pentru patru doze, în patru arome și cu concentrații de 5 mg și 10 mg THC.

Alți producători, precum Tilray Brands, Organigram și Curaleaf Holdings, au intrat pe piață cu game proprii de seltzer cu THC, vândute în magazine specializate sau online.

Dilema morală și filozofică a berarilor

Pentru berarii artizanali, decizia de a produce sau nu băuturi cu THC nu este doar una de business, ci și una de principiu.

„Am vorbit cu oameni care sunt împotrivă din motive ideologice. Omul de afaceri din ei știe că pierd o oportunitate, dar pur și simplu nu cred în cannabis,” spune Alec Travis, membru al Iowa Brewers Guild și co-proprietar la Field Day Brewery.

Travis și partenerii săi nu au astfel de rețineri: în 2024 au lansat Day Dreamer Cannabis Sparkling Water, vândută în peste 100 de magazine din Iowa, cu vânzări constante și planuri de extindere a gamei de arome.

„Pentru noi, e o modalitate de a ajunge la noi clienți, dar și de a-i aduce în lumea berii artizanale,” explică Travis.

Ca mulți alți berari care au făcut pasul spre THC, el speră doar ca autoritățile să nu schimbe brusc regulile jocului:

„Suntem pregătiți pentru orice – mai multă reglementare, mai puțină sau chiar dispariția completă a acestei piețe. Stăm cu sufletul la gură, fără să știm ce urmează”

Alte articole importante
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Video
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Hotelul Shangri-La Traders din aeroportul Hongqiao, Shanghai, a devenit primul hotel din lume care utilizează un robot umanoid majordom. Robotul, denumit XMAN-R1 și creat de compania chineză Keenon Robotics, este parte dintr-un sistem avansat ce integrează roboți generali și specializați. Robotul a fost creat pentru îmbunătățirea eficienței operaționale și a experienței oferite oaspeților, scrie Interesting […]
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
Tehnologie
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
La doar 22 de ani, trei tineri au devenit revelaţia Sillicon Valley. Cei trei au renunțat la facultate și conduc o companie evaluată la 10 miliarde de dolari. Brendan Foody, Adarsh Hiremath și Surya Midha au devenit în scurt timp noul simbol al generației AI. Trei tineri de 22 de ani, de la dezbateri din […]
ANALIZĂ
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții vinde pure iluzii? Studiile sugerează că, fără anumite vehicule transportoare, cremele anti-ageing nu pot acționa acolo unde apar ridurile. Industria cosmetică cheltuia, în 2022, 7,7 miliarde de dolari pe publicitate, nu pe cercetare. Pare că sume importante sunt alocate construirii unui mit. Două studii publicate anul acesta, la care au colaborat și mai […]
ANALIZĂ
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Anunțul lui Donald Trump că va relua testele nucleare ar putea să zdruncine atât politica globală de neproliferare a acestui tip de armament, cât și echilibrul strategic mondial, spun observatorii. Statele Unite nu au mai testat explozia unui focos nuclear din 1992. Rusia nu a mai efectuat un test nuclear de peste 30 de ani. […]
Vulnerabilitatea bărbaților devine o nouă strategie de succes în business
Vulnerabilitatea bărbaților devine o nouă strategie de succes în business
Tot mai multe companii descoperă, mai nou, că grupurile de sprijin în care se cultivă sau se încurajează vulnerabilitatea bărbaților pot îmbunătăți sănătatea organizațională și productivitatea. Estée Lauder, Channel 4, Virgin Media O2 sau BAE Systems se numără printre cei care susțin de ani buni astfel de grupuri. Preferă, însă, să nu vorbească despre ele, […]
Cea mai izolată cazare din lume: cabina plutitoare din Groenlanda, unde stai printre ghețari
Cea mai izolată cazare din lume: cabina plutitoare din Groenlanda, unde stai printre ghețari
La mii de kilometri de civilizație, într-un golf înghețat din estul Groenlandei, există cea mai izolată cazare din lume. O cabană plutitoare, cu o singură cameră. Este un loc unde singurul semn de viață e un telefon prin satelit. Cei mai mulți aleg această cazare pentru a se reconecta cu ei înșiși.  Cea mai izolată […]