Prima pagină » În ciuda declinului pieței de lux, Ralph Lauren surprinde cu rezultate solide în primul trimestru, prognoze actualizate în creștere

În ciuda declinului pieței de lux, Ralph Lauren surprinde cu rezultate solide în primul trimestru, prognoze actualizate în creștere

În ciuda declinului pieței de lux, Ralph Lauren surprinde cu rezultate solide în primul trimestru, prognoze actualizate în creștere
Ralph Lauren surprinde cu rezultate solide în primul trimestru. Foto: Unsplash

Ralph Lauren Corp. a depășit așteptările privind performanța din primul trimestru al anului fiscal și a revizuit în sus perspectiva pentru întregul an, în ciuda incertitudinilor generate de impactul tarifelor asupra retailului.

Salt semnificativ al profitului în T1

Venitul net raportat pentru primele trei luni până la 28 iunie a crescut cu 30,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 220,4 milioane de dolari, comparativ cu 168,6 milioane în anul precedent. Profitul ajustat a urcat cu o rată ușor mai rapidă, de 34,9%, până la 236 milioane de dolari, adică 3,77 dolari pe acțiune diluată, cu 22 de cenți peste estimările analiștilor care prevedeau 3,50 dolari pe acțiune, conform datelor Yahoo Finance.

Investitorii au reacționat pozitiv: acțiunile Ralph Lauren, care au crescut deja cu 90% în ultimele 12 luni, au urcat cu 2,3% în tranzacțiile pre-market pe Wall Street, atingând valoarea de 310 dolari per titlu.

Factori ce au contribuit la creșterea cotației

Creșterea prețului acțiunilor a fost susținută de mai mulți factori, printre care majorarea constantă a prețurilor medii, investițiile în consolidarea imaginii brandului și adaptarea la complexitățile operationale generate de tarifele comerciale și lanțurile globale de aprovizionare.

În ciuda celor aproape șase decenii de activitate, Ralph Lauren rămâne o emblemă inclusiv prin valorile pe care le promovează, reafirmate de mesajul transmis chiar de fondatorul său:

„Ce reprezentăm – aspirație, optimism, individualitate și autenticitate – inspiră oameni din toate colțurile lumii”, a spus Ralph Lauren, președinte executiv și director creativ, într-o declarație oficială.

Tot el a menționat lansări și evenimente remarcabile ale brandului în acest an, de la prima prezentare de modă de la Shanghai din aprilie, până la activările MLB World Tour Tokyo Series și prezentarea Women’s Polo de la Paris.

Evoluția cifrei de afaceri pe principalele regiuni

Veniturile totale pentru trimestrul încheiat au urcat cu 14%, până la 1,7 miliarde de dolari, ceea ce reflectă o creștere de 11% în valută constantă. Distribuția pe regiuni se prezintă astfel:

  • În America de Nord, veniturile s-au majorat cu 8% până la 656 milioane de dolari, susținute și de o creștere de 12% a vânzărilor comparabile.

  • În Europa, cifra de afaceri a crescut cu 16% la 555 milioane de dolari (10% în monedă constantă), cu o creștere similară de 10% în vânzările comparabile.

  • Piața asiatică s-a evidențiat printr-o creștere de 21% a veniturilor, ajungând la 474 milioane de dolari (19% la curs valutar constant), alături de un avans de 18% în vânzările comparabile.

În paralel, prețurile medii la unitate în retail au crescut cu 14%, atât prin intermediul magazinelor proprii, cât și al platformei online.

Perspective optimiste, ajustate după condițiile pieței

În lumina rezultatelor puternice, Ralph Lauren a majorat așteptările pentru anul fiscal 2026, estimând acum o creștere a veniturilor în intervalul cifrelor mici-mijlocii pe bază de valută constantă, față de prognoza anterioară de creștere mică. În același timp, marja operațională este anticipată să se extindă cu 40 până la 60 puncte de bază, în loc să crească „moderat”, cum fusese comunicat inițial.

Provocări în partea a doua a anului

Cu toate acestea, directorul general Patrice Louvet a exprimat rezerve față de evoluția din a doua jumătate a anului, în special pe piața nord-americană, menționând incertitudinea legată de reacția consumatorilor la un potențial mediu inflationist mai accentuat.

