Prima pagină » Cutremur în industria auto: Lotus va concedia 40% dintre angajații din Marea Britanie

Cutremur în industria auto: Lotus va concedia 40% dintre angajații din Marea Britanie

Cutremur în industria auto: Lotus va concedia 40% dintre angajații din Marea Britanie

Producătorul de automobile Lotus a anunțat că în perioada următoare va concedia 40% dintre angajații din Marea Britanie.

Decizia acestei restructurări masive este o încercare a companiei de a se adapta la tarifele mai mari impuse de SUA și de a reduce pierderile din ultimul an.

Lotus Cars va concedia 550 de angajați de la uzina din Marea Britanie

Cutremur în industria auto: Lotus va concedia 40% dintre angajații din Marea Britanie

Fotografii: Lotus

Constructorul britanic de automobile Lotus a anunțat că va concedia 550 de muncitori de la sediul său din Marea Britanie, ceea ce reprezintă aproape 40% din totalul de 1.300 de angajați. Măsura vine ca răspuns la tarifele mai ridicate impuse de Statele Unite și la presiunile din industria auto globală, relatează BBC.

Potrivit reprezentanților companiei deținută de gigantul chinez Geely, disponibilizările vor afecta toate departamentele, însă cele mai multe concedieri se vor produce la uzina istorică din Hethel (estul Angliei), acolo unde se fabrică modelul sport Emira. Oficialii Lotus au precizat că reducerea personalului este necesară pentru a asigura „un viitor sustenabil” într-un sector aflat într-o transformare rapidă.

Producătorul a pus această decizie radicală pe seama schimbărilor bruște în politicile comerciale internaționale, în special a creșterii tarifelor vamale. În același timp, Lotus și-a reafirmat angajamentul față de producția britanică, după ce în iunie apăruse informația că ar putea muta o parte dintre operațiuni în SUA, ca urmare a majorării taxelor de import pentru mașinile fabricate în Marea Britanie, de la 2,5% la 15%, conform politicilor introduse de administrația președintelui Donald Trump.

„Credem că acest lucru este necesar pentru a asigura un viitor sustenabil pentru companie în mediul auto aflat într-o continuă schimbare, marcat de incertitudine din cauza schimbărilor rapide ale politicilor globale, inclusiv ale tarifelor”, a transmis Lotus într-un comunicat.

Pentru a-și consolida activitatea, Lotus analizează posibilitatea de a diversifica producția de la Hethel, incluzând modele dezvoltate pentru alte mărci. Această strategie ar relua o practică mai veche, când fabrica producea mașini sport pentru Opel/Vauxhall sau chiar pentru Tesla.

Pierderi nete de 183 milioane de dolari

Valul de concedieri survine după eliminarea a 270 de locuri de muncă la aceeași uzină din Insulă, care fusese anunțată în aprilie. În plus, compania se confruntă cu o cerere tot mai scăzută pentru vehiculele electrice premium, mai ales pe piața din SUA, acolo unde tarifele impuse mașinilor electrice produse în China i-au determinat pe cei de la Lotus să oprească vânzările SUV-ului Eletre.

Atât acesta, cât și sedanul cu emisii zero Emeya, sunt produse la fabrica inaugurată în 2022 în Wuhan (China), care este dedicată exclusiv modelelor electrice ale mărcii britanice. Dar, pe fondul dificultăților, constructorul și-a reconsiderat planurile de electrificare totală. În cea de-a doua parte a anului, va lansa primul său model plug-in hybrid, care va fi o versiune hibridă a lui Eletre.

Pe plan financiar, Lotus a raportat o pierdere netă de 183 milioane de dolari în primul trimestru din 2025, în scădere față de cele 258 milioane de dolari din perioada similară a anului trecut. În același timp, datoria totală a crescut la 3,3 miliarde de dolari. Rezultatele pentru al doilea trimestru vor fi publicate pe 29 august.

Vânzările Lotus au scăzut cu 42%, ajungând la 1.274 de unități, în primul trimestru al anului curent, marcând prima scădere semnificativă de când Geely a lansat noua gamă de mașini care să suplimenteze mașinile sport tradiționale ale mărcii, notează Automotive News.

Alte articole importante
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]
ANALIZĂ
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Efortul administrației Trump de a centraliza reglementarea inteligenței artificiale la nivel federal a declanșat o reacție neașteptată chiar în interiorul industriei tech pe care încearcă să o protejeze. Printr-un ordin executiv conceput pentru a bloca inițiativele statelor americane, Casa Albă riscă să transforme politica AI dintr-un exercițiu de coordonare economică într-un conflict politic deschis, scrie […]
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Averea lui Elon Musk a urcat spectaculos, până aproape de 750 de miliarde de dolari, după ce o instanță americană a restabilit pachetul său salarial uriaș de la Tesla. Decizia, combinată cu evaluările în creștere ale SpaceX și xAI, îl apropie pe Musk de un prag istoric. Ar putea deveni primul trilionar al lumii. Victorie […]
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Uniunea Europeană face pași concreți spre lansarea euro digital, moneda electronică emisă de Banca Centrală Europeană. Consiliul UE a stabilit recent modul de funcționare, iar primele teste ar putea începe din 2027. Lansarea efectivă depinde însă de o decizie politică sensibilă, legată de confidențialitate și control. Ce este euro digital Euro digital este o versiune […]
ANALIZĂ
Ce se schimbă de la 1 ianuarie 2026 pentru investitorii români pe piața de capital
Ce se schimbă de la 1 ianuarie 2026 pentru investitorii români pe piața de capital
Impozitul pe dividende va crește la 16% începând de la 1 ianuarie 2026, iar investitorii români care tranzacționează pe piața de capital se vor confrunta cu un regim fiscal complex, în funcție de tipul de intermediar utilizat. Legea 239/2025, care introduce al doilea pachet de măsuri fiscale al guvernului Bolojan, a fost publicată în Monitorul […]