General Motors sfidează trendul global al electrificării și investește aproape 800 de milioane de euro într-o nouă generație de motoare V8, în ciuda presiunilor globale pentru reducerea emisiilor.
În timp ce industria auto accelerează tranziția către electrice, GM mizează pe cererea solidă pentru SUV-uri și camionete cu propulsie convențională, pregătind lansarea noilor motoare termice începând cu 2027.
Într-un moment în care majoritatea constructorilor auto se concentrează pe electrificare, General Motors face un pas în direcția opusă, anunțând o investiție de aproximativ 788 de milioane de euro în dezvoltarea celei de-a șasea generații de motoare V8. Decizia vine pe fondul unei ample campanii de rechemare în service care vizează aproape 600.000 de SUV-uri și camionete echipate cu propulsoare de 6,2 litri, dar și în contextul unei cereri constante pentru vehicule de mari dimensiuni pe piața nord-americană.
Noua gamă de propulsoare V8 va fi asamblată în uzina gigantului american din Tonawanda (New York). Acestea se vor regăsi sub capota unor SUV-uri și pickup-uri importante ale grupului, precum Chevrolet Silverado, Tahoe, Suburban, precum și GMC Sierra, Yukon și Yukon XL. Deocamdată, nu este clar dacă vor fi integrate și pe modelele Cadillac, mai ales că brandul de lux a lansat noul Escalade IQ electric.
Potrivit Carscoops, Conform oficialilor companiei, noile motoare vor beneficia de inovații în sistemul de ardere și o izolație termică avansată. Americanii spun că aceste motoare vor aduce o eficiență superioară, emisii reduse și un consum îmbunătățit, echilibrul pe care îl caută orice constructor auto într-o epocă a reglementărilor stricte privind poluarea.
Startul producției este prevăzut pentru anul 2027, iar investițiile nu se vor limita doar la uzina din apropiere de Buffalo. GM va moderniza și facilitățile de producție din Flint (Michigan), o altă fabrică strategică pentru asamblarea noilor propulsoare.
Grupul american anunțase încă din 2023 că va direcționa fonduri masive către modernizarea acestor fabrici, considerând acest proiect drept una dintre cele mai importante investiții într-o singură unitate de producție din istoria companiei.
Deși nu a dezvăluit specificațiile viitoarelor motoare, General Motor ar putea să păstreze exclusiv configurația termică, fără tehnologii hibride. Actualele unități V8 oferă până la 426 CP și 623 Nm în versiunea de 6,2 litri, însă au fost afectate de probleme de fiabilitate care au condus la zeci de mii de plângeri înregistrate de autoritățile americane. De asemenea, actualul V8 de 5,3 litri dezvoltă 360 CP și un cuplu de 519 Nm, relatează Scrap Car Removal Service.