Prima pagină » Continuă haosul în industria auto: Volvo elimină mii de locuri de muncă

Continuă haosul în industria auto: Volvo elimină mii de locuri de muncă

Continuă haosul în industria auto: Volvo elimină mii de locuri de muncă

Constructorul suedez de automobile Volvo a anunțat că va desființa câteva mii de locuri de muncă la nivel global într-un efort de optimizare a costurilor și adaptare la noile realități din industria auto.

Decizia vine într-un moment critic pentru întreaga industrie auto, aflată sub presiunea tranziției energetice și a tensiunilor geopolitice.

Volvo concediază 3.000 de angajați

În încercarea de a face față costurilor tot mai ridicate, cererii în scădere pentru vehicule electrice pe mai multe piețe-cheie și incertitudinilor legate de noile tarife comerciale, marca deținută de gigantul chinez Geely a confirmat că va disponibiliza aproximativ 3.000 de angajați. Măsura face parte dintr-un plan mai amplu de restructurare care a fost anunțat la sfârșitul lunii aprilie.

Vizate sunt în special pozițiile administrative și cele de suport, așa-numitele posturi cu „gulere albe”. Strategia companiei prevede economii de până la 18 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 1,65 de miliarde de euro), inclusiv prin amânarea unor investiții în dezvoltare și digitalizare, relatează CNBC.

Concedierile, considerate inevitabile de către conducerea Volvo, reflectă presiunea tot mai mare asupra producătorilor auto de a rămâne competitivi într-un mediu volatil și impredictibil. Decizia vine într-un moment în care întregul sector auto global trece printr-o etapă de reajustare. Producătorii sunt forțați să reducă din cheltuieli, să reconfigureze lanțurile de aprovizionare și să reevalueze prioritățile de investiții, în contextul tensiunilor comerciale și al cerințelor stricte de mediu.

Ce se întâmplă cu taxa vamală de 50% impusă UE?

Volvo

În timp ce Volvo investește masiv în tranziția spre propulsia electrică, ritmul încetinirii cererii, mai ales în Europa și în America de Nord, a forțat revizuirea proiecțiilor de creștere. Spre exemplu, crossover-ul electric EX30 (foto), considerat una dintre cele mai accesibile oferte din portofoliul companiei pe piața nord-americană, este afectat direct de noile discuții legate de impunerea unor tarife comerciale suplimentare în Statele Unite.

Håkan Samuelsson, președintele consiliului de administrație al Volvo Cars, a avertizat zilele trecute că o posibilă taxă vamală de 50% impusă de administrația americană asupra importurilor auto din Uniunea Europeană ar putea face neprofitabilă comercializarea acestui automobil în SUA. De altfel, Casa Albă a anunțat prelungirea termenului de negocieri cu Bruxelles-ul până pe 9 iulie, ceea ce lasă deschisă opțiunea unor măsuri protecționiste majore în plină vară, potrivit Reuters.

Pentru Volvo Cars, restructurarea anunțată este mai mult decât o simplă ajustare: este un semnal clar că inclusiv brandurile premium trebuie să navigheze cu prudență în contextul unei piețe în schimbare accelerată. În 2025, eficiența financiară a devenit la fel de importantă ca inovația tehnologică.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]