Regizorul Francis Ford Coppola, cunoscut pentru capodoperele sale din anii ’70, trece printr-o perioadă dificilă marcată de pierderea insulei din Belize. După eșecul de box office al filmului „Megalopolis”, acesta a renunțat la contractul de închiriere pentru o insula privată. Insula Coral Caye, cu o suprafață de 2,5 acri, se află la opt mile de țărm, în spatele recifului de corali din Belize.
Coppola, în vârstă de 86 de ani, deținea închirierea de aproape un deceniu. El a integrat insula în portofoliul său de lux Family Coppola Hideaways. În perioada în care a administrat proprietatea, a construit două reședințe și un debarcader. De asemenea, a dotat locul cu panouri solare și rezervoare de apă, pentru a-l face complet autonom, scrie TheIndependent.
„Domnul Coppola a fost foarte trist să vadă cum se încheie perioada de închiriere”, a declarat Peter McLean de la Corcoran Group pentru Mansion Global.
„El vizita insula la fiecare trei până la șase luni și o considera un colț de paradis care îi era foarte drag.”
Decizia vine după pierderile financiare cauzate de filmul „Megalopolis”, proiect la care Coppola a lucrat zeci de ani. Pelicula, o alegorie futuristă despre prăbușirea civilizației moderne, a costat aproximativ 120 de milioane de dolari și a încasat doar 14,4 milioane la nivel global. Potrivit San Francisco Chronicle, o parte semnificativă din buget a provenit din vânzarea a două dintre podgoriile regizorului.
Distribuția filmului i-a reunit pe Adam Driver, Aubrey Plaza și Shia LaBeouf. Criticii au avut opinii împărțite la lansarea din septembrie 2024.
Coppola a vorbit deschis despre pierderi, recunoscând într-un interviu din martie 2025 pentru podcastul Tetragrammaton:
„Nu mai am bani pentru că am investit tot ce am împrumutat în Megalopolis. Practic, au dispărut. Cred că îmi voi recupera banii în 15 sau 20 de ani, dar acum nu îi am.”
Contractul pentru insula din Belize a fost preluat de un om de afaceri din Guatemala, care intenționează să extindă complexul într-o stațiune de lux în următorul an și jumătate. Coral Caye fusese listată încă din 2022 pentru 2,19 milioane de dolari.
În octombrie 2025, The New York Times a relatat că, aflat la Roma, Coppola a anunțat intenția de a scoate la licitație șapte ceasuri de colecție prin casa Phillips. Scopul era „a menține nava pe linia de plutire”. Printre piesele oferite s-a aflat un ceas FP Journe din 2014, pe care l-a conceput personal și care valora în jur de un milion de dolari. Alături de acesta s-au numărat modele Patek Philippe, Blancpain, IWC și Breguet, cu valori cuprinse între 3.000 și 240.000 de dolari.
Deși se confruntă cu probleme financiare, Francis Ford Coppola continuă să creadă în filmul său. El a declarat pentru The New York Times:
„Multe dintre filmele mele își recuperează investițiile în timp. ‘Apocalypse Now’ m-a băgat inițial în datorii, dar în final a câștigat peste 150 de milioane de dolari.”
În luna mai, regizorul a explicat că nu a aprobat distribuția filmului „Megalopolis” pentru acasă. Aceasta deoarece filmul se află încă în cinematografe.
„După alegeri, oamenii se înghesuie la proiecțiile Megalopolis – exact așa cum ar trebui să fie văzut filmul. Mulți spun că este prevestitor, că America seamănă cu Roma și că ar putea să-și piardă republica. Tocmai de aceea, sălile se umplu acum. Am avut proiecții epuizate la Boston, Detroit, oamenii chiar stau la coadă”, a spus el pentru GQ.
Regizorul a comparat reacția publicului actual cu cea de după lansarea filmului „Apocalypse Now”:
„Atunci, toată lumea spunea că este cel mai prost film făcut vreodată. Și totuși, spectatorii nu au încetat niciodată să vină. Același lucru se întâmplă acum.”
Într-o recenzie pentru The Independent, jurnalistul Geoffrey McNab a acordat trei stele filmului „Megalopolis”.
„Filmul lui Francis Ford Coppola, finanțat integral din fondurile proprii, nu este un nou ‘Nașul’ sau ‘Apocalypse Now’, dar abundă în idei. Regizorul a petrecut decenii încercând să pună acest proiect pe picioare. Nu este un eșec total, însă rămâne excentric și plin de imperfecțiuni. Vizual, Megalopolis este adesea fascinant. Clădirile sunt scăldate într-o lumină aurie, iar peisajul urban futurist amintește de ‘Metropolis’ al lui Fritz Lang sau de fanteziile vizuale ale pionierului Georges Méliès.”
Francis Ford Coppola, marcat de pierderi, rămâne totuși o figură respectată a cinematografiei. Decizia de a renunța la insula din Belize marchează sfârșitul unei ere din viața sa, dar nu și al pasiunii sale pentru film.