Prima pagină » Gigantul cu peste 20.000 de angajați în România anunță noi investiții. Ce planuri de extindere și modernizare are în 2025

Gigantul cu peste 20.000 de angajați în România anunță noi investiții. Ce planuri de extindere și modernizare are în 2025

Gigantul cu peste 20.000 de angajați în România anunță noi investiții. Ce planuri de extindere și modernizare are în 2025

Gigantul german Continental AG, cu peste 20.000 de angajați în România și cinci fabrici răspândite în cele mai importante orașe industriale ale țării, își schimbă strategia pentru 2025. Sub presiunea geopoliticii globale, a taxelor vamale și a unei tranziții industriale fără precedent, compania a anunțat revizuirea în scădere a marjelor de profit și pregătește o restructurare majoră, care include vânzări de divizii și lansarea unui nou brand auto.

Restructurare la vârf: Gigantul Continental, cu peste 20.000 de angajați în România, își vinde divizii și lansează Aumovio

Continental a confirmat că va vinde divizia ContiTech în 2025, într-o mișcare ce pare menită să reducă expunerea grupului în domenii mai vulnerabile economic. În paralel, compania intenționează să separe divizia auto și să o listeze sub un nou nume, Aumovio, începând cu luna septembrie. Noua entitate se va concentra pe mobilitate avansată, vehicule autonome și soluții electronice pentru mașinile definite de software – un pas clar spre viitorul auto digitalizat.

Pregătirile sunt în curs și avem deja o dată stabilită pentru listare”, a declarat Olaf Schick, directorul financiar al grupului.

Aceste mișcări vin într-un context economic tensionat, marcat de dificultăți macroeconomice, de taxe vamale impuse de SUA și de schimbări majore în lanțurile globale de aprovizionare. Directorul general Nikolai Setzer recunoaște că motivele pentru transformarea internă sporesc zilnic.

Profituri în scădere, dar România rămâne un pilon strategic

Chiar dacă în primul trimestru al anului 2025 profitul înainte de dobânzi și taxe a fost de 586 milioane euro – peste așteptările analiștilor – marja de profit a grupului a fost ajustată în scădere pentru întregul an. Se estimează acum o marjă de 10% – 11% la nivelul întregului grup și 12,5% – 14% pentru divizia de anvelope, în scădere față de prognozele inițiale. Printre motivele acestei revizuiri se numără cursurile valutare defavorabile și barierele comerciale în creștere, mai ales în SUA.

În acest context, activitățile din România devin cu atât mai importante. Continental are în țara noastră cinci unități de producție și patru centre de inginerie, în orașe precum Timișoara, Sibiu, Carei și Iași, și un centru logistic în București. În perioada 1999 – 2023, investițiile totale ale grupului în România au depășit 2,3 miliarde de euro, ceea ce face din România un nod esențial în rețeaua sa de producție europeană.

Tranziție dureroasă: taxe noi, scăderi de vânzări și presiuni globale

Continental nu este singurul colos industrial german afectat de tranziția spre o economie mai verde. Întregul sector auto german resimte presiunea abandonării motoarelor cu combustie și a migrării către mobilitate electrică și sustenabilă. Pentru o companie care s-a dezvoltat în jurul motoarelor tradiționale și al rețelelor locale de furnizori, această schimbare este una profundă și dificilă.

Pe lângă provocările tehnologice, taxele vamale impuse de SUA produselor din Mexic și Canada afectează și activitățile Continental în America de Nord – a doua cea mai mare piață a companiei, unde are 38.000 de angajați. Deși producția globală de vehicule a crescut cu 1% în primul trimestru al anului 2025, vânzările de anvelope Continental au scăzut cu 0,8%, indicând o presiune reală asupra cererii.

Ce urmează pentru angajații din România?

Până acum, compania nu a anunțat reduceri de personal în România, însă transformările la nivel global și reorganizarea diviziilor pot genera modificări indirecte în următoarele luni. Cu toate acestea, având în vedere nivelul ridicat de investiții și importanța strategică a centrelor din România, este puțin probabil ca țara noastră să fie printre primele afectate de eventuale restructurări.

