Peste 360 de milioane de persoane folosesc aplicații de dating la nivel global, potrivit unui raport Business of Apps. Conform acelorași date, peste 350 de milioane de utilizatori sunt activi, iar aproximativ 25 de milioane plătesc pentru funcții premium. În Statele Unite, 10% dintre adulții aflați într-o relație stabilă spun că și-au întâlnit actualul soț sau partener pe o aplicație de dating, potrivit Pew Research Center. Tot în SUA, 39% dintre cei care au folosit aplicații de dating spun că au fost într-o relație angajată sau s-au căsătorit cu cineva întâlnit printr-o astfel de platformă. Dintre toți oameni care se îndrăgostesc online, cei mai vitregiți par britanicii. Un nou sondaj arată că modestia excesivă a britanicilor le sabotează șansele pe aplicațiile de dating.
Un sondaj realizat de Match arată că milioane de britanici singuri se subestimează online. Modestia, de obicei apreciată social, devine un obstacol major în relațiile moderne, care se înfiripă, cel mai adesea, în mediul vrtual. 62% dintre respondenți recunosc că le este greu să se descrie pe aplicații. Peste jumătate nu știu ce să spună în profilurile lor.
Temerile variază: o treime se tem că vor părea plictisitori. Un sfert cred că vor părea prea aroganți. Rezultatul este o avalanșă de biografii banale, care nu ies în niciun fel din rând, pentru că sunt lipsite de orice amănunt care le-ar putea face atractive, scrie Vice. Profilurile arată cam la fel: „sigur, neutru și foarte ușor de uitat”.
David Waters, psihoterapeut și coach de dating la Match Dating Lab, explică fenomenul. Britanicii sunt condiționați de educație să nu se promoveze. „A vorbi despre propriile calități nu e lașitate, ci respect de sine”, spune Waters. Modul în care te prezinți, adaugă el, poate schimba fundamental modul în care oamenii se conectează cu tine.
Waters recomandă să te pui în poziția celui mai bun prieten pe care-l ai când scrii un profil. „Imaginează-ți cum te-ar prezenta prietenul tău cel mai bun. Dacă poți face la fel, vei arăta mai atractiv și autentic”, explică specialistul. Departe de a fi o fanfaronadă, așa cum am putea fi tentați să credem, această abordare atrage, de fapt, conexiuni mai profunde și facilitează legături adevărate. Britanicii nu au probleme să complimenteze alte persoane, însă nu reușesc să scrie la fel cu propria persoană.
Rugate să-și descrie cele mai bune prietene, femeile listează, în medie, cam șapte trăsături pozitive. Bărbații identifică șase trăsături pentru prietenii lor. Dar când vine vorba de ei înșiși, încrederea în buna judecată dispare rapid. Autoaprecierea se evaporă mai repede decât conversațiile superficiale la o primă întâlnire.
Profilurile care menționează unele trăsături foarte apreciate, cum ar fi umorul, prietenii solide sau inteligență emoțională atrag imediat atenția. 45% dintre respondenți consideră aceste calități drept „steaguri verzi”, la care trebuie să reacționezi imediat. Ele transmit încredere și conștientizare emoțională. Britanicii, care se limitează la a spune: „sunt normal”, eșuează, de regulă în a transmite aceste semnale.
Waters recomandă fraze pozitive și autentice: începe cu „Îmi place…”. Evită clișeele. Demonstrează că ai umor în loc să pretinzi că-l ai. Elimină expresiile autodepreciative care încep cu „poate”, „cred că”, „sună prost, dar”. Toate acestea te fac să pari mai mic decât ești în realitate.
Modestia funcționează la un interviu de angajare, deși nici acolo nu este chiar cea mai obișnuită strategie. Pe aplicațiile de dating, scrie sursa citată, modestia este un imens dezavantaj. Trebuie să crezi în propriul PR personal. Spune ce faci bine și evidențiază calitățile tale reale. Oferă-le oamenilor ceva pentru care să dea swipe. Aceasta este regula succesului în datingul modern britanic, mai scrie sursa citată.