„Suntem precauți în partea a doua, mai ales în America de Nord, pentru că nu știm cum vor reacționa consumatorii la aceste condiții probabile de creștere a prețurilor. Am auzit din multiple sectoare despre decizii de majorare a prețurilor ca răspuns la tarife și alte măsuri, dar răspunsul consumatorului încă nu este clar”, a declarat Louvet într-un interviu publicat joi dimineața de WWD.

Această ambivalență reflectă tensiunile persistente din industrie, unde ajustările comerciale și geopolitice continuă să afecteze perspectivele retailerilor globali, inclusiv ale unui brand consacrat precum Ralph Lauren.

Alte articole importante
Pilonul II: schimbări majore în plata pensiilor. Ce prevede noul proiect de lege
Pilonul II: schimbări majore în plata pensiilor. Ce prevede noul proiect de lege
Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) pregătește un nou proiect de lege privind plata pensiilor private de la Pilonul II. Autoritățile anunță schimbări importante, care reaprind, însă, discuțiile legate de modul în care vor fi administrate și plătite economiile acumulate de milioane de contribuabili. Ce se pregătește pentru plata pensiilor private obligatorii: noile reguli pentru Pilonul […]
Inflația anuală a crescut cu aproape trei procente în luna iulie
Inflația anuală a crescut cu aproape trei procente în luna iulie
Inflația anuală a înregistrat o creștere semnificativă în luna iulie, de aproape trei procente, ajungând la 7,84%. Această majorare reflectă scumpiri importante în sectoarele alimentare, servicii și mărfuri nealimentare, influențând puternic costul vieții. Inflația anuală a explodat în luna iulie din cauza scumpirii energiei cu peste 60% Rata anuală a inflației a crescut la 7,84% […]
Inteligența artificială, percepută ambivalent de români: 25% văd risc de adâncire a inegalităților, alți 25% cred că va reduce discrepanțele
Tehnologie
Inteligența artificială, percepută ambivalent de români: 25% văd risc de adâncire a inegalităților, alți 25% cred că va reduce discrepanțele
Inteligența artificială (AI) stârnește dezbateri aprinse în România. Un nou studiu arată că românii sunt profund împărțiți între speranța că tehnologia va aduce mai multă echitate socială și teama că va crea o prăpastie și mai mare între privilegiați și cei lăsați în urmă. Modul în care AI va fi integrată în societate ar putea […]
Japonia vinde nave de război de ultimă generație cu 6,5 milioane de dolari, unui aliat strategic al SUA – implicațiile pentru Pacificul disputat
Japonia vinde nave de război de ultimă generație cu 6,5 milioane de dolari, unui aliat strategic al SUA – implicațiile pentru Pacificul disputat
Australia a anunțat un contract de 6,5 miliarde de dolari pentru achiziția a 11 fregate japoneze de ultimă generație, o tranzacție care promite să transforme Canberra într-o forță navală majoră în Pacific și să propulseze Japonia în topul exportatorilor globali de armament. Navele Mogami-class, recunoscute pentru tehnologia stealth și armamentul puternic, ar putea oferi aliaților […]
Analiză Frames: România intră în cursa pentru titlul de lider industrial în Europa Centrală și de Est
Analiză Frames: România intră în cursa pentru titlul de lider industrial în Europa Centrală și de Est
România se apropie cu pași repezi de titlul de lider industrial în Europa Centrală și de Est. De la poziția geografică avantajoasă și până la investițiile masive în infrastructură, țara noastră ar putea deveni, în următorii ani, unul dintre principalii poli de producție și logistică din regiune. Însă, condiția esențială este stabilitatea fiscală și accelerarea […]
Vom vedea prima companie de un miliard de dolari în care lucrează o singură persoană? Dispare modelul companiilor cu mii de angajați: „Marile afaceri se țin cu oameni puțini”
Vom vedea prima companie de un miliard de dolari în care lucrează o singură persoană? Dispare modelul companiilor cu mii de angajați: „Marile afaceri se țin cu oameni puțini”
În anii 1930, aproximativ o zecime din forța de muncă lucra pentru companii cu cel puțin 10.000 de angajați. Până la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, această proporție crescuse până la o treime. Ponderea a crescut constant până la cea de-a doua industrializare, în anii ’70, când au apărut primele computere. Totuși, nici atunci […]