Prima pagină » Cutremur pe piața auto: Tesla, detronată în UK de doi rivali despre care n-ai auzit niciodată

Cutremur pe piața auto: Tesla, detronată în UK de doi rivali despre care n-ai auzit niciodată

Cutremur pe piața auto: Tesla, detronată în UK de doi rivali despre care n-ai auzit niciodată

Tesla, un lider incontestabil pe piața vehiculelor electrice, a fost depășită în Marea Britanie de două mărci chinezești despre care aproape nimeni nu auzise până acum. Cifrele recente de vânzări dezvăluie o cădere abruptă, pe fondul controverselor politice și al unei competiții din ce în ce mai agresive venite din Asia.

Tesla pierde teren în Marea Britanie: vânzări din ce în ce mai puține și rivali necunoscuți care câștigă teren

Tesla a înregistrat un șoc în luna aprilie pe piața din Regatul Unit, după ce a vândut doar 512 automobile, ceea ce pare o prăbușire considerabilă comparativ cu cele peste 1.300 de unități vândute în aceeași lună a anului trecut. Într-un viraj complet neașteptat, două companii chinezești relativ necunoscute, Jaecoo și Omoda, au depășit Tesla în vânzările din Marea Britanie, potrivit datelor publicate de Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile.

BYD, considerat rivalul direct al Tesla în segmentul EV, a vândut nu mai puțin de 2.511 unități, astfel a avut o creștere de 650% față de anul anterior. Însă adevărata surpriză a venit de la Jaecoo și Omoda, mărci deținute de gigantul chinez Chery, care au reușit să vândă 1.053, respectiv 910 vehicule, deși sunt prezente pe piața britanică de mai puțin de un an.

Controversele lui Elon Musk afectează imaginea Tesla în Europa

Scăderea bruscă a vânzărilor Tesla în Europa, în special în UK este pusă de analiști nu doar pe seama concurenței în creștere, ci și a controverselor politice generate de Elon Musk. Apropierile publice ale CEO-ului de extremă dreaptă germană AfD, dar și de fostul președinte american Donald Trump, au atras un val de proteste în Europa.

Mai mult, showroom-urile și mașinile Tesla au fost ținte ale vandalismului în mai multe orașe europene, iar în Italia, poliția investighează un incendiu izbucnit într-un dealer Tesla din Roma. Aceste evenimente contribuie la scăderea dramatică a imaginii brandului, cu efecte directe în vânzări.

Compania lui Musk încearcă să limiteze pierderile cu promoții agresive

În încercarea de a redresa situația, Tesla a început să ofere până la doi ani de încărcare gratuită pentru cumpărătorii anumitor modele Model Y în Marea Britanie. Chiar și așa, eforturile par să nu fie suficiente. Modelul actualizat al Model Y, lansat recent cu speranța că va impulsiona vânzările, nu a reușit să oprească declinul.

În paralel, rivalii tradiționali precum Volkswagen, dar și noile branduri chinezești, profită din plin de această criză de imagine. Chiar și cu impunerea unor tarife comerciale de către Uniunea Europeană, constructorii chinezi continuă să se extindă agresiv pe continent, și oferă modele accesibile, hibride sau termice, față de oferta exclusiv electrică a Tesla.

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]