Prima pagină » UE renunță la ținta zero emisii 2035? Un milion de locuri de muncă ar putea dispărea

UE renunță la ținta zero emisii 2035? Un milion de locuri de muncă ar putea dispărea

UE renunță la ținta zero emisii 2035? Un milion de locuri de muncă ar putea dispărea
Foto: ACEA.Auto

Dacă UE va renunța la obiectivul de a stopa emisiile de carbon în 2035 ar putea pierde un milion de locuri de muncă în sectorul auto.

Însă, dacă Uniunea Europeană va menține acest angajament, alături de politici industriale clare, ar putea revitaliza producția auto și ar stimula crearea a sute de mii de joburi.

Un milion de locuri de muncă ar dispărea dacă UE renunță la ținta de zero emisii

UE renunță la ținta zero emisii 2035? Un milion de locuri de muncă ar putea dispărea

Fotografii: Shutterstock

Potrivit unui studiu realizat de ONG-ul Transport & Environment (T&E), industria auto europeană ar putea reveni la un nivel de producție de 16,8 milioane de autoturisme anual, același ca în perioada de vârf de după criza din 2008. Principala condiție este ca Uniunea Europeană să păstreze obiectivul ca din 2035 să fie vândute doar mașini cu emisii zero. De asemenea, aplicarea unor politici care să sprijine tranziția ar fi la fel de benefice.

În caz contrar, industria auto riscă să piardă un milion de locuri de muncă și două treimi din investițiile planificate în fabrici de baterii, avertizează T&E.

Deja confruntați cu costuri ridicate în Europa și cu o concurență tot mai puternică din partea Chinei și a Statelor Unite pe piața vehiculelor electrice, producătorii europeni sunt acum afectați și de intenția președintelui american Donald Trump de a introduce tarife vamale suplimentare de 25% pentru mașinile importate. În aceste condiții, mulți constructori au fost nevoiți să-și revizuiască estimările pentru anul curent.

Renunțarea la obiectivul climatic = 90 de miliarde de euro

„Este un moment decisiv pentru industria auto europeană, într-o competiție globală intensă pentru a deveni lideri în domeniul electric: de la vehicule și baterii până la infrastructura de încărcare”, a declarat Julia Poliscanova, director pe piața auto la T&E,, citată de Reuters.

Studiul T&E arată că, în cazul în care Uniunea va rămâne fermă în atingerea obiectivului pentru 2035 și va susține extinderea producției interne de vehicule electrice, industria auto ar putea contribui cu 11% mai mult la economia europeană până la jumătatea deceniului următor.

În plus, pierderea unor locuri de muncă din asamblarea automobilelor convenționale ar putea fi compensată prin crearea a peste 100.000 de locuri de muncă în sectorul bateriilor până în 2030 și încă 120.000 în producția de stații de încărcare până în 2035.

În scenariul negativ, renunțarea la obiectivul climatic, combinată cu lipsa unor politici coerente, ar putea diminua contribuția sectorului auto european la PIB cu aproximativ 90 de miliarde de euro până în 2035, se mai precizează în raportul T&E.

Alte articole importante
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Analize
Când marketingul devine ofensator. Unde au greșit marile branduri în campaniile publicitare recente și au creat adevărate scandaluri
Când campaniile publicitare scapă de sub control, efectul asupra brandurilor poate fi devastator. De la mesaje considerate insensibile până la imagini acuzate de discriminare, marile branduri au reușit să transforme lansările de marketing în scandaluri răsunătoare. Greșelile lor arată cât de subțire este linia dintre o strategie creativă de impact și o ofensă care ajunge […]
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Tehnologie
Război total: Startup-ul AI al lui Elon Musk dă în judecată OpenAI și Apple pentru monopol și rivalitate neloială
Compania xAI, startup-ul lui Elon Musk dedicat inteligenței artificiale, a deschis un proces la o instanță din Texas împotriva OpenAI și Apple, acuzându-le de „o conspirație pentru monopolizarea piețelor smartphone-urilor și chatbot-urilor AI generative”. Cazul judiciar ridică noi tensiuni în conflictul public tot mai intens dintre Musk și fostul său partener de la OpenAI, Sam […]
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Grupuri media japoneze dau în judecată motorul de căutare AI Perplexity
Două dintre cele mai mari grupuri media din Japonia dau în judecată motorul de căutare Perplexity, bazat pe inteligență artificială, pentru presupuse încălcări ale drepturilor de autor, alăturându-se unei liste tot mai lungi de publicații care acționează în instanță companii de AI care le folosesc conținutul. Puterea Financiară a scris pe larg despre bătălia editorilor […]
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
Japonia inaugurează a doua centrală osmotică din lume. Cum funcționează și ce promite această tehnologie inovatoare
În orașul Fukuoka, situat în sud-vestul Japoniei, a fost deschisă prima centrală osmotică din țară, iar a doua de acest fel la nivel global. Această instalație unică utilizează puterea osmozei pentru a alimenta o stație de desalinizare care furnizează apă potabilă regiunii învecinate. Conform estimărilor, centrala va produce aproximativ 880.000 kilowați-oră anual, suficientă energie pentru […]
Până la urmă, îi spunem sau nu „mulțumesc” lui Chat GPT?
Până la urmă, îi spunem sau nu „mulțumesc” lui Chat GPT?
S-a scris foarte mult despre cantitățile de apă pe care le consumă ChatGPT chiar și pentru cea mai simplă conversație și despre faptul că orice dialog inutil cu el adaugă noi volume în acest ocean de răcire. S-a scris, de asemenea, că inteligența artificială este doar o mașinărie, o oglindă care nu știe ce reflectă […]
Lidl bagă 160 milioane € în România doar în 2024 – investiții masive în expansiune
Lidl bagă 160 milioane € în România doar în 2024 – investiții masive în expansiune
Retailerul german Lidl, parte a grupului Schwarz, a investit în România 160 de milioane de euro doar în anul 2024, consolidându-și poziția de lider al pieței de retail alimentar și devenind unul dintre cei mai importanți investitori străini din țară. Conform datelor companiei, aceste investiții reprezintă 2,79% din totalul investițiilor străine atrase de România în […]