Prima pagină » Donald Trump atacă noul Jaguar „woke”. „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?”

Donald Trump atacă noul Jaguar „woke”. „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?”

Donald Trump atacă noul Jaguar
Donald Trump atacă noul Jaguar "woke". „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?” / Foto: PA Media

Președintele Donald Trump a lansat un atac dur asupra noului Jaguar Land Rover (JLR), imediat după ce compania a numit pentru prima dată un indian în funcția de director general și în contextul unui proces de rebranding destul de controversat prin care trece această marcă. Trump a scris pe rețelele sociale că JLR se află în „haos absolut” și că fostul director a părăsit firma în momentul în care aceasta ajunsese „într-un dezastru” total. Președintele american a evaluat și campania de marketing a noului model, pe care a descris-o drept „prostescă” și „woke”, scrie BBC.

Jaguar Land Rrover a anunțat recent că PB Balaji, directorul financiar al companiei Tata Motors, va prelua funcția de director general al diviziei, din luna noiembrie, devenind primul CEO indian al JLR. Adrian Mardell, directorul general JLR, și-a anunțat pensionarea săptămâna trecută, după 35 de ani de muncă în cadrul firmei. Spre finalul mandatului său, Mardell a decis o serie de schimbări controversate, dintre care probabil cea mai surprinzătoare a fost renunțarea la legendarul logo cu jaguarul – semn care a scos din rând generații de autovehiculele companiei. De asemenea, Mardell a decis ca eforturile companiei să fie orientate în special către producția de mașini electrice. Dincolo de aceste decizii care au atras critici internaționale, Adrian Mardell a adus și cele mai puternice profituri ale companiei din ultimul deceniu. JLR a precizat că pensionarea lui nu are legătură cu reacțiile negative asociate schimbărilor și că tranziția a fost, de fapt, planificată de ceva timp.

Mutarea are, însă, cel puțin un critic faimos și foarte virulent. Pe platforma Truth Social, Trump a comparat Jaguar cu brandul american de haine American Eagle, o altă companie care face valuri cu o campanie virală de marketing. Acțiunile American Eagle au crescut după lansarea unor spoturi controversate, în care joacă actrița Sydney Sweeney, cunoscută mai ales pentru rolul din serialul TV „Euphoria”. Trump a spus că reclama American Eagle este „cea mai tare” și a lăudat-o îndelung pe Sweeney, bunăvoință pe care unii o leagă de unele informații că aceasta ar fi înregistrată ca republicană. În stilul său caracteristic, Trump nu a uitat, însă, să adauge și un element de contrast: „Pe de altă parte, Jaguar a făcut o reclamă prostescă și, serios, absolut WOKE, care este un DEZASTRU TOTAL!” „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?”

Proces de 6,8 miliarde de dolari: Trump, acuzat că a blocat fonduri pentru educație

Foto: Pixabay

Cum a schimbat Jaguar vitezele cu mașina sa concept

Donald Trump pare nemulțumit că Jaguar a abandonat valorile istorice ale brandului în favoarea unui mesaj „woke”. Percepția ar putea fi, de fapt, mai largă, ceea ce înseamnă o nouă provocare pentru Balaji, care își părăsește rolul de gestionare a finanțelor celui mai mare producător auto din India și proprietarul JLR, Tata Motors, pentru o nouă misiune la Jaguar. Sosirea lui va avea loc într-o perioadă de schimbări majore pentru companie, strategie care include lansarea primei game complet electrice, programată în anul 2026. Prima prezentare a mașinii electrice-concept de la Jaguar, eveniment care a avut loc anul trecut, a fost întâmpinată cu opinii împărțite.

Unii au spus că noul model Type 00 este „incitant” și „absolut uimitor”, în timp ce alții l-au numit o „prostie” și le-au recomandat designerilor Jaguar să „revină la planșă”. Ca parte a rebrandingului, Jaguar a lansat această faimoasă reclamă cu modele îmbrăcate în culori vii, pozând într-un peisaj deșertic, roz aprins. În clip nu apar mașini și nici legendarul logo al brandului. Clipul a atras critici serioase din partea publicului tradițional, semnalând, totodată, că Jaguar și-ar dori o schimbare majoră, probabil și la nivelul publicului țintă obișnuit al Jaguar.

