Prima pagină » Corporatiștii primesc mai puține recompense motivaționale, 2025. Sunt presiuni mari pe bugete.

Corporatiștii primesc mai puține recompense motivaționale, 2025. Sunt presiuni mari pe bugete.

Corporatiștii primesc mai puține recompense motivaționale, 2025. Sunt presiuni mari pe bugete.
Oana Pascu, fondator Complice.ro

Angajații din corpoații vor primi recompense salariale mai puține, în 2025, din cauza restrângerii bugetelor de stimulare motivațională, arată datele publicate, marți, de Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.

În 2024, Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, a menținut vânzările la un nivel constant de 850.000 euro, similar anului precedent, în contextul creșterii cu 30% a numărului de clienți, dar și al reducerii bugetelor din companii.

Această dinamică subliniază o schimbare în comportamentul de achiziție al companiilor, care prioritizează optimizarea bugetelor, și realizarea de economii, pentru 2025.

Experiența „cazare și degustare de vinuri la cramă” domină în 2024 topul celor mai alese experiențe de către clienții Complice persoane fizice, în timp ce evenimentele tematice cu componentă experiențială  sunt alegerea preferată a companiilor pentru consolidarea relațiilor de echipă și loializarea angajaților.

Tendințele din piață arată că, în contextul unui mediu de lucru dinamic și al nevoii de consolidare a culturii organizaționale, evenimentele corporate capătă din ce în ce mai mult o componentă experiențială. Fie că vorbim despre teambuilding-uri, lansări, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajați,  clienți sau parteneri, fiecare experiență gândită de echipa Complice.ro, la birou sau în afara lui, este concepută pentru a stimula creativitatea, a consolida relațiile și cooperarea între participanți, dar și pentru a aduce un suflu nou la locul de muncă.

„A fost un an marcat de presiuni semnificative asupra bugetelor corporate, în care companiile și-au regândit strategiile de motivare și retenție a angajaților, iar finalul de an – cea mai importantă perioadă pentru noi – a adus provocări suplimentare generate de instabilitatea economică și politică. Presiunea pe buget va fi pregnantă și în 2025, asta înseamnă că vom adopta soluții creative pentru optimizarea costurilor, cum ar fi experiențele hibrid, colaborările cu furnizori locali și alegerea unor activități care maximizează impactul emoțional cu resurse optimizate”, precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro., într-un comunicat remis redacției.

În 2024 numărul total de comenzi a crescut cu peste 30%, iar valoarea medie a comenzii se situează în jurul valorii de 410 euro (110 Euro – residential, 3920 Euro – corporate)

Cele mai solicitate experiențe în 2024

Cazare și degustare de vinuri la cramă este cea mai aleasă experiență de către clienții Complice persoane fizice, urmată de experiența în simulatorul de zbor și experiența de conducere a unei mașinuțe special preparate pe șosea. Top 5 cele mai populare experiențe în 2024 este completat cu o experiență de zbor, respectiv pilot pentru o zi și o experiență inedită de relaxare, mai exact terapia prin plutire.

Printre cele mai solicitate experiențe corporate ale anului 2024 se numără evenimentele tematice cu componentă experiențială care promovează wellbeing-ul angajaților, atelierele  de dezvoltare personală și experiențele cu componentă sportivă și de aventură, care contribuie la consolidarea relațiilor între colegi și dezvoltarea spiritului de echipă.

Cele mai alese experiențe de grup în 2024 rămân activitățile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private în echipă, competițiile sportive inspirate deJocurile Olimpice, dar și activități centrate pe wellbeing-ul angajaților- toate având ca obiectiv conectarea oamenilor și stimularea creativității.

2025 vine cu evenimente mai mici, dar mai multe și recurente. Personalizare la superlativ, sustenabilitate și impact emoțional. În 2024 numărul de companii care au ales să integreze experiențele complice în strategia de recompensare, retenție și motivare a angajaților a crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a comenzilor corporate se situează în jurul valorii de 4000 euro. Cele mai multe solicitări au venit, similar cu anii trecuți, de la companii din domeniile IT, retail si industrii creative, iar 80% dintre comenzi provin de la clienți recurenți.

„Experiențele corporate memorabile pot lua multe forme, de la evenimente desfășurate în locații emblematice, care combină cultura și istoria, până la activități de team-building creative și interactive. O conferință de business poate fi completată de o cină tematică într- un castel, oferind participanților ocazia de a descoperi povești fascinante într-un cadru de poveste. Sau de o cină pe nevăzute, probabil tipul de experiență ”once in a lifetime”.

Totodată, exercițiile colaborative, precum construirea unui oraș ideal sau explorarea unor scenarii de spionaj prin realitate augmentată, adaugă un plus de dinamism și stimulează gândirea strategică a echipelor. Anul 2025 va fi despre personalizare la superlativ, sustenabilitate și impact emoțional – anticipăm o tendință către evenimente mai multe și mai mici, care permit un control mai eficient al bugetului și o conectare recurentă cu angajații și partenerii”, mai spune Oana Pascu.

Pachetele flexibile, cu mai multe experiențe incluse în același buget, din care destinatarul o alege pe cea preferată – Flexibox – rămân o opțiune importantă atât pentru cadourile personale, cât și pentru cadourile ori premiile corporate.

