Prima pagină » Ofensiva chineză continuă: NIO se va lansa în România cu cinci modele electrice

Ofensiva chineză continuă: NIO se va lansa în România cu cinci modele electrice

Ofensiva chineză continuă: NIO se va lansa în România cu cinci modele electrice

NIO, unul dintre cei mai importanți producători chinezi de vehicule electrice, a anunțat oficial că va pătrunde în România, una dintre cele noi șapte piețe europene pe care se va lansa până la final de 2026.

Această mișcare face parte dintr-o ofensivă strategică menită să consolideze poziția companiei ca brand global de mobilitate electrică premium.

NIO va lansa în 2026 în România cinci EV-uri

În urmă cu doar patru ani, NIO își făcea timid intrarea în Europa, începând cu Norvegia. În prezent brandul chinez este deja prezent și pe alte piețe importante precum Germania, Suedia, Țările de Jos și Danemarca. Acum, expansiunea companiei intră într-o nouă etapă, vizând piețele emergente și strategice din Europa Centrală și de Est.

Pentru regiunea Europei Centrale și de Est, NIO a încheiat un parteneriat cu grupul maghiar AutoWallis, care va coordona importul și distribuția în România, Cehia, Polonia (toate 2026), Ungaria și Austria (2025). De asemenea, în Belgia și în Luxemburg, producătorul chinez va colabora cu Hedin Mobility Group, un nume cu greutate în sectorul european al mobilității, potrivit Electrek.

După Lynk & Co, MG, Leapmotor, Geely și BYD, România a intrat și pe radarul celor de la NIO, care vor aduce în țara noastră gama completă de EV-uri. NIO va lansa în țara noastră cinci modele: SUV-urile EL6 și EL8, sedanul ET5 și versiunea break ET5 Touring, și Firefly EV, o mașină electrică de clasă compactă gândită pentru traficul urban intens. Sub-brandul Firefly va intra pe circa 20 de piețe până la sfârșitul acestui an, versiunea cu volan pe dreapta fiind așteptată cel mai târziu în octombrie, se menționează pe site-ul oficial.

Toate modelele sunt dezvoltate pe platforme integrate de software și hardware create intern de NIO și oferă funcții de condus asistat, conectivitate avansată și interacțiune vocală prin sistemul inteligent NOMI AI.

Strategia NIO în Europa

AutoWallis nu se află la prima experiență pe piața locală. Compania din Ungaria a preluat deja distribuția mărcii KGM (fosta SsangYong), a lansat vehiculele comerciale Farizon și, recent, a devenit partener Nissan în colaborare cu Salvador Caetano.

Oficialii NIO spun că noile parteneriate vizează extinderea rețelei de retail și a infrastructurii de servicii integrate, de la vânzări și finanțare, până la soluții de încărcare și de asistență post-vânzare. Strategia este axată pe o experiență fără întreruperi care vizează clientul final, replicând modelul de succes deja aplicat în piețele vest-europene.

„Europa rămâne un pilon central pentru NIO, iar extinderea în aceste șapte țări vine într-un moment esențial pentru tranziția către mobilitatea electrică. Intrăm pe piețe pregătite să adopte inovația, unde serviciile noastre integrate pot livra valoare reală clienților”, a declarat Thijs Meijling, directorul NIO pentru Europa.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
ANALIZĂ
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Într-o lume în care energia atomică este esențială, rolul științei în prevenirea dezastrelor nucleare este mai important ca oricând. De la tehnologii avansate de monitorizare și simulare, până la materiale inovatoare și protocoale de siguranță bazate pe cercetări riguroase, știința este principalul aliat în reducerea riscului de catastrofe nucleare. În ce mod poate contribui cercetarea […]