Prima pagină » Boom turistic în Qatar: peste 1,5 milioane de vizitatori în doar trei luni! Care e secretul prin care țara atarge turiștii

Boom turistic în Qatar: peste 1,5 milioane de vizitatori în doar trei luni! Care e secretul prin care țara atarge turiștii

Boom turistic în Qatar: peste 1,5 milioane de vizitatori în doar trei luni! Care e secretul prin care țara atarge turiștii

Qatar continuă să se impună ca o destinație turistică de top în regiune, dar și pe plan global. În primul trimestru al anului 2025, peste 1,5 milioane de turiști internaționali au vizitat statul din Golf, în ciuda unei ușoare scăderi față de aceeași perioadă din 2024.

Qatar atrage cei mai mulți turiști din Europa și Asia

Potrivit datelor publicate de Arab News, 36% dintre vizitatorii din primele trei luni ale anului au venit din țările Consiliului de Cooperare al Golfului, 28% din Europa și 20% din Asia și Oceania. Cifrele confirmă că strategia de atragere a turiștilor din piețe internaționale diverse dă rezultate. Aproape 51% dintre vizitatori au sosit cu avionul, 34% pe cale terestră și 15% pe mare.

Peste 200.000 de turiști în doar 8 zile, de sărbătoarea EID

Unul dintre cele mai aglomerate momente a fost perioada Eid Al-Fitr, când Qatarul a primit 214.000 de vizitatori în doar 8 zile. Este cel mai mare număr de turiști înregistrați în această perioadă din ultimii trei ani.

Aproape jumătate dintre acești turiști au venit din țările din Golf, ceea ce marchează o creștere de 18% față de anul precedent. Rata de ocupare a hotelurilor a urcat la 77%, față de 67% în 2024.

Cheia succesului este investiția în turism și evenimentele internaționale

Strategia turistică a Qatarului se bazează pe evenimente internaționale de amploare și parteneriate cu organizații importante. În primul trimestru al anului, țara a găzduit Web Summit Qatar, Doha Jewellery and Watches Exhibition și Qatar International Food Festival. De asemenea, Qatarul a fost gazda și celui de-al 51-lea Comitet Regional de Turism pentru Orientul Mijlociu al ONU.

Pe termen lung, Qatarul își propune să atragă 6 milioane de turiști anual până în 2030. Până atunci, țara continuă să adauge evenimente importante în calendarul turistic, precum finala anuală a Campionatului Mondial de Triatlon T100, FIFA Arab Cup Qatar 2025, E1 Grand Prix of Electric Boats și numeroase festivaluri culturale și sportive.

Alte articole importante
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
La un deceniu după ce s-a aflat pe buza prăpastiei, în pragul destrămării economice, Grecia a reușit o redresare spectaculoasă, se arată într-o analiză Fiancial Times. În 2011, Grecia se afundase în cea mai gravă recesiune cunoscută de o economie dezvoltată în timp de pace. Sunt încă vii – și unele au rămas până acum […]
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Cash stuffing-ul, cunoscut și sub denumirea de metoda plicurilor, a devenit rapid una dintre cele mai populare strategii de bugetare, grație viralității pe TikTok. Videoclipuri cu plicuri frumos etichetate, dosare de buget și bancnote împărțite cu grijă pe categorii domină rețelele sociale, oferind o imagine atrăgătoare a controlului financiar. Însă, dincolo de estetica sa atrăgătoare […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]