Christian Tour scoate la vânzare 25% din acțiuni și intră pe piața de capital. Compania estimează încasări de 15 milioane euro pentru expansiune regională.
Christian Tour, cea mai mare agenție de turism din România, face un pas istoric. Compania a anunțat listarea la BVB în primul trimestru din 2026. Astfel a devenit prima agenție de turism din România care ajunge pe piața de capital.
Vicepreședintele Memento Group, Alin Rățoi, a confirmat că pachetul oferit investitorilor va fi de 25% din acțiuni, simbolul bursier urmând să fie CHR.
Conducerea estimează că listarea va aduce 15 milioane de euro, bani ce vor fi investiți în extinderea portofoliului și în consolidarea poziției companiei pe piața locală și regională.
Oficialii au explicat că sumele obținute nu vor fi direcționate către aviație, ci exclusiv către proiecte de turism. Printre obiectivele principale se numără:
achiziția unor companii din segmente în care agenția nu este prezentă, precum turismul corporate sau agențiile online;
extinderea pe piețele din regiune, cu accent pe zona Balcanilor;
diversificarea serviciilor și consolidarea prezenței pe piața de leisure.
„Suntem conform planului. Planul este ca în primul trimestru din 2026 Christian Tour să fie listată. Compania are IFRS făcut, Christian Tour are IFRS făcut în ultimii cinci ani, pregătit pentru listare (companiile ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată au obligația de a aplica Standardele Internationale de Raportare Financiară – IFRS, n.r.)”, a menționat Alin Rățoi, conform News.ro.
Conducerea grupului se așteaptă ca majoritatea subscrierilor să vină din partea investitorilor de retail, datorită notorietății brandului.
Christian Tour este asociat în primul rând cu vacanțele de leisure, un sector familiar publicului larg. Totuși, oficialii își doresc și participarea investitorilor instituționali, pentru a reduce volatilitatea după listare și a asigura stabilitatea prețului acțiunilor.
„Noi credem, în ceea ce am analizat noi în piață, că majoritatea celor care vor subscrie vor fi din retail, pentru că brandul este foarte puternic și est un brand de leisure. OK, ne dorim investitori instituționali alături de noi, să nu avem o volatilitate foarte mare în piață după listare. Ai nevoie și de investitori instituționali ca să țină prețul stabil oarecum”, a mai declarat Alin Rățoi.
Rezultatele obținute în ultimii ani confirmă potențialul agenției. În 2024, Christian Tour a raportat:
792 milioane de lei venituri din vânzări, în creștere cu 16% față de anul anterior;
601 milioane de lei cifră de afaceri netă, diferența fiind reprezentată de servicii intermediare;
30 milioane de lei profit brut, cu 3 milioane peste rezultatul din 2023.
La nivel de grup, Christian Tour Holding a depășit 1 miliard de lei cifră de afaceri, o creștere de 25% față de anul precedent.
Divizia de turism a generat 85,41% din venituri, transportul aerian prin AnimaWings a contribuit cu 12,29%, iar restul diviziilor au însumat 2,3%.
Conducerea companiei a subliniat că obiectivul principal este extinderea în afara României.
Piețele vizate sunt cele mari din zona Balcanilor, unde Christian Tour vrea să intre prin achiziții sau parteneriate. De asemenea, compania vizează segmentul corporate, considerat esențial pentru echilibrarea portofoliului.
Christian Tour a fost fondată în 1997 de frații Cristian și Marius Pandel. De atunci, agenția a devenit cel mai mare operator de turism din România, cu o rețea de 72 de birouri fizice și o platformă online de rezervări.