Uber încearcă o nouă strategie pentru șoferi și curieri în Statele Unite. Compania le oferă sarcini digitale prin care pot câștiga bani suplimentari. Scopul este antrenarea inteligenței artificiale, într-un moment în care locurile de muncă sunt puse sub presiune de mașinile autonome.
Uber testează în Statele Unite o nouă modalitate prin care șoferii și curierii să poată câștiga bani și atunci când nu sunt pe drum. Compania a lansat un proiect-pilot care le oferă acces la „Digital Tasks”. Acestea sunt activități digitale menite să antreneze modele de inteligență artificială.
Printre aceste sarcini se numără realizarea de fotografii, încărcarea de clipuri audio și completarea unor seturi de date necesare pentru dezvoltarea algoritmilor.
Regulile prevăd însă că aceste activități nu pot fi efectuate la volan sau în așteptarea pasagerilor. Asta pentru a elimina orice risc legat de siguranță.
Directorul executiv Dara Khosrowshahi a declarat că decizia vine ca răspuns la cerințele lucrătorilor.
„Șoferii au cerut mai multe modalități de a câștiga, chiar și atunci când nu sunt pe drum.”
Deși este o noutate pentru piața americană, Uber testează deja aceste activități în India. Acolo, utilizatorii completează sarcini similare pentru antrenarea AI.
Extinderea în SUA are loc într-un context sensibil. Compania colaborează cu Waymo pentru a oferi curse cu mașini autonome în orașe precum Atlanta și Austin. Planurile prevăd extinderea rapidă în alte zone metropolitane.
Această direcție ridică temeri reale pentru șoferii care văd în mașinile autonome o amenințare directă la locurile lor de muncă. Khosrowshahi a recunoscut că pierderea locurilor de muncă în transport ar putea deveni o problemă socială majoră, dar vede în sarcinile digitale o potențială soluție de tranziție.
Nu este prima dată când Uber experimentează extinderea ofertei dincolo de transport și livrări. În urmă cu doi ani, compania a testat un program prin care utilizatorii puteau solicita ajutor la sarcini casnice, precum montarea mobilierului.
Acum, prin Digital Tasks, Uber își aliniază strategia la noul val tehnologic, încercând să îmbine economia de tip gig cu cererea tot mai mare de date pentru antrenarea inteligenței artificiale.
Compania a anunțat și alte măsuri pentru lucrători, printre care: timp suplimentar pentru a evalua cursele înainte de acceptare; instrucțiuni mai clare pentru cursele cu opriri multiple; extinderea opțiunii de a solicita șoferi femei în orașe precum Minneapolis, Philadelphia, Portland, Seattle și Washington, DC
Deși Digital Tasks ar putea aduce venituri suplimentare în perioadele moarte, analiștii avertizează că nu poate înlocui veniturile pierdute din dispariția progresivă a șofatului tradițional.