Producătorul sud-coreean de automobile Hyundai se pregătește să mărească prețurile la toate modelele pe care le comercializează în SUA.
Măsura reprezintă o mișcare strategică menită să amortizeze efectele tarifelor impuse de președintele Donald Trump.
Hyundai reacționează la noile tarife impuse de SUA și scumpește toate modelele
Industria auto s-a arătat reticentă în a transfera către consumatori impactul tarifelor impuse de administrația Trump, în ciuda avertismentelor repetate privind posibila creștere cu mii de dolari a prețului per vehicul.
Cu toate acestea, această tendință începe să se schimbe. Ford a majorat prețurile pentru trei modele importate pe piața din Mexic, în timp ce alți constructori și-au revizuit sau au anulat țintele financiare din cauza incertitudinilor comerciale globale. De asemenea, Subaru a confirmat recent că va crește prețurile pentru modelele vândute în SUA.
Hyundai analizează o majorare de aproximativ 1% a prețului de vânzare recomandat pentru fiecare model din gamă, începând chiar de săptămâna viitoare, după au declarat surse apropiate companiei, citate de Reuters, care au dorit să-și păstreze anonimatul. Măsura ar afecta doar vehiculele produse recent, fără a influența mașinile deja aflate pe stocurile dealerilor. Creșterea prețurilor și a taxelor auxiliare ar putea duce la o majorare de câteva sute de dolari pentru fiecare vehicul Hyundai vândut în SUA.
În plus, compania asiatică ar putea crește taxele de transport și tarifele pentru opțiuni suplimentare precum covorașele sau barele de plafon, care sunt instalate înainte ca vehiculele să ajungă în showroom-uri. Aceasta este o strategie menită să evite o creștere și mai accentuată a prețului de bază.
Cei de la Hyundai afirmă că politica de prețuri urmărește menținerea competitivității și că nu s-a luat încă o decizie finală. Totuși, surse din industrie indică faptul că planurile sunt deja avansate, chiar dacă pot suferi modificări de ultim moment.
„Această perioadă marchează revizuirea noastră anuală obișnuită a prețurilor, ghidată de dinamica pieței și cererea consumatorilor, independent de tarifele vamale”, a precizat compania într-un comunicat. „Vom continua să ne adaptăm la modificările din cerere și ofertă, precum și la reglementări, printr-o strategie de prețuri flexibilă și programe de stimulente țintite”.
Aceasta ar reprezenta una dintre cele mai ample reacții ale unui constructor auto la tarifele substanțiale introduse recent de administrația de la Casa Albă pentru mașinile și piesele auto importate. Hyundai, unul dintre cei mai mari jucători pe piața din SUA, promisese anterior că va menține stabilitatea prețurilor până la data de 2 iunie, atât pentru brandul principal Hyundai, cât și pentru divizia premium Genesis, informează publicația Automotive News.
Deși are uzine mari de asamblare pe teritoriul american, grupul Hyundai rămâne unul dintre cei mai mari importatori de mașini în SUA. Incluzând mărcile afiliate KIA și Genesis, compania a adus anul trecut circa 1,1 milioane de vehicule pe piața americană, situându-se imediat după Toyota și General Motors, care au importat fiecare aproximativ 1,2 milioane de unități.