Experiențele, instrument de loializare a partenerilor de business În 2024, trendul recompensării partenerilor prin experiențe premium a continuat creșterea, companiile optând pentru soluții care depășesc sfera cadourilor tradiționale corporate. De la degustări exclusive și călătorii de business personalizate, până la evenimente private premium, partenerii de afaceri sunt tot mai des surprinși cu momente autentice și relevante pentru interesele lor.

Potrivit feedback-ului colectat, companiile care au adoptat această abordare raportează o creștere a nivelului de engagement și loialitate din partea partenerilor, dar și o percepție îmbunătățită asupra brandului. Personalizarea joacă un rol esențial în acest proces, iar soluțiile flexibile permit adaptarea experiențelor la nevoile și obiectivele fiecărei inițiative în parte.

„Relațiile de afaceri nu mai sunt doar despre rezultate, ci despre conexiuni autentice și construirea unui ecosistem de colaborare bazat pe încredere. Experiențele bine alese pot avea un impact semnificativ, oferind partenerilor o amprentă emoțională pozitivă și consolidând relația pe termen lung. Printre cele mai solicitate experiențe pentru partenerii de business se numără evenimentele premium private, cu experiențe inedite, sesiunile de networking în locuri deosebite. De la evenimente premium cu cine private în castele celebre, pană la evenimente de networking la schi în una dintre cele mai celebre zone din Europa și la participarea la târguri și expoziții de profil combinate cu experiențe locale inedite chiar și la Las Vegas, 2024 a continuat să ne provoace să găsim cele mai memorabile experiențe pentru clienții noștri și partenerii lor de business”, mai spune Oana Pascu.

Complice.ro este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare din noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi.

Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către zona B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele) pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.

În cei aproape 10 ani de când activează pe piața, Complice.ro a livrat mai mult de 5.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu public care include peste 350 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 300 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.

Alte articole importante
A pierdut toate economiile într-un singur apel. Cum a căzut un prezentator TV pradă escrocilor și ce putem învăța din pățania lui
A pierdut toate economiile într-un singur apel. Cum a căzut un prezentator TV pradă escrocilor și ce putem învăța din pățania lui
Noel Phillips, corespondentul pentru America de Nord al emisiunii Good Morning Britain, a povestit recent experiența dureroasă prin care și-a pierdut toate economiile de-o viață, în valoare de aproximativ 22.500 de lire sterline, în urma unei escrocherii telefonice extrem de sofisticate. Incidentul a fost prezentat într-un interviu difuzat la Good Morning Britain, în care Phillips […]
Șoc la raft: Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie
Șoc la raft: Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie
În luna iulie, produsele esențiale au suferit creșteri de preț spectaculoase, generând un adevărat șoc pentru consumatori la raft. Această situație reflectă presiunile inflaționiste resimțite în piață în ultima perioadă, în timp ce puterea de cumpărare a românilor a fost serios afectată. Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie Raportat la aceeași […]
Cum a reușit Islanda să transforme un dezastru natural în atarcție turistică. Eruptiile vulcanice, condimentate cu spa si lux
Cum a reușit Islanda să transforme un dezastru natural în atarcție turistică. Eruptiile vulcanice, condimentate cu spa si lux
Islanda a reușit să transforme ceea ce părea un dezastru natural devastator, erupțiile vulcanice, într-o atracție turistică unică în lume. Combinația surprinzătoare dintre peisajele accidentate create de lavă și zona spa-urilor luxoase oferă vizitatorilor o experiență completă, care îmbină aventura cu relaxarea. Islanda, mândră proprietară a circa 30 de sisteme vulcanice, dintre care patru încă […]
Cea mai mare tranzacție din piața terenurilor agricole din 2025: 110 hectare la Nibiru, stațiunea lui Selly, vândute cu 22,3 milioane lei
Cea mai mare tranzacție din piața terenurilor agricole din 2025: 110 hectare la Nibiru, stațiunea lui Selly, vândute cu 22,3 milioane lei
Piața terenurilor agricole din România a dat lovitura în 2025, iar cea mai mare tranzacție a anului are legătură directă cu faimoasa stațiune Nibiru, proiectul ambițios al lui Selly. Ministerul Agriculturii a confirmat că un teren de peste 110 hectare din Tuzla a fost vândut pentru o sumă record, depășind cu mult media pieței. Piața […]
Cum și-a început Jeff Bezos aventura antreprenorială. Lecții surprinzătoare de la un adolescent ambițios
Cum și-a început Jeff Bezos aventura antreprenorială. Lecții surprinzătoare de la un adolescent ambițios
Puțini știu că, înainte să devină unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii și fondatorul gigantului Amazon, Jeff Bezos își începea cariera antreprenorială încă de când era adolescent. La 16 ani, el a organizat o tabără educativă de vară în curtea casei familiei sale din Miami. Acest proiect purta numele de Dream Institute și […]
Piața de cipuri bazate pe inteligență artificială va crește cu 30% pe an până în 2030
Tehnologie
Piața de cipuri bazate pe inteligență artificială va crește cu 30% pe an până în 2030
Piața de cipuri de memorie bazate pe inteligență artificială ar putea înregistra o creștere rapidă și spectaculoasă până în 2030. Această expansiune reflectă importanța crescândă a AI în diverse domenii și nevoia de soluții de stocare performante pentru gestionarea volumelor uriașe de date, pe fondul cererii tot mai mari pentru tehnologii avansate. Prognoză 2030: Piața […]