Prima pagină » BYD va investi 94 de milioane de dolari într-o fabrică din Ungaria

BYD va investi 94 de milioane de dolari într-o fabrică din Ungaria

BYD va investi 94 de milioane de dolari într-o fabrică din Ungaria
Foto: Shutterstock

Producătorul chinez de automobile BYD va investi 94 de milioane de dolari pentru extinderea unei fabrici situate în Ungaria.

Anunțul a fost făcut de ministrul ungar de externe, Péter Szijjarto. Prin această investiție, capacitatea anuală a uzinei va fi triplată, până la 1.250 de autobuze și camioane electrice.

BYD va investi masiv în Ungaria pentru creșterea producției de vehicule comerciale electrice

BYD va investi 94 de milioane de dolari într-o fabrică din Ungaria

Foto: BYD

Noua fabrică va tripla capacitatea de producție a BYD de la aproximativ 400 la 1.250 de vehicule anual, permițând companiei să satisfacă cererea tot mai mare de autobuze electrice, care oferă soluții cu emisii zero pentru transportul urban. Aceste vehicule sunt de obicei dotate cu baterii litiu-ion ce oferă autonomii de 240-400 km cu un „plin”, în funcție de model.

De asemenea, ele pot reduce costurile de operare cu până la 60% în comparație cu autobuzele diesel, pe baza unor parametri de referință din industrie.

Sub conducerea premierului Viktor Orban, Ungaria s-a poziționat ca un aliat comercial important al Chinei, în contrast cu alte state din Uniunea Europeană care caută să-și reducă dependența de cea de-a doua economie mondială.

„Noi, maghiarii, nu considerăm cooperarea Est-Vest o amenințare, ci mai degrabă o mare oportunitate”, a declarat Szijjarto, precizând că guvernul ungar va susține proiectul BYD cu un grant de 3,1 miliarde de forinți.

Premierul Orban, cunoscut pentru orientarea sa naționalistă și pentru campaniile pro-China din Europa Centrală, a insistat asupra nevoii ca Ungaria, o țară fără ieșire la mare, să nu fie „înghesuită în nici un bloc de influență”. Oficialul maghiar dorește să mențină relații comerciale solide cu ambele centre majore de putere economică globală, transmite Reuters.

Ungaria va găzdui un centru BYD de cercetare și dezvoltare

Pe lângă această extindere, BYD, care este lider mondial în vânzările de vehicule pe bază de energie nouă, construiește și o fabrică de automobile electrice în sudul Ungariei.

În același timp, gigantul asiatic își propune să stabilească un centru european de operare în țara vecină, unde va deschide un laborator de cercetare și dezvoltare. Acest proiect sugerează ideea că BYD își propune să inoveze în ceea ce privește eficiența bateriilor și designul vehiculelor adaptat piețelor europene.

Măsura pare să recompenseze poziția favorabilă a Budapestei față de China, exprimată prin criticile aduse tarifelor europene impuse vehiculelor electrice chinezești. Trebuie spus că relațiile dintre Ungaria și China s-au intensificat după 2010, când Viktor Orban a ajuns la putere. Dincolo de dialogul politic apropiat, parteneriatul s-a concretizat în investiții semnificative, mai ales în sectorul producției de baterii și de vehicule electrice.

Ministrul Szijjarto a mai precizat că, în 2023, Ungaria a atras aproape o treime din totalul investițiilor chineze din Europa. Astfel, volumul total a ajuns la 5,5 trilioane de forinți (aproximativ 16 miliarde de dolari), prin intermediul a 64 de proiecte majore, potrivit Evxl.co.

Alte articole importante
Cum reușesc nemții să scape de datorii în doar trei ani. Trucul financiar care ar putea salva și buzunarele românilor
Analize
Cum reușesc nemții să scape de datorii în doar trei ani. Trucul financiar care ar putea salva și buzunarele românilor
În Germania, există un mecanism legal și eficient prin care persoanele care se confruntă cu dificultăți financiare mari pot scape de datorii în doar trei ani. Acest proces se numește insolvență personală și reprezintă o soluție menită să protejeze atât debitorii, cât și creditorii, oferind șansa unor noi începuturi fără povara datoriilor anterioare. O româncă […]
OpenAI lansează o actualizare GPT-5 ca răspuns la nemulțumirile utilizatorilor
Tehnologie
OpenAI lansează o actualizare GPT-5 ca răspuns la nemulțumirile utilizatorilor
OpenAI a lansat o actualizare pentru GPT-5, menită să facă modelul „mai cald și mai prietenos”, ca răspuns la feedback-ul utilizatorilor. Modificările vizează tonul și stilul comunicării, păstrând în același timp performanța și obiectivitatea modelului. GPT-5 primește o actualizare prin care devine mai cald și mai prietenos OpenAI a anunțat o actualizare pentru cel mai […]
Germania pregătește cea mai amplă flotă de drone din Europa până în 2029
Germania pregătește cea mai amplă flotă de drone din Europa până în 2029
Germania a prezentat un plan detaliat și ambițios de extindere a arsenalului, urmând să dețină cea mai mare flotă de drone din Europa. Aceasta reprezintă una dintre cele mai semnificative creșteri de capabilități din ultimii ani pentru armata germană și marchează o schimbare decisivă în prioritățile operaționale. Germania își mărește arsenalul: peste 8.000 de drone […]
Înfruntarea marilor puteri într-un orășel cu 300 de locuitori din Arctica
Înfruntarea marilor puteri într-un orășel cu 300 de locuitori din Arctica
Drumurile din Longyearbyen, cea mai nordică așezare de pe planetă, sunt de obicei blocate doar de câte o cireadă reni. Pe 14 august însă, câteva străzi din mica capitală a Svalbardului au fost aglomerate de o mulțime de vizitatori oficiali. Prim-ministrul Norvegiei, Jonas Store, împreună cu prințul moștenitor și alți oficiali, au participat la o […]
Volkswagen oferă un abonament lunar pentru un ID.3 mai puternic
Volkswagen oferă un abonament lunar pentru un ID.3 mai puternic
Volkswagen a lansat un abonament lunar care le permite clienților să crească puterea modelului electric ID.3. Astfel, proprietarii unui astfel de automobil pot opta pentru un „upgrade” al motorului la cerere, fără să fie nevoiți să plătească un preț mai mare la achiziție. Volkswagen ID.3 poate primi mai multă putere pentru un abonament lunar de […]
Vremea în care revistele conduceau lumea a apus: „Îmi pare rău să spun, dar azi revistele nu mai înseamnă nimic”. „Acum, orice om este reporter”
Vremea în care revistele conduceau lumea a apus: „Îmi pare rău să spun, dar azi revistele nu mai înseamnă nimic”. „Acum, orice om este reporter”
Revistele anilor ’90 nu erau doar publicații, erau adevărate instituții culturale care dictau gusturi, lansau tendințe și impuneau persoane publice oriunde în lume. Desigur, puterea lor venea în special din Statele Unite, dintr-un peisaj redacțional descris adesea ca un fel de paradis glam exclusivist. Era o lume unde banii curgeau liber, un univers special dintr-o […]