Ca și alți producători auto din afara SUA, JLR se confruntă cu impactul politicilor tarifare ale administrației Trump. În iulie, compania a anunțat planuri de a reduce 500 de posturi de management în Marea Britanie.

Alte articole importante
PPC lansează prima ofertă cu preț dinamic din România – plătești cu până la 59% mai puțin dacă ai contor inteligent
PPC lansează prima ofertă cu preț dinamic din România – plătești cu până la 59% mai puțin dacă ai contor inteligent
PPC Energie schimbă regulile jocului pe piața de electricitate din România cu lansarea „PPC Ore Smart”, prima ofertă cu preț variabil în funcție de orele zilei. Clienții care au contoare inteligente pot beneficia de tarife cu până la jumătate mai mici dacă își ajustează consumul în intervalele cu producție ridicată de energie regenerabilă. O premieră […]
Cum influențează accidentele auto valoarea primelor RCA în România. Despăgubiri record
Cum influențează accidentele auto valoarea primelor RCA în România. Despăgubiri record
Creșterea constantă a primelor RCA este strâns legată de frecvența ridicată a accidentelor rutiere produse de vehiculele înmatriculate în România. Cu un parc auto tot mai aglomerat și cu un comportament adesea imprudent în trafic, riscurile crescute se reflectă inevitabil în costurile tot mai mari suportate de șoferi pentru asigurarea obligatorie. Accidentele rutiere influențează direct […]
Cine va plăti trilioane de dolari pentru boom-ul inteligenței artificiale?
Cine va plăti trilioane de dolari pentru boom-ul inteligenței artificiale?
Cele mai mari companii de tehnologie din America au ajuns să aibă randamentele din Silicon Valley și bilanțurile de achiziții de pe Valea Ruhr, scrie The Economist, comparând două vârfuri, respectiv o zonă puternic tehnologizată și una recunoscută istoric pentru industria grea. Cine va plăti trilioane de dolari pentru boom-ul inteligenței artificiale? După decenii petrecute […]
Harta miliardelor în 2025: Ce țări au cele mai multe companii miliardare și cum stă România în clasament
Analize
Harta miliardelor în 2025: Ce țări au cele mai multe companii miliardare și cum stă România în clasament
Conform unei analize recente, în 2025 există la nivel global 5.522 de companii listate la bursă cu o capitalizare de piață de cel puțin un miliard de dolari. Aceste companii miliardare sunt concentrate în special în câteva țări, reflectând puterea economică și competitivitatea lor pe plan internațional. Topul țărilor cu cele mai multe companii de […]
Asistăm la apusul Europei? Pentru că „viitorul riscă să fie decis la Moscova”, analiștii reiau ideea unei „Europe cu mai multe viteze”
Asistăm la apusul Europei? Pentru că „viitorul riscă să fie decis la Moscova”, analiștii reiau ideea unei „Europe cu mai multe viteze”
S-a comentat destul de mult un incident care putea trece neobservat, anume că, la summitul NATO, premierul olandez Mark Rutte l-a numit, din greșeală, „tăticule” (“daddy”) pe președintele Donald Trump. Deși pare un simplu lapsus, o stângăcie lingvistică, întâmplarea ar putea avea o însemnătate mai largă, în măsura în care exprimă, poate fără intenție, un […]
Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?
Companii
Dacia pregătește versiuni utilitare pentru Duster și Bigster. Cât costă conversia SUV-urilor?
Dacia explorează posibilitatea de a transforma SUV-urile Duster și Bigster în versiuni utilitare, adaptate pentru transport de marfă. Conversia celor două modele presupune modificări simple, dar eficiente, iar costurile variază în funcție de dotări și de tipul de caroserie. Dacia Duster și Bigster, în variantă de marfă: ce presupune conversia și cât costă Deși producătorul […]