În schimb, România ar putea juca un rol mai important în dezvoltarea tehnologiilor viitorului auto, mai ales în contextul lansării Aumovio. Centrele de inginerie din Iași, Timișoara și Sibiu ar putea primi proiecte noi, legate de software-ul vehiculelor autonome, soluții de conectivitate și mobilitate urbană inteligentă.

Alte articole importante
Piața serviciilor pentru populație, pe minus: afacerile au scăzut cu 1,2%
Piața serviciilor pentru populație, pe minus: afacerile au scăzut cu 1,2%
Cele mai noi date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată că piața serviciilor prestate pentru populație a scăzut în primele patru luni ale anului. Comparativ cu aceeași perioadă din 2024, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o contracție de 1,2% ca serie brută și de 1,7% ca serie ajustată sezonier. Serviciile pentru populație, […]
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primele cinci luni
Companii
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în primele cinci luni
Dacia Sandero continuă să se impună ca unul dintre cele mai populare automobile din Europa, menținându-și poziția de lider într-un segment extrem de competitiv. Performanța sa reflectă atractivitatea mărcii românești, care reușește să ofere modele accesibile și adaptate nevoilor consumatorilor europeni. Dacia Sandero domină topul celor mai vândute mașini în Europa După primele cinci luni […]
Liderii NATO nu abordează direct riscul ca Trump să oprească ajutorul militar pentru Ucraina
Liderii NATO nu abordează direct riscul ca Trump să oprească ajutorul militar pentru Ucraina
Summitul NATO de la Haga scoate la lumină criza de unitate din cadrul alianței, pe fondul refuzului administrației Trump de a mai sprijini militar Ucraina. În timp ce armele livrate sub conducerea lui Biden se epuizează, Volodimir Zelenski este lăsat în plan secund, iar Rusia intensifică atacurile. Sub presiunea unor tensiuni interne și externe, liderii […]
Ucraina solicită ajutor militar stabil: Zelenski propune o contribuție minimă din PIB-ul statelor europene
Ucraina solicită ajutor militar stabil: Zelenski propune o contribuție minimă din PIB-ul statelor europene
Volodimir Zelenski le solicită statelor europene membre NATO alocarea a cel puțin 0,25% din PIB pentru a ajuta militar Ucraina. Ținta de cheltuieli propusă de liderul de la Kiev vine în contextul în care Ucraina se confruntă cu intensificarea bombardamentelor rusești, mai ales în estul și sudul țării, dar și cu scăderea sprijinului american. Zelenski […]
Europa vrea să arate că e pregătită de război. S-ar arăta cineva, totuși, pe câmpul de luptă? – În Italia, doar 14% dintre respondenți ar veni la arme în caz de invazie, arată sondajele
Europa vrea să arate că e pregătită de război. S-ar arăta cineva, totuși, pe câmpul de luptă? – În Italia, doar 14% dintre respondenți ar veni la arme în caz de invazie, arată sondajele
La prima vedere, planurile Europei par convingătoare, arată o analiză The Economist. Bugete de apărare în creștere, noi comenzi de echipamente militare și o retorică tot mai clară despre întărirea capacității de apărare. Summitul NATO de la Haga – din 24-25 iunie – va oficializa, probabil, aceste angajamente, cu ținte de cheltuieli ce ar putea […]
Top 3 constructori de autostrăzi: Cine avansează cel mai rapid în teren
Top 3 constructori de autostrăzi: Cine avansează cel mai rapid în teren
Mai multe tronsoane de autostradă și de drum expres din România se apropie de finalizare, iar unii constructori sunt gata să predea lucrările înainte de termenul contractual, transmite ziarul Puterea. Printre cele mai active entități se numără liderul pieței, UMB, dar și constructori internaționali, precum Porr, Nurol sau WeBuild. Ce constructori de autostrăzi au făcut […]