Prima pagină » 2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană

2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană

2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană
Foto: Hospitality News Middle East

Anul 2024 a fost cel mai bun din istorie pentru turismul din Uniunea Europeană, marcând o depășire a nivelurilor din 2019.

Numărul nopților de cazare și cel al sosirilor turistice a atins cote fără precedent, impulsionat fiind de creșterea mobilității, de investițiile în infrastructură și diversificarea ofertelor turistice.

Cum a devenit 2024 cel mai bun an pentru turismul post-pandemic din UE

2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană

Foto: Freepik

Numărul nopților petrecute în unitățile de cazare turistică din Uniunea Europeană a depășit pragul de trei miliarde în 2024. Anul trecut a fost cel mai bun pentru turismul post-pandemic din blocul comunitar, potrivit datelor publicate vineri de Eurostat.

Comparativ cu 2023, activitatea turistică din statele membre al UE a crescut cu 2,7%. Această pondere confirmă tendința de redresare și de expansiune a sectorului la nivel european. Cele mai multe nopți, și anume 62,8% din total, au fost petrecute în hoteluri și structuri de cazare similare.

Totodată, 23,7% au fost înregistrate în unități de cazare pentru vacanțe și sejururi, precum și în apartamentele și locuințele închiriate. Restul de 13,5% au fost realizate în campinguri, parcuri pentru vehicule recreaționale și locuri pentru rulote.

România a consemnat o creștere de peste 3,5%, în timp ce doar două state membre au raportat scăderi față de 2023. Este vorba despre Finlanda (-0,7%) și Franța (-0,6%). În schimb, Belgia și Suedia au avut o evoluție stabilă, cu o ușoară creștere de doar 0,3%.

De unde au pr0venit cei mai mulți turiști

În ceea ce privește evoluțiile pe țări, Cipru și Malta au fost cele mai vizitate în 2024. Acestea au înregistrat cele mai mari creșteri ale numărului de nopți petrecute de turiști anul trecut, cu +14,5% și, respectiv, +14,4%. Cele două țări au fost urmate la mare distanță de Letonia, cu un avans de 7,4%.

Din totalul de 3,02 miliarde de nopți înregistrate în 2024, 51,9% (echivalentul a 1,57 miliarde) au fost realizate de turiști interni. În această categorie intră rezidenții care au călătorit în propria țară.

Restul de 48,1% (aproximativ 1,45 miliarde de nopți) au fost generate de vizitatori internaționali. Dintre aceștia, 61,6% proveneau din alte state membre ale Uniunii Europene, 21,3% din alte țări europene, iar 16,4% din restul lumii.

În rândul turiștilor extraeuropeni, cei mai mulți au provenit din America de Nord (7,5%). Aceștia au fost urmați de vizitatori din Asia (4,9%), America Centrală și de Sud (2,3%), Oceania (1%) și Africa (0,8%).

Alte articole importante
Singurul comportament financiar care ar trebui să te pună pe gânduri într-o relație, potrivit unui expert
Singurul comportament financiar care ar trebui să te pună pe gânduri într-o relație, potrivit unui expert
Un tip de comportament financiar poate părea un detaliu minor la începutul unei relații, dar poate ascunde multe despre dinamica dintre parteneri. În spatele modului în care doi oameni gestionează discuțiile despre bani se află valori, priorități și felul în care înțeleg responsabilitatea comună. Mulți parteneri se confruntă cu discuții dificile legate de bani, dar […]
„Marioneta Kremlinului” – SUA oprește vânzarea activelor Lukoil din străinătate către Gunvor, din cauza legăturilor cu Putin
„Marioneta Kremlinului” – SUA oprește vânzarea activelor Lukoil din străinătate către Gunvor, din cauza legăturilor cu Putin
Statele Unite au refuzat aprobarea pentru ca traderul de petrol Gunvor să cumpere activele Lukoil din străinătate. Decizia vine după ce Departamentul Trezoreriei a subliniat că războiul din Ucraina trebuie să se încheie imediat, scrie MoscowTimes. „Pe măsură ce Putin continuă uciderile fără sens, marioneta Kremlinului, Gunvor, nu va fi niciodată autorizată să opereze și […]
Cum ajută Trump România fără intenție: O mare companie japoneză își mută producția la noi în țară de frica tarifelor
Cum ajută Trump România fără intenție: O mare companie japoneză își mută producția la noi în țară de frica tarifelor
Compania japoneză Makita, cunoscută pentru producția de scule electrice, mută producția din China către România și Thailanda. Decizia a fost luată pentru a evita problemele generate de războiul tarifelor vamale dintre SUA și China. O parte din echipamentele destinate pieței americane vor fi produse în România și Thailanda. Bazele românești și thailandeze reprezintă momentan mai […]
Escroc rus și soția sa, răpiți și uciși în Emiratele Arabe Unite după fraude cu criptomonede. Novak se lăuda că e prietenul lui Pavel Durov
Escroc rus și soția sa, răpiți și uciși în Emiratele Arabe Unite după fraude cu criptomonede. Novak se lăuda că e prietenul lui Pavel Durov
Escrocul rus Roman Novak și soția sa, Anna, au fost dați dispăruți de rude la începutul lunii octombrie, după ce timp de mai multe zile nu au putut fi contactați. Suspecții, cetățeni ruși, ar fi cerut o sumă de bani pentru eliberarea lor, dar i-au ucis în Emiratele Arabe Unite când nu au primit suma […]
Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA
Companii
Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA
Producătorii auto riscă să fie afectați de creșterea costurilor de producție și de distribuție, pe fondul noilor taxe portuare impuse în SUA. Măsura ar putea influența lanțurile globale de aprovizionare și prețurile finale ale automobilelor, mai ales pentru constructorii care depind de importuri și exporturi transatlantice. Taxele portuare din SUA cresc costurile pentru producătorii auto […]
Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an
Companii
Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an
Nissan a înregistrat cele mai bune rezultate financiare din ultimul an datorită reducerii costurilor și vânzărilor mai puternice în SUA. Performanța vine ca urmare a eforturilor de reducere a costurilor fixe în cadrul unui plan de redresare și a vânzărilor mai puternice pe piața din America de Nord. Cum a reușit Nissan să obțină cele […]