Prima pagină » Bringo a depășit 1,6 milioane de comenzi, în 2024

Bringo a depășit 1,6 milioane de comenzi, în 2024

Bringo a depășit 1,6 milioane de comenzi, în 2024
Florina Dobre, CEO Bringo

Bringo a depășit 1,6 milioane de comenzi, în 2024, iar produsele aflate la promoție, au fost de două ori mai prezente în coșurile de cumpărături, anul trecut.

Bringo LifeINDEX:
● Alegeri mai sănătoase: Aproape jumătate dintre comenzile Bringo includ produse bio
● Mai puțin zahăr: +20% produse fără zahăr în coșurile Bringo
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, analizează principalele tendințe care au definit obiceiurile de consum de eGroceries în 2024.

Analiza realizată pe cele peste 1,6 milioane de comenzi livrate de personal shopperii Bringo în 2024 în cele peste 35 orașe în care serviciul este activ relevă faptul că românii sunt tot mai atenți atât la preț, cât și la alegerile lor alimentare.

Datele Bringo LifeINDEX arată că 4 din 5 comenzi plasate pe Bringo includ produse la reducere, în timp ce 2 coșuri din 5 conțin produse bio.

În 2024, optimizarea bugetului a devenit o prioritate, iar digitalizarea cumpărăturilor le oferă clienților un acces mai rapid și mai eficient la promoțiile din retail.

Datele Bringo arată că 80% dintre coșurile de cumpărături conțin cel puțin un produs la reducere. Totodată, interesul pentru un stil de viață sănătos și echilibrat este în creștere, 40% dintre comenzi incluzând produse bio.

De asemenea, consumatorii manifestă o atenție sporită față de alegerile alimentare, cu o creștere de 20% produselor fără zahăr, comparativ cu 2023 și de 10% la produse fără gluten.
Reducerile și transparența prețurilor, factorii care influențează alegerile consumatorilor.

Datele Bringo LifeINDEX arată că, deși frecvența achizițiilor online s-a menținut constantă, consumatorii adoptă o abordare mai strategică, alegând mai des produse aflate la reducere și planificând cumpărăturile astfel încât să beneficieze de cele mai bune prețuri.
„Vedem o schimbare clară în comportamentul de consum, consumatorii nu doar că își doresc acces rapid la produse, dar sunt și mult mai atenți la prețuri și la alegerile lor alimentare. Faptul că prețurile din aplicație sunt aceleași ca în magazinele fizice, iar promoțiile ușor accesibile și vizibile, contribuie la menținerea încrederii utilizatorilor.

Observăm, de asemenea, nu doar o creștere a ponderii produselor la reducere în coșul de cumpărături, ci și o orientare către produse bio, dar și către produse care răspund unor nevoi specifice – fie că vorbim de alimente fără zahăr, fără gluten ori fără lactoză. Aceste tendințe reflectă un consum mai conștient și echilibrat, în care accesul facil la informație și posibilitatea de a compara ofertele în timp real joacă un rol important”, spune Florina Dobre, CEO Bringo.

Potrivit Bringo LifeINDEX, analiza preferințelor de consum la nivelul celor 37 de orașe în care Bringo este prezent, arată că în 2024 cele mai comandate produse sunt apa plată, pâinea, bananele, ouăle, laptele, roșiile și castraveții, urmate de băuturi carbogazoase și citrice. La nivel de categorii, cele mai populare rămân alimentele proaspete, produsele de uz casnic și farmaceutice.

Consum prudent și sustenabil: planificare a cumpărăturilor, atenție la preț și ingrediente
Bringo activează pe segmentul esențial al cumpărăturilor de zi cu zi, oferind o experiență de eGroceries care încurajează un consum mai prudent și sustenabil.

Dacă în magazinele fizice tentațiile pot duce la achiziții impulsive, în mediul online, coșurile de cumpărături reflectă în mare parte strictul necesar, alegeri bine gândite și planificate.
Valoarea medie a coșului este de 300 lei, iar sâmbăta este ziua cu cele mai multe comenzi, sugerând un comportament de shopping recurent și organizat, cu accent pe planificarea săptămânală.

În medie, fiecare comandă conține 19 produse, un indicator al alegerilor inteligente și eficiente, la fel ca în 2023.
De asemenea, ponderea ridicată a produselor aflate la reducere sau cu promoție, 4 din 5 coșuri, arată o preocupare crescută pentru optimizarea bugetului.

În același timp, se observă o creștere a categoriilor percepute ca fiind mai sănătoase, cum ar fi produsele bio, fără zahăr sau fără gluten, ceea ce confirmă un interes din ce în ce mai mare al consumatorilor pentru alegeri echilibrate și responsabile.
La nivel național, București, Iași și Cluj conduc topul orașelor cu cele mai multe comenzi. Zilnic, personal shopperii Bringo livrează în medie 4500 de comenzi în peste 35 de orașe din toată țara.
Pe partea de sustenabilitate,

București, Iași și Brașov s-au remarcat ca fiind orașele cu cele mai multe ambalaje colectate prin sistemul de garanție-returnare (SGR) lansat de Bringo în vara 2024 în premieră pe piața din România.

