Prima pagină » CNIR a anunțat data pentru depunerea ofertelor la Autostrada ,,Unirii” A8

CNIR a anunțat data pentru depunerea ofertelor la Autostrada ,,Unirii” A8

CNIR a anunțat data pentru depunerea ofertelor la Autostrada ,,Unirii” A8

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a aunțat, pe 29 octombrie, data de 16 decembrie ca termen limită pentru depunerea ofertelor de proiectare şi execuţie a lotului 1 C Sărăţeni-Joseni de pe secţiunea montană a Autostrăzii ”Unirii” A8.

Contractul pentru lotul de 32,4 kilometri are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA)

Contractul are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA) şi anunţul urmează să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Lotul 1 C Sărăţeni-Joseni, care se desfăşoară în judeţele Mureş şi Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri.

„Compania Naţională de Investiţii Rutiere a stabilit data de 16 decembrie 2024 ca termen pentru depunerea ofertelor la contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1C Sărăţeni-Joseni, de pe traseul secţiunii montane a Autostrăzii ”Unirii” – A8. Contractul, cu o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA), urmează să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – SEAP”, arată un comunicat CNIR.

Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Lotul 1 C Sărăţeni-Joseni, care se desfăşoară în judeţele Mureş şi Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri, include 39 de poduri şi pasaje, 3 tuneluri unidirecţionale, 4 polate şi 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

Lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A şi calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri). Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice.

”Pe cei 32,4 kilometri ai Lotului 1C se vor construi inclusiv: ⁠39 de poduri şi pasaje; ⁠3 tuneluri unidirecţionale; ⁠4 polate; ⁠2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte); ⁠2 parcări de scurtă durată (cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice). Lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri şi reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe Lotul Sărăţeni-Joseni vor fi asigurate descărcări provizorii pentru ca acesta să poată funcţiona independent, până la finalizarea loturilor vecine.

Construcţia este finanţată prin Programul Transport 2021-2027.

Lotul Sărăţeni-Joseni va avea şi descărcări provizorii pentru a asigura funcţionarea independentă. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi de la Bugetul de Stat.

Elemente de noutate:

-11 milioane metri cubi surplus de material excavat

CNIR a impus, prin documentaţie (cerinţele beneficiarului) obligativitatea viitorului antreprenor de a pune la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a oricăror alte autorităţi publice cu titlu gratuit, cantităţi de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat în cadrul proiectelor locale.

-15,2 km, lungimea totală a benzii pentru vehicule lente (camioane).

Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada ”Unirii “ A8 are o lungime de 116 kilometri şi include patru loturi :

  1. Lotul 1C Sărăţeni-Joseni (32,4 km)
  2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
  3. Lotul 2A Ditrău-Grinţieş (37,9 km)
  4. Lotul 2B Grinţieş-Pipirig (31,5 km)

Pentru lotul 1 D Joseni-Ditrău, contractul a fost publicat în SEAP cu termen de depunere a ofertelor 25 noiembrie, în timp ce pentru lotul 2 A Ditrău-Grinţieş se aşteaptă validarea documentaţiei.

Până la sfârşitul săptămânii, Compania Naţională de Investiţii Rutiere va transmite spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru lotul 2 B Grinţieş-Pipirig, ultimul lot al secţiunii Sărăţeni-Pipirig (116 km).

 

Alte articole importante
ANALIZĂ
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Prețurile la electricitate diferă masiv între statele europene. Un român stabilit în străinătate poate ajunge să plătească pentru factura la curent de la jumătate, până la dublu față de factura din țară. În funcție de sistemul energetic, politicile fiscale și infrastructura națională, costurile variază considerabil. Potrivit celor mai recente analize ale Eurostat din 2024-2025, Spania […]
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Lumea ascunde locuri înfiorătoare care par desprinse dintr-un coșmar. Fie că este vorbim despre osuarul tapetat cu oase umane din Cehia sau despre craterul care arde de cinci decenii în mijlocul deșertului turkmen, fiecare dintre aceste destinații are o poveste la granița dintre mister, groază și fascinație. Sedlec Ossuary – Catedrala din oase, din Cehia […]
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Companii
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei. Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate. Dacia va dezvălui în 2026 break-ul cunoscut acum sub numele de cod C-Neo Dacia […]
ANALIZĂ
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială este un teren plin de oportunități și provocări, unde modul în care prosperă firmele variază semnificativ de la o țară la alta. Conducerea unei afaceri implică riscuri și recompense, iar unele țări europene sunt mai dificile pentru antreprenori. Companiile creează locuri de muncă și stimulează economiile locale. Mai multe firme înseamnă mai multe […]
ANALIZĂ
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Ideea că mașinile vor deveni mai inteligente decât oamenii s-a transformat într-un mit colectiv, care domină întreaga industrie tehnologică. Deși conceptul AGI pare nou, cu mai puțin de 20 de ani de istorie, mitologia din spate lui datează, de fapt, de la începuturile informaticii. Turing, de pildă, se întreba dacă mașinile pot gândi, anticipând că, […]