Prima pagină » Gigantul cu peste 20.000 de angajați în România anunță noi investiții. Ce planuri de extindere și modernizare are în 2025

Gigantul cu peste 20.000 de angajați în România anunță noi investiții. Ce planuri de extindere și modernizare are în 2025

Gigantul cu peste 20.000 de angajați în România anunță noi investiții. Ce planuri de extindere și modernizare are în 2025

Gigantul german Continental AG, cu peste 20.000 de angajați în România și cinci fabrici răspândite în cele mai importante orașe industriale ale țării, își schimbă strategia pentru 2025. Sub presiunea geopoliticii globale, a taxelor vamale și a unei tranziții industriale fără precedent, compania a anunțat revizuirea în scădere a marjelor de profit și pregătește o restructurare majoră, care include vânzări de divizii și lansarea unui nou brand auto.

Restructurare la vârf: Gigantul Continental, cu peste 20.000 de angajați în România, își vinde divizii și lansează Aumovio

Continental a confirmat că va vinde divizia ContiTech în 2025, într-o mișcare ce pare menită să reducă expunerea grupului în domenii mai vulnerabile economic. În paralel, compania intenționează să separe divizia auto și să o listeze sub un nou nume, Aumovio, începând cu luna septembrie. Noua entitate se va concentra pe mobilitate avansată, vehicule autonome și soluții electronice pentru mașinile definite de software – un pas clar spre viitorul auto digitalizat.

Pregătirile sunt în curs și avem deja o dată stabilită pentru listare”, a declarat Olaf Schick, directorul financiar al grupului.

Aceste mișcări vin într-un context economic tensionat, marcat de dificultăți macroeconomice, de taxe vamale impuse de SUA și de schimbări majore în lanțurile globale de aprovizionare. Directorul general Nikolai Setzer recunoaște că motivele pentru transformarea internă sporesc zilnic.

Profituri în scădere, dar România rămâne un pilon strategic

Chiar dacă în primul trimestru al anului 2025 profitul înainte de dobânzi și taxe a fost de 586 milioane euro – peste așteptările analiștilor – marja de profit a grupului a fost ajustată în scădere pentru întregul an. Se estimează acum o marjă de 10% – 11% la nivelul întregului grup și 12,5% – 14% pentru divizia de anvelope, în scădere față de prognozele inițiale. Printre motivele acestei revizuiri se numără cursurile valutare defavorabile și barierele comerciale în creștere, mai ales în SUA.

În acest context, activitățile din România devin cu atât mai importante. Continental are în țara noastră cinci unități de producție și patru centre de inginerie, în orașe precum Timișoara, Sibiu, Carei și Iași, și un centru logistic în București. În perioada 1999 – 2023, investițiile totale ale grupului în România au depășit 2,3 miliarde de euro, ceea ce face din România un nod esențial în rețeaua sa de producție europeană.

Tranziție dureroasă: taxe noi, scăderi de vânzări și presiuni globale

Continental nu este singurul colos industrial german afectat de tranziția spre o economie mai verde. Întregul sector auto german resimte presiunea abandonării motoarelor cu combustie și a migrării către mobilitate electrică și sustenabilă. Pentru o companie care s-a dezvoltat în jurul motoarelor tradiționale și al rețelelor locale de furnizori, această schimbare este una profundă și dificilă.

Pe lângă provocările tehnologice, taxele vamale impuse de SUA produselor din Mexic și Canada afectează și activitățile Continental în America de Nord – a doua cea mai mare piață a companiei, unde are 38.000 de angajați. Deși producția globală de vehicule a crescut cu 1% în primul trimestru al anului 2025, vânzările de anvelope Continental au scăzut cu 0,8%, indicând o presiune reală asupra cererii.

Ce urmează pentru angajații din România?

Până acum, compania nu a anunțat reduceri de personal în România, însă transformările la nivel global și reorganizarea diviziilor pot genera modificări indirecte în următoarele luni. Cu toate acestea, având în vedere nivelul ridicat de investiții și importanța strategică a centrelor din România, este puțin probabil ca țara noastră să fie printre primele afectate de eventuale restructurări.

În schimb, România ar putea juca un rol mai important în dezvoltarea tehnologiilor viitorului auto, mai ales în contextul lansării Aumovio. Centrele de inginerie din Iași, Timișoara și Sibiu ar putea primi proiecte noi, legate de software-ul vehiculelor autonome, soluții de conectivitate și mobilitate urbană inteligentă.

Alte articole importante
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]
ANALIZĂ
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Efortul administrației Trump de a centraliza reglementarea inteligenței artificiale la nivel federal a declanșat o reacție neașteptată chiar în interiorul industriei tech pe care încearcă să o protejeze. Printr-un ordin executiv conceput pentru a bloca inițiativele statelor americane, Casa Albă riscă să transforme politica AI dintr-un exercițiu de coordonare economică într-un conflict politic deschis, scrie […]
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Averea lui Elon Musk a urcat spectaculos, până aproape de 750 de miliarde de dolari, după ce o instanță americană a restabilit pachetul său salarial uriaș de la Tesla. Decizia, combinată cu evaluările în creștere ale SpaceX și xAI, îl apropie pe Musk de un prag istoric. Ar putea deveni primul trilionar al lumii. Victorie […]
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Uniunea Europeană face pași concreți spre lansarea euro digital, moneda electronică emisă de Banca Centrală Europeană. Consiliul UE a stabilit recent modul de funcționare, iar primele teste ar putea începe din 2027. Lansarea efectivă depinde însă de o decizie politică sensibilă, legată de confidențialitate și control. Ce este euro digital Euro digital este o versiune […]