Prima pagină » Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură

Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură

Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură
Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură. Foto: Freepik

Chatboții cu inteligență artificială sunt pregătiți să facă comunicarea dintre companii și clienții lor mai profundă, mai deschisă și mai personală. Acest nivel de intimitate poate fi excelent, dar, ca în orice relație, creează și potențialul de pericol.

Cea mai recentă generație de chatboți cu inteligență artificială este capabilă să acționeze în numele oamenilor într-o gamă largă de funcții, inclusiv codare, servicii pentru clienți, servicii juridice și programarea unei întâlniri cu un furnizor de servicii medicale. Migrarea lor către servicii de mesagerie populare, cum ar fi WhatsApp, deschide și mai multe oportunități pentru companii în domeniile vânzărilor, asistenței, marketingului și brandingului, scrie Wall Street Journal.

Mai mult, agentul de inteligență artificială are acces la o cantitate enormă de date despre utilizatori, ceea ce face posibilă adaptarea recomandărilor, informațiilor și perspectivelor la nevoile lor. Și odată ce se află într-o aplicație de mesagerie, poate crea o prezență continuă în viața utilizatorului, la fel cum ar face-o o persoană.

„Odată ce o IA te cunoaște și își amintește istoricul tău, nu se mai simte ca un instrument și începe să se simtă ca un companion”, spune Conor Grennan, arhitect șef IA la New York University Stern School of Business. „Începe să estompeze linia dintre un ambasador al mărcii bazat pe inteligență artificială și un simplu prieten care îți împărtășește gusturile.”

Dar aici rezidă și potențialul pericol. Pe măsură ce agenții de inteligență artificială devin mai asemănători cu oamenii, sunt din ce în ce mai predispuși la capcanele relațiilor umane. Anul trecut, de exemplu, Air Canada a fost obligată să ramburseze un client după ce chatbot-ul companiei aeriene a oferit detalii greșite despre politica sa privind persoanele îndoliate. Air Canada a declarat că tehnologia este mai puțin sofisticată decât inteligența artificială mai actuală.

Proprietarul WhatsApp, Meta Platforms, pariază pe faptul că combinarea agenților de inteligență artificială și a mesageriei de afaceri poate oferi un nou pilon de creștere. Multe lucruri se bazează pe acest pariu. Meta, care a plătit 19 miliarde de dolari pentru WhatsApp în 2014, și-a majorat luna trecută cheltuielile de capital proiectate la nivelul întregii companii pentru anul respectiv la o gamă cuprinsă între 64 și 72 de miliarde de dolari, în mare parte pe investițiile sale în inteligență artificială.

Însă chatboții cu inteligență artificială ar putea ajuta mai multe companii să utilizeze produsele de mesagerie ale companiei. Există o serie de modalități de a profita dacă o fac, inclusiv vânzarea de reclame pe Instagram sau Facebook care permit utilizatorilor să trimită mesaje prin aplicația WhatsApp obișnuită pe care o folosesc zilnic.

WhatsApp a creat o aplicație specializată pentru întreprinderile mici și o interfață de programare a aplicațiilor, sau API, pentru întreprinderile mari încă din 2018, iar utilizarea lor a crescut vertiginos pe piețe precum India, Mexic, Indonezia și Brazilia, potrivit lui Nikila Srinivasan de la Meta, vicepreședinte de management de produs pentru mesagerie de afaceri.

Verizon a început o campanie WhatsApp pentru clienții vorbitori de limbă spaniolă din SUA toamna trecută, potrivit lui Robyn Parks, vicepreședinte de segment și marketing local al gigantului de telecomunicații. Campania folosește reclame pe Facebook sau Instagram care oferă clienților sau potențialilor clienți opțiunea de a da click pentru a discuta pe WhatsApp, cu posibilitatea de a muta comunicarea pe un alt canal.

