Prima pagină » BYD și Tesla riscă pierderi majore pe piața EV din Mexic

BYD și Tesla riscă pierderi majore pe piața EV din Mexic

BYD și Tesla riscă pierderi majore pe piața EV din Mexic
BYD și Tesla riscă pierderi majore pe piața EV din Mexic

BYD și Tesla riscă pierderi majore din cauza tarifelor de 50% propuse de Mexic pentru vehiculele electrice din China.

Această măsură ar putea frâna expansiunea celor doi giganți auto pe o piață aflată în plină creștere. În același timp, decizia riscă să remodeleze piața auto cu cea mai rapidă creștere din America de Nord, favorizând producătorii tradiționali General Motors, Ford și Stellantis.

BYD și Tesla, pierderi uriașe din cauza noilor tarife de 50% propuse de Mexic

BYD și Tesla riscă pierderi majore pe piața EV din Mexic

Foto: BYD

BYD și Tesla sunt în momentul de față cei mai mari producători de vehicule electrice (EV). Cu toate acestea, cei doi giganți ar putea înregistra cele mai mari pierderi pe fondul deciziei Mexicului de a introduce noi tarife de 50% pentru automobilele importate din China, transmite Reuters. Această măsură ar putea afecta puternic piața EV-urilor din această țară, aflată în plină expansiune. Prin această decizie, guvernul mexican ar proteja cei trei mari producători americani tradiționali („The Big Three”): General Motors, Ford și Stellantis.

Noile tarife vizează atât EV-urile, cât și mașinile pe benzină importate din țările cu care Mexicul nu are acorduri de liber schimb, inclusiv Coreea de Sud, India, Indonezia și Rusia. Analiștii din industrie spun că, practic, măsura ar afecta în special automobilele electrice fabricate în China și comercializate în Mexic.

Noua taxă are potențialul de a remodela cea mai dinamică piață din America de Nord. În plus, va încetini ascensiunea spectaculoasă BYD în Mexic. În ultimul an, această țară a majorat tarifele pentru EV-urile fabricate în China de la 0% la 15% și acum la 50%. Planul trebuie, însă, aprobat de Congresul Mexicului, unde partidul Morena al președintei Claudia Sheinbaum deține o majoritate semnificativă.

„Este, fără îndoială, o schimbare radicală de joc. 50% este o cifră extrem de agresivă”, a precizat Eugenio Grandio, președintele Asociației pentru Mobilitate Electrică din Mexic

China a îndemnat autoritățile de la Ciudad de México să „se gândească de două ori” înainte să introducă tarifele. Beijingul a avertizat că acestea ar „afecta grav mediul de afaceri” din țară. În schimb, noul tarif propus ar fi favorabil SUA, deoarece le-ar permite producătorilor americani să concureze mai ușor cu BYD.

Impactul noilor tarife

Tarifele de 50% propus pare generalizat. Totuși, acesta ar proteja de fapt producătorii auto americani tradiționali: General Motors, Ford și Stellantis, datorită unui decret din 2003. Regulamentul permite companiilor auto cu fabrici de producție în Mexic să importe un procent de vehicule fără taxe vamale din țări precum China. Și asta, chiar dacă acestea nu au un acord de liber schimb cu Mexicul. Spre deosebire de Tesla și BYD, cei trei mari producători americani dețin deja fabrici în Mexic.

Între timp, planurile celor doi mari producători de EV-uri de a-și construi unități de producție în Mexic au fost blocate. Tesla a suspendat anul trecut construcția unei fabrici în nordul țării, invocând presiunea dobânzilor și încetinirea economiei globale. Aceasta ar fi devenit cea mai mare uzină Tesla din lume și ar fi creat până la 6.000 de locuri de muncă.

Toate unitățile Tesla Model 3 și Model Y vândute în Mexic din vara anului 2023 au fost fabricate în uzina companiei din Shanghai. Specialiștii susțin că Tesla ar avea deja un stoc semnificativ de mașini în această țară. Acest lucru i-ar putea oferi timp să-și reorganizeze lanțurile de aprovizionare și să importe din alte țări.

De partea cealaltă, BYD a anunțat în 2023 că va construi o fabrică în Mexic, dar planurile au fost abandonate anul acesta. Autoritățile mexicane s-au opus deoarece s-au temut că aprobarea unei investiții chineze ar putea provoca nemulțumirea lui Donald Trump. În plus, ar fi putut periclita relațiile comerciale cu SUA. Oficial, BYD a motivat oprirea proiectului prin incertitudinile generate de politicile comerciale ale lui Trump. De asemenea, Beijingul și-a exprimat îngrijorarea cu privire la transferul de tehnologie către Mexic.

Alte articole importante
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]
ANALIZĂ
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Efortul administrației Trump de a centraliza reglementarea inteligenței artificiale la nivel federal a declanșat o reacție neașteptată chiar în interiorul industriei tech pe care încearcă să o protejeze. Printr-un ordin executiv conceput pentru a bloca inițiativele statelor americane, Casa Albă riscă să transforme politica AI dintr-un exercițiu de coordonare economică într-un conflict politic deschis, scrie […]
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Averea lui Elon Musk a urcat spectaculos, până aproape de 750 de miliarde de dolari, după ce o instanță americană a restabilit pachetul său salarial uriaș de la Tesla. Decizia, combinată cu evaluările în creștere ale SpaceX și xAI, îl apropie pe Musk de un prag istoric. Ar putea deveni primul trilionar al lumii. Victorie […]
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Uniunea Europeană face pași concreți spre lansarea euro digital, moneda electronică emisă de Banca Centrală Europeană. Consiliul UE a stabilit recent modul de funcționare, iar primele teste ar putea începe din 2027. Lansarea efectivă depinde însă de o decizie politică sensibilă, legată de confidențialitate și control. Ce este euro digital Euro digital este o versiune […]