Prima pagină » Fascinația americanilor pentru „vara europeană” rezistă. „O vacanță în Europa face mai mult decât 100 de ședințe de terapie”

Fascinația americanilor pentru „vara europeană” rezistă. „O vacanță în Europa face mai mult decât 100 de ședințe de terapie”

Fascinația americanilor pentru
Fascinația pentru "vara europeană" rezistă / Foto Shuttertock

Criza economică, inflația persistentă, volatilitățile de pe piețele financiare și incertitudinile politice par, în mod paradoxal, să nu țină în loc visul americanilor de a trăi „vara europeană”. Deși mulți se declară îngrijorați de direcția economiei sub administrația actuală, Europa rămâne o destinație de top pentru vacanțele din 2025 — un fenomen care spune multe despre noile priorități de consum ale generațiilor tinere din SUA, transmite Business Insider.

Pentru millennials și Gen Z, vara europeană este mai mult decât o experiență estetică numai bună de Instagram. Este o formă de escapism emoțional, dar și de revendicare a unui „drept la plăcere”, chiar și într-un context tensionat economic sau politic. Aperol Spritz, Mediterana, orașele vechi — toate devin simboluri ale unei vieți mai bune, chiar și temporare.

Îngrijorări economice? Da. Vacanțe în Europa? Tot da.

Statistica reflectă o realitate nuanțată: o analiză Cirium arată o scădere de aproape 10% a rezervărilor de zboruri din SUA spre Europa în primele cinci luni ale anului, comparativ cu 2024. În același timp, Deloitte arată, în cel mai recent sondaj, că tot mai mulți americani își planifică călătorii internaționale vara aceasta, în comparație cu ce se întâmpla anul trecut. Mulți vor să-și petreacă vacanța în mod special în Europa. Allianz Partners estimează chiar o creștere de 10% a traficului din SUA spre Europa în vara lui 2025.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Ce se întâmplă, de fapt? Experții vorbesc despre o dinamică a rezervărilor de ultim moment, într-un context în care turiștii așteaptă oferte bune și rămân ceva mai multă vreme în „modul așteptare”.

„Vedem o ușoară ezitare, dar nu un colaps. Majoritatea americanilor care și-au planificat o vacanță internațională… tot vor pleca”, explică Amir Eylon, CEO al Longwoods International, companie de cercetare axată pe turism.

„Euro summer” — un drept, nu un moft

„E un trend care nu dispare. Oamenii fug de stresul politic, de incertitudini financiare și aleg să se relaxeze în Europa. În fond, e o formă de sănătate mentală,” spune creatoarea de conținut Meredith Pierce, care postează frecvent despre „Euro summer” și observă o audiență tot mai interesată de destinații precum Albania sau Polonia, mai accesibile decât Italia sau Franța.

Mulți dintre cei care aleg să călătorească adoptă o strategie de cheltuieli mai atente la destinație: zboruri la clasa economică, cazări accesibile, restaurante mai ieftine. Dar nu renunță la ideea în sine a unei călătorii memorabile. Deloitte arată că 42% dintre americanii care zboară vara aceasta o fac spre o destinație internațională – în creștere față de 38% în 2024.

Cei care călătoresc internațional sunt dispuși să-și mărească bugetul pentru vacanță. Este cazul și lui Shim, unul dintre tinerii cu care au vorbit jurnaliștii de la Business Insider pentru această analiză, care explică că, după un an dificil în familie, această călătorie are o puternică valoare emoțională.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

„În vremuri tensionate și instabile, timpul de calitate cu familia e o formă de vindecare și echilibru”, spune el. „Și uneori, o vacanță în Europa face mai mult decât 100 de ședințe de terapie”.

În ciuda unui climat economic fragil, turismul american către Europa nu moare, ci doar se transformă. Se mută spre destinații mai ieftine, se bazează pe rezervări spontane și cere mai multă flexibilitate, dar continuă să prospere alimentat de o nevoie profund umană: evadarea, reîncărcarea, regăsirea.

Alte articole importante
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Analize
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Diamantele din cenușă vor putea fi create începând cu octombrie 2025 în Rhineland-Palatinate, oferind o metodă unică de a păstra memoria celor dragi. Transformarea cenușei în bijuterii Doar o cantitate mică din cenușa unei persoane decedate este suficientă pentru a produce un diamant sintetic, spune Patrick Zimmermann de la Cara AG din Berlin. „Este nevoie […]
Cumpărăturile transfrontaliere: Ce schimbări pregătește Belgia ca să-și țină cumpărătorii în țară
Cumpărăturile transfrontaliere: Ce schimbări pregătește Belgia ca să-și țină cumpărătorii în țară
Cumpărăturile transfrontaliere reprezintă o problemă majoră pentru Belgia, unde mulți consumatori aleg să treacă granița pentru prețuri mai mici. Ministrul belgian de finanțe, Jan Jambon, dorește să reducă atractivitatea acestui fenomen. „Prin reducerea accizelor, veniturile pot crește”, a declarat el. Măsuri fiscale în discuție la buget împotriva cumpărăturilor transfrontaliere Guvernul belgian vrea să încurajeze din […]
Microsoft va investi 4 miliarde $ într-un nou centru de date
Companii
Microsoft va investi 4 miliarde $ într-un nou centru de date
Microsoft va investi 4 miliarde de dolari pentru un nou centru de date în Wisconsin, extinzându-și infrastructura cloud și AI. Proiectul marchează una dintre cele mai mari investiții ale companiei în infrastructură digitală și promite să aducă beneficii economice și tehnologice semnificative în regiunea vizată. Astfel, gigantul tech american își consolidează poziția pe piața globală […]
Chery părăsește Rusia. Producătorul auto, pus pe fugă de sancțiunile internaționale și noile taxe
Companii
Chery părăsește Rusia. Producătorul auto, pus pe fugă de sancțiunile internaționale și noile taxe
Chery părăsește Rusia, anunțând oficial retragerea de pe piața locală, ca urmare a sancțiunilor internaționale și noilor taxe impuse de autorități. Motivele pentru care Chery părăsește Rusia Producătorul auto chinez Chery părăsește Rusia și vizează listarea la bursa din Hong Kong pentru a strânge 1,2 miliarde de dolari. Conform prospectului citat de Nikkei, fondurile vor […]
Google aduce AI-ul în procesele de achiziții printr-un nou protocol
Companii
Google aduce AI-ul în procesele de achiziții printr-un nou protocol
Află cum Google aduce AI în tranzacții comerciale prin lansarea unui protocol deschis pentru agenți inteligenți. Această inițiativă marchează un pas important în integrarea inteligenței artificiale în tranzacțiile comerciale și în digitalizarea completă a lanțului de aprovizionare. Google introduce un protocol pentru achiziții automate prin agenți AI Google a anunțat lansarea unui nou protocol deschis, […]
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
AI washing și AI hype sunt folosite adesea de startup-uri doar pentru marketing, fără să aducă valoare reală sau automatizare autentică. Când eticheta AI devine doar un instrument de marketing AI nu este doar un instrument. Inteligența artificială schimbă modul de operare, așa cum a făcut cloud-ul până acum, schimbă zona mobile, revoluționează Internetul. Agenții […]