Și dacă un client se retrage din conversație, Verizon poate folosi canalul WhatsApp pentru a încerca să-l reia prin SMS pe WhatsApp, un proces pe care l-a descris ca un „apel de răspuns cald”. Acest lucru nu ar fi posibil cu publicitatea într-un mediu de difuzare.

„Este mult mai mult o conversație”, a spus Parks.

Acum imaginați-vă nenumărați chatboți de inteligență artificială inițiind aceste apeluri de răspuns calde. Ar putea fi revoluționar – și riscant pentru companiile care nu învață să gestioneze acești agenți cu aceeași grijă cu care gestionează oamenii.

 

Alte articole importante
Un consilier al lui Putin a propus construirea unui tunel subacvatic între Rusia și Alaska
Un consilier al lui Putin a propus construirea unui tunel subacvatic între Rusia și Alaska
Un consilier apropiat lui Vladimir Putin a făcut o propunere surprinzătoare: construirea unui tunel între  Rusia și Alaska. Ideea ar crea o legătură directă între cele două țări, cu scopul dezvoltării comune a resurselor naturale și simbolizării unității internaționale. Kirill Dmitriev, comisar pentru investiții și consilier în politica externă a lui Putin, a prezentat proiectul […]
Mesajul anti Trump al Germaniei pentru investitorii globali, transmis chiar de ministrul de Finanțe la Washington
Mesajul anti Trump al Germaniei pentru investitorii globali, transmis chiar de ministrul de Finanțe la Washington
Mesajul anti Trump devine tot mai vizibil în Europa, unde Germania se poziționează ca un model de stabilitate economică în contrast cu politica președintelui american. În plin val de tensiuni comerciale și temeri privind o nouă criză financiară, ministrul federal de finanțe Lars Klingbeil a prezentat Germania investitorilor din Washington drept o alternativă sigură la […]
2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană
2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană
Anul 2024 a fost cel mai bun din istorie pentru turismul din Uniunea Europeană, marcând o depășire a nivelurilor din 2019. Numărul nopților de cazare și cel al sosirilor turistice a atins cote fără precedent, impulsionat fiind de creșterea mobilității, de investițiile în infrastructură și diversificarea ofertelor turistice. Cum a devenit 2024 cel mai bun […]
Visa introduce un protocol bazat pe AI în plățile globale
Companii
Visa introduce un protocol bazat pe AI în plățile globale
Visa a anunțat lansarea unui nou protocol care integrează agenți de inteligență artificială direct în rețeaua sa globală de plăți. Noua tehnologie promite să transforme modul în care sunt procesate plățile la nivel mondial, permițând interacțiuni mai rapide, mai sigure și mai inteligente între bănci, comercianți și consumatori. Visa integrează agenți AI în infrastructura globală […]
Țara europeană cu cele mai multe locuințe supraevaluate. Prețurile costă aici peste 200% din valoarea lor reală
Țara europeană cu cele mai multe locuințe supraevaluate. Prețurile costă aici peste 200% din valoarea lor reală
Un nou raport al Comisiei Europene arată că Portugalia este țara cu cele mai multe locuințe supraevaluate  din Europa. Turismul și blocajele din sectorul construcțiilor sunt principalele cauze, scrie Euronews. În ultimii zece ani, prețurile locuințelor au crescut semnificativ în Uniunea Europeană, iar Portugalia se află în țărilor cu cele mai multe locuințe supraevaluate. Documentul […]
ANALIZĂ
România, printre cele mai afectate țări de atacuri cibernetice
Analize
România, printre cele mai afectate țări de atacuri cibernetice
În 2025, România este una dintre cele mai afectate țări din Europa de atacuri cibernetice, fiind vizată tot mai des de campanii de phishing, ransomware și spionaj digital. Creșterea exponențială a amenințărilor online denotă extinderea infrastructurilor digitale, precum și vulnerabilitățile care persistă în sectorul public și privat. România a devenit una dintre principalele ținte ale […]