Prima pagină » Cercetătorul șef al Toyota distruge mitul mașinilor electrice

Cercetătorul șef al Toyota distruge mitul mașinilor electrice

Cercetătorul șef al Toyota distruge mitul mașinilor electrice

Toyota este renumită în industria auto pentru ,,încăpățânarea” de care a dat dovadă în introducerea propulsiei electrice.

Japonezii au amânat cât au putut investițiile în mașinile complet electrice și au pus permanent preț pe motorizările hibride. În ultimii ani, Toyota și-a lansat propriul program de trecere la mașinile electrice, dar Gill Pratt, Chief Scientist al companiei, este de părere că doar un mix de propulsii poate reprezenta soluția viitorului. Gill Pratt este om de știință, având exact această poziție în managementul Toyota, el fiind și CEO al Institutului de Cercetări al Toyota, dar și consultat al Toyota Central R&D Labs. Practic, Pratt coordonează cele mai multe dintre activitățile de cercetare ale companiei japoneze în tehnoogiile viitorului, având una dintre cele mai potrivite poziții pentru a emite prognoze privind viitorul automobilului.

În acest moment, Gill Pratt spune că inamicul principal al industriei auto sunt emisiile de carbon, care în momentul de față sunt principalul produs rezidual al autovehiculelor la nivel global. Spre deosebire de viziunea politicienilor din Europa, Pratt susține însă că viitorul ar putea fi bazat nu doar pe mașini electrice, ci și pe cele cu hidrogen și cu combustibili sintetici. Mai mult, el explică de ce este mai eficient pentru mediu să producem mașini hibride, în locul mașinilor 100% electrice.

Gill Pratt pleacă de la regula 1/6/90 din industria auto a mașinilor electrice și de ce ea este importantă în estimările privind eficiența automobilelor. „Un vehicul electric cu baterie folosește aproximativ aceeași cantitate de materiale pentru baterii ca șase vehicule electrice hibride plug-in sau 90 de vehicule complet hibride. Ideea cheie aici este că, deși în mod individual cele șase PHEV-uri nu reduc emisiile de CO2 la fel de mult ca un BEV, deoarece putem face șase dintre ele folosind aceeași cantitate de materiale pentru baterii, ele pot reduce CO2 de cinci ori mai mult”. Logica științei merge și mai departe: „Dacă materialele bateriei reprezintă blocajul, 90 de PHEV-uri ar putea economisi de 35 de ori mai multe emisii totale decât un singur BEV. Prin urmare, dacă există o criză a materialelor bateriei, producătorii auto vor trebui să decidă cu înțelepciune ce tehnologie să folosească pentru a obține cea mai mare reducere posibilă a emisiilor cu materialele disponibile”, spune șeful oamenilor de știință de la Toyota, într-un interviu acordat Automotive News Europe.

Pratt le mai spune oamenilor că încărcarea acasă a mașinilor electrice este mai sănătoasă pentru baterii, pentru că le supune la mai puțin stres. „Utilizarea frecventă a sistemelor de încărcare rapidă pune mai mult stres asupra bateriei și scurtează durabilitatea”, spune cercetătorul. El a dezvăluit că Toyota studiază și modul în care poate fi ars hidrogenul în motoarele cu combustie, în locul pilelor de tip fuel cell, care ar diminua semnificativ costurile de producție. Una dintre probleme ar putea fi micile emisii de CO2 cauzate de arderea unor uleiuri în motor, deși cantitatea este de numai câteva grame pe kilometru, față de 100 și mai multe grame în prezent, la motoarele cu combustie.

Gill Pratt este de părere că o soluție a viitorului ar putea fi și combustibilii sintetici, e-fuels, dacă cererea ar fi mai mare, dar mai ales ar putea fi o cale de reducere a emisiilor de CO2 pentru regiunile lumii în care introducerea propulsiei electrice pare astăzi o utopie, din cauza costurilor, a rețelei electrice nesigure și a altor factori. El este însă de acord că este ineficient să transformi energia electrică în e-fuels. Avantajul acestora ar fi vizibil în cazul energiei în exces, produsă departe de locul de consum. „Spre deosebire de electricitate, energia stocată în combustibili lichizi poate fi stocată și transportată cu ușurință”. Gill Pratt este de părere că transportul comercial cu baterii „nu pare atât de eficient” din cauza greutății bateriilor „deoarece se transportă mai multe tone de baterii, scăzând sarcina utilă”, un factor care se adaugă la timpul necesar încărcării și costurile echipamentelor de încărcare.

