Președintele Donald Trump a lansat un atac dur asupra noului Jaguar Land Rover (JLR), imediat după ce compania a numit pentru prima dată un indian în funcția de director general și în contextul unui proces de rebranding destul de controversat prin care trece această marcă. Trump a scris pe rețelele sociale că JLR se află în „haos absolut” și că fostul director a părăsit firma în momentul în care aceasta ajunsese „într-un dezastru” total. Președintele american a evaluat și campania de marketing a noului model, pe care a descris-o drept „prostescă” și „woke”, scrie BBC.
Jaguar Land Rrover a anunțat recent că PB Balaji, directorul financiar al companiei Tata Motors, va prelua funcția de director general al diviziei, din luna noiembrie, devenind primul CEO indian al JLR. Adrian Mardell, directorul general JLR, și-a anunțat pensionarea săptămâna trecută, după 35 de ani de muncă în cadrul firmei. Spre finalul mandatului său, Mardell a decis o serie de schimbări controversate, dintre care probabil cea mai surprinzătoare a fost renunțarea la legendarul logo cu jaguarul – semn care a scos din rând generații de autovehiculele companiei. De asemenea, Mardell a decis ca eforturile companiei să fie orientate în special către producția de mașini electrice. Dincolo de aceste decizii care au atras critici internaționale, Adrian Mardell a adus și cele mai puternice profituri ale companiei din ultimul deceniu. JLR a precizat că pensionarea lui nu are legătură cu reacțiile negative asociate schimbărilor și că tranziția a fost, de fapt, planificată de ceva timp.
Mutarea are, însă, cel puțin un critic faimos și foarte virulent. Pe platforma Truth Social, Trump a comparat Jaguar cu brandul american de haine American Eagle, o altă companie care face valuri cu o campanie virală de marketing. Acțiunile American Eagle au crescut după lansarea unor spoturi controversate, în care joacă actrița Sydney Sweeney, cunoscută mai ales pentru rolul din serialul TV „Euphoria”. Trump a spus că reclama American Eagle este „cea mai tare” și a lăudat-o îndelung pe Sweeney, bunăvoință pe care unii o leagă de unele informații că aceasta ar fi înregistrată ca republicană. În stilul său caracteristic, Trump nu a uitat, însă, să adauge și un element de contrast: „Pe de altă parte, Jaguar a făcut o reclamă prostescă și, serios, absolut WOKE, care este un DEZASTRU TOTAL!” „Cine ar mai vrea să cumpere un Jaguar după ce a văzut reclama aia rușinoasă?”
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/06/trump.jpg)
Foto: Pixabay
Cum a schimbat Jaguar vitezele cu mașina sa concept
Unii au spus că noul model Type 00 este „incitant” și „absolut uimitor”, în timp ce alții l-au numit o „prostie” și le-au recomandat designerilor Jaguar să „revină la planșă”. Ca parte a rebrandingului, Jaguar a lansat această faimoasă reclamă cu modele îmbrăcate în culori vii, pozând într-un peisaj deșertic, roz aprins. În clip nu apar mașini și nici legendarul logo al brandului. Clipul a atras critici serioase din partea publicului tradițional, semnalând, totodată, că Jaguar și-ar dori o schimbare majoră, probabil și la nivelul publicului țintă obișnuit al Jaguar.
Ca și alți producători auto din afara SUA, JLR se confruntă cu impactul politicilor tarifare ale administrației Trump. În iulie, compania a anunțat planuri de a reduce 500 de posturi de management în Marea Britanie.