NIO, unul dintre cei mai importanți producători chinezi de vehicule electrice, a anunțat oficial că va pătrunde în România, una dintre cele noi șapte piețe europene pe care se va lansa până la final de 2026.
Această mișcare face parte dintr-o ofensivă strategică menită să consolideze poziția companiei ca brand global de mobilitate electrică premium.
În urmă cu doar patru ani, NIO își făcea timid intrarea în Europa, începând cu Norvegia. În prezent brandul chinez este deja prezent și pe alte piețe importante precum Germania, Suedia, Țările de Jos și Danemarca. Acum, expansiunea companiei intră într-o nouă etapă, vizând piețele emergente și strategice din Europa Centrală și de Est.
Pentru regiunea Europei Centrale și de Est, NIO a încheiat un parteneriat cu grupul maghiar AutoWallis, care va coordona importul și distribuția în România, Cehia, Polonia (toate 2026), Ungaria și Austria (2025). De asemenea, în Belgia și în Luxemburg, producătorul chinez va colabora cu Hedin Mobility Group, un nume cu greutate în sectorul european al mobilității, potrivit Electrek.
După Lynk & Co, MG, Leapmotor, Geely și BYD, România a intrat și pe radarul celor de la NIO, care vor aduce în țara noastră gama completă de EV-uri. NIO va lansa în țara noastră cinci modele: SUV-urile EL6 și EL8, sedanul ET5 și versiunea break ET5 Touring, și Firefly EV, o mașină electrică de clasă compactă gândită pentru traficul urban intens. Sub-brandul Firefly va intra pe circa 20 de piețe până la sfârșitul acestui an, versiunea cu volan pe dreapta fiind așteptată cel mai târziu în octombrie, se menționează pe site-ul oficial.
Toate modelele sunt dezvoltate pe platforme integrate de software și hardware create intern de NIO și oferă funcții de condus asistat, conectivitate avansată și interacțiune vocală prin sistemul inteligent NOMI AI.
AutoWallis nu se află la prima experiență pe piața locală. Compania din Ungaria a preluat deja distribuția mărcii KGM (fosta SsangYong), a lansat vehiculele comerciale Farizon și, recent, a devenit partener Nissan în colaborare cu Salvador Caetano.
Oficialii NIO spun că noile parteneriate vizează extinderea rețelei de retail și a infrastructurii de servicii integrate, de la vânzări și finanțare, până la soluții de încărcare și de asistență post-vânzare. Strategia este axată pe o experiență fără întreruperi care vizează clientul final, replicând modelul de succes deja aplicat în piețele vest-europene.
„Europa rămâne un pilon central pentru NIO, iar extinderea în aceste șapte țări vine într-un moment esențial pentru tranziția către mobilitatea electrică. Intrăm pe piețe pregătite să adopte inovația, unde serviciile noastre integrate pot livra valoare reală clienților”, a declarat Thijs Meijling, directorul NIO pentru Europa.