Alte articole importante
Brandurile de lux readuc trendul „loud-luxary” în prim-plan: Gucci, Chanel și Burberry se pregătesc să cucerească din nou podiumurile cu logo-uri uriașe și designuri extravagante
Brandurile de lux readuc trendul „loud-luxary” în prim-plan: Gucci, Chanel și Burberry se pregătesc să cucerească din nou podiumurile cu logo-uri uriașe și designuri extravagante
După câțiva ani dominați de discreția rafinată a „quiet luxury”, marile case de modă par să fi obosit de minimalism și revin la ceea ce știu cel mai bine: opulența afișată fără rezerve. Cu schimbări majore de conducere și noi directori creativi la branduri de top, industria modei trece printr-o transformare care promite să readucă […]
Fiecare colet din afara UE sub 150 euro va fi taxat cu 25 lei
Fiecare colet din afara UE sub 150 euro va fi taxat cu 25 lei
Guvernul va taxa de 25 de lei fiecare colet care provine din afara UE și are o valoare mai mică de 150 de euro. Noua măsură fiscală vizează orice colet, indiferent de conținut sau de proveniență, și va afecta cumpărăturile online din afara Uniunii Europene. Nouă măsură fiscală: orice colet din afara UE sub 150 […]
Care este pentru un executiv Walmart „semnul roșu suprem” la un angajat. Acest comportament îi pune pe fugă pe angajatori
Analize
Care este pentru un executiv Walmart „semnul roșu suprem” la un angajat. Acest comportament îi pune pe fugă pe angajatori
Donna Morris, vicepreședinta executivă și directorul principal responsabil cu resursele umane în cadrul Walmart, vorbește despre o trăsătură decisivă care poate bloca avansarea oricărui angajat în carieră: atitudinea „Debbie Downer”. La vârsta de 57 de ani, Donna Morris conduce de trei ani departamentul de resurse umane al uneia dintre cele mai mari companii din lume, […]
Salariul mediu net al românilor în iunie 2025 a depășit 5.500 de lei
Salariul mediu net al românilor în iunie 2025 a depășit 5.500 de lei
În luna iunie, salariul mediu net al românilor a fost în ușoară creștere față de luna anterioară, ajungând să depășeasă 5.500 de lei. Această majorare reflectă evoluția constantă a câștigurilor salariale în contextul economic actual și influența primelor și bonusurilor acordate în diverse sectoare. INS: Salariul mediu net a urcat la 5.539 lei în luna […]
Cele mai elegante capace de canal din lume? Un tur palpitant prin „super-canalizarea” Londrei, în valoare de 4,6 miliarde de lire sterline
Cele mai elegante capace de canal din lume? Un tur palpitant prin „super-canalizarea” Londrei, în valoare de 4,6 miliarde de lire sterline
Cum a reușit Londra să facă un amplu proiect cultural dintr-un demers prozaic de sistematizare a rețelei de canalizare? Poate că tocmai ca urmare a vechii înțelepciuni a administrațiilor publice care, cel puțin așa spun legendele urbane, nu investesc în canalizări pentru că lucrările ar fi sub pământ și contribuabilii nu văd unde se duc […]
Pilatus suspendă livrările de avioane de afaceri către SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Pilatus suspendă livrările de avioane de afaceri către SUA din cauza tarifelor impuse de Trump
Producătorul elvețian de avioane Pilatus a anunțat suspendarea livrărilor de aeronave de afaceri către SUA ca urmare a tarifelor vamale impuse de Donald Trump. Decizia reflectă impactul tot mai mare al politicilor comerciale asupra exporturilor și relațiilor dintre companii și piața americană. Pilatus renunță temporar la exporturile de aeronave de afaceri în SUA Producătorul elvețian […]