Analiza BRINGO LifeINDEX în 2024 mai arată că 23 decembrie 2024 a fost cea mai aglomerată zi de cumpărături a anului, pe fondul pregătirilor intense pentru sărbători, cu un vârf de aproape 8.500 comenzi livrate, față de 4500 comenzi, media zilnică. În ceea ce privește obiceiurile săptămânale, la nivel de an, sâmbăta rămâne cea mai aglomerată zi pentru livrări. La polul opus se situează zilele de luni și marți.

BRINGO LifeINDEX este indicatorul care analizează obiceiurile de consum ale utilizatorilor, oferind o imagine clară asupra tendințelor și preferințelor în achizițiile de zi cu zi. Prin monitorizarea și evaluarea constantă a comportamentelor de cumpărare, Bringo LifeINDEX permite identificarea schimbărilor în consum și a preferințelor în materie de produse și servicii. Analizând peste 4.500 de comenzi livrate zilnic la nivel național, BRINGO LifeINDEX se conturează ca un instrument relevant pentru radiografierea pieței, surprinzând în timp real dinamica consumului și oferind date importante despre obiceiurile de consum ale românilor.
Bringo este o aplicație de cumpărături online disponibilă în peste 35 de orașe din România și lider național pe segmentul eGroceries. Platforma oferă acces la peste 350.000 de produse din peste 200 de magazine partenere, cu opțiuni multiple de livrare și serviciul unic de Personal Shopper, care asigură o experiență de cumpărături personalizată, eficientă și fără stres. Bringo activează și internațional, în Maroc și Belgia, prin Bringo International.

 

Alte articole importante
A pierdut toate economiile într-un singur apel. Cum a căzut un prezentator TV pradă escrocilor și ce putem învăța din pățania lui
A pierdut toate economiile într-un singur apel. Cum a căzut un prezentator TV pradă escrocilor și ce putem învăța din pățania lui
Noel Phillips, corespondentul pentru America de Nord al emisiunii Good Morning Britain, a povestit recent experiența dureroasă prin care și-a pierdut toate economiile de-o viață, în valoare de aproximativ 22.500 de lire sterline, în urma unei escrocherii telefonice extrem de sofisticate. Incidentul a fost prezentat într-un interviu difuzat la Good Morning Britain, în care Phillips […]
Șoc la raft: Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie
Șoc la raft: Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie
În luna iulie, produsele esențiale au suferit creșteri de preț spectaculoase, generând un adevărat șoc pentru consumatori la raft. Această situație reflectă presiunile inflaționiste resimțite în piață în ultima perioadă, în timp ce puterea de cumpărare a românilor a fost serios afectată. Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie Raportat la aceeași […]
Cum a reușit Islanda să transforme un dezastru natural în atarcție turistică. Eruptiile vulcanice, condimentate cu spa si lux
Cum a reușit Islanda să transforme un dezastru natural în atarcție turistică. Eruptiile vulcanice, condimentate cu spa si lux
Islanda a reușit să transforme ceea ce părea un dezastru natural devastator, erupțiile vulcanice, într-o atracție turistică unică în lume. Combinația surprinzătoare dintre peisajele accidentate create de lavă și zona spa-urilor luxoase oferă vizitatorilor o experiență completă, care îmbină aventura cu relaxarea. Islanda, mândră proprietară a circa 30 de sisteme vulcanice, dintre care patru încă […]
Cea mai mare tranzacție din piața terenurilor agricole din 2025: 110 hectare la Nibiru, stațiunea lui Selly, vândute cu 22,3 milioane lei
Cea mai mare tranzacție din piața terenurilor agricole din 2025: 110 hectare la Nibiru, stațiunea lui Selly, vândute cu 22,3 milioane lei
Piața terenurilor agricole din România a dat lovitura în 2025, iar cea mai mare tranzacție a anului are legătură directă cu faimoasa stațiune Nibiru, proiectul ambițios al lui Selly. Ministerul Agriculturii a confirmat că un teren de peste 110 hectare din Tuzla a fost vândut pentru o sumă record, depășind cu mult media pieței. Piața […]
Cum și-a început Jeff Bezos aventura antreprenorială. Lecții surprinzătoare de la un adolescent ambițios
Cum și-a început Jeff Bezos aventura antreprenorială. Lecții surprinzătoare de la un adolescent ambițios
Puțini știu că, înainte să devină unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii și fondatorul gigantului Amazon, Jeff Bezos își începea cariera antreprenorială încă de când era adolescent. La 16 ani, el a organizat o tabără educativă de vară în curtea casei familiei sale din Miami. Acest proiect purta numele de Dream Institute și […]
Piața de cipuri bazate pe inteligență artificială va crește cu 30% pe an până în 2030
Tehnologie
Piața de cipuri bazate pe inteligență artificială va crește cu 30% pe an până în 2030
Piața de cipuri de memorie bazate pe inteligență artificială ar putea înregistra o creștere rapidă și spectaculoasă până în 2030. Această expansiune reflectă importanța crescândă a AI în diverse domenii și nevoia de soluții de stocare performante pentru gestionarea volumelor uriașe de date, pe fondul cererii tot mai mari pentru tehnologii avansate. Prognoză 2030: Piața […]