Prima pagină » Criza lovește și industria bunurilor de lux: O companie de cosmetice de renume mondial reduce 7.000 de locuri de muncă

Criza lovește și industria bunurilor de lux: O companie de cosmetice de renume mondial reduce 7.000 de locuri de muncă

Criza lovește și industria bunurilor de lux: O companie de cosmetice de renume mondial reduce 7.000 de locuri de muncă

Grupul american de cosmetice Estee Lauder a fost lovit de presiunea competitivă tot mai mare și de cererea slabă din China, piață tradițională.

Pentru a redresa situația, compania tradițională își extinde planurile de restructurare și reduce 7.000 de locuri de muncă, a anunțat producătorul de ruj MAC, divizie a grupului.

Consiliul de conducere se așteaptă la costuri între 1,2 și 1,6 miliarde de dolari (1,17 până la 1,56 miliarde de euro), în urma procesului de reducere a personalului. Estee Lauder anunțase deja măsuri de restructurare. 

Compania de cosmetice de renume mondial trebuie să reducă 7.000 de locuri de muncă, cu scopul este de a genera din nou o creștere a vânzărilor și o marjă de profit ajustată de două cifre în următorii ani.

În 2024, Estee Lauder anunțase deja măsuri de restructurare și estimase costuri de până la 700 de milioane de dolari, în acest proces. În al doilea trimestru din 2024, veniturile scăzuseră cu 6%, până la 4 miliarde de dolari. Analistii se asteptau chiar la o scădere de 7,3%, a veniturilor, pana la 5,97 miliarde de dolari, potrivit kurier.at.

Industria bunurilor de lux, care include și alte companii renumite, este sub presiune de ceva timp din cauza scăderii cererii din China.

Dar slăbiciunea Estée Lauder, notează Reuters, nu s-a limitat la China, deoarece vânzările în America au scăzut și ele cu 2%.

„Concurența este acerbă pentru produse cosmetice, iar consumatorii din alte regiuni importante, cum ar fi Statele Unite, nu cheltuiesc la fel de liber ca în ultimii ani”, a declarat Dan Coatsworth, analist de investiții la AJ Bell.

Concluzii crizei arată că Estee Lauder se luptă cu presiunea competitivă și cererea slabă din China, iar pentru a redresa situația, compania tradițională își extinde planurile de restructurare și reduce 7.000 de locuri de muncă. De asemenea, concurența este acerbă pentru produse cosmetice, iar consumatorii din alte regiuni importante, cum ar fi Statele Unite, nu cheltuiesc la fel de mulți bani pe cosmetic, ca în ultimii ani.

 

Alte articole importante
China dezvoltă în secret o mașină de litografie pentru cipuri
Tehnologie
China dezvoltă în secret o mașină de litografie pentru cipuri
China lucrează în prezent la un prototip secret de mașină de litografie, o tehnologie-cheie pentru producția avansată de cipuri. Proiectul, menit să reducă dependența de furnizorii occidentali, ar putea marca un pas strategic important în ambiția Beijingului de a deveni autonom în domeniul semiconductorilor. China vrea independență în sectorul de cipuri și dezvoltă în secret […]
România, campioana Uniunii Europene la inflația anuală
România, campioana Uniunii Europene la inflația anuală
România ocupă detașat prima poziție în clasamentul Uniunii Europene în ceea ce privește inflația anuală, având cea mai ridicată rată. Comparativ cu luna octombrie, inflația anuală la nivelul blocului comunitar a scăzut în douăsprezece state membre. În alte cinci a rămas stabilă, iar în zece dintre ele a crescut. România conduce detașat în topul inflației […]
Eurostat: Prețurile agricole din UE revin pe creștere în 2025. Avans de 3% la poarta fermei
Eurostat: Prețurile agricole din UE revin pe creștere în 2025. Avans de 3% la poarta fermei
Prețurile produselor agricole din Uniunea Europeană au înregistrat o creștere medie de 3% în anul 2025, comparativ cu 2024, conform estimărilor preliminare publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Evoluția marchează o revenire după declinul ușor consemnat anul trecut și vine în contextul unei perioade prelungite de volatilitate a piețelor agricole europene. Datele Eurostat reflectă […]
Un model fabricat în Romania, lider de vânzări în Marea Britanie
Companii
Un model fabricat în Romania, lider de vânzări în Marea Britanie
Un model fabricat în România a obținut o performanță remarcabilă, fiind lider de vânzări pe piața auto din Marea Britanie. Succesul confirmă competitivitatea producției auto națională și capacitatea unui model „Made in Romania” de a se impune pe una dintre cele mai exigente piețe din Europa. Ford Puma, model fabricat în România, la Craiova, cucerește […]
Radiografia unei economii în austeritate: consumul scade, firmele dispar, concedierile se înmulțesc
Radiografia unei economii în austeritate: consumul scade, firmele dispar, concedierile se înmulțesc
România intră în finalul anului 2025 cu o economie vizibil afectată de măsurile de austeritate adoptate de Guvern, iar cifrele încep să contureze un tablou tot mai îngrijorător. Consumul populației, principalul motor al creșterii economice din ultimul deceniu, a scăzut cu 4%, una dintre cele mai abrupte contracții din Uniunea Europeană. În paralel, peste 130.000 […]
Cele mai active țări în brevetarea tehnologiilor cuantice
Tehnologie
Cele mai active țări în brevetarea tehnologiilor cuantice
Germania, Marea Britanie și Franța sunt cele mai active țări în brevetarea tehnologiilor cuantice, tehnologii emergente cu un potențial promițător. Identificarea acestora oferă o perspectivă asupra locului unde Europa se poziționează în această cursă strategică și capacității lor de a transforma cercetarea în avantaje competitive. Germania, Marea Britanie și Franța sunt cele mai active țări […]