Prima pagină » Licitația pentru spațiile publicitare de la Aeroportul Otopeni: Companii mari și prețuri record

Licitația pentru spațiile publicitare de la Aeroportul Otopeni: Companii mari și prețuri record

Licitația pentru spațiile publicitare de la Aeroportul Otopeni: Companii mari și prețuri record

Mai multe companii de top din domeniul publicității din România, printre care Euromedia Group, New Age Advertising Agency, Focus Media Outdoor, Lemon Design și Clear Media, alături de retaileri, au participat la licitația pentru închirierea a 18 spații publicitare în incinta CN Aeroporturi București.

Focus Media Outdoor a adjudecat cele mai multe și mai mari locații, cu 6 spații, în timp ce retailerul de bijuterii Teilor a obținut și el 6 spații. În contrast, Euromedia Group, una dintre cele mai mari agenții de publicitate, a câștigat doar un singur spațiu.

Licitațiile s-au desfășurat într-un climat extrem de competitiv, iar prețurile de adjudecare au crescut semnificativ față de valorile inițiale. Unele locații au înregistrat creșteri de până la 684,72%, semn al unei cereri puternice și al aprecierii considerabile a valorii acestor spații publicitare. Locațiile mai mici, dar premium, și cele amplasate în zone cu trafic intens au atins valori mult mai mari decât cele anticipate. Agențiile și retailerii care au mizat pe expunerea maximă în aceste zone au fost cei care au înregistrat cele mai mari creșteri de preț.

În ceea ce privește creșterile absolute, locația PC7W (8 m²) a atins un preț de 12.300 euro/lună, cu o creștere de 10.140 euro/lună față de prețul de pornire. Urmează OUT AV 1 (112 m²), cu un preț de 7.550 euro/lună, și OUT5 (60 m²), care a ajuns la 3.850 euro/lună. Aceste majorări reflectă o cerere mare și o competiție acerbă pentru spațiile din zonele cu trafic ridicat.

Această creștere a cererii pentru spații publicitare se aliniază cu evoluția pozitivă a traficului de pasageri de pe Aeroportul Otopeni. În 2024, aeroportul a înregistrat o creștere de 9,22% față de 2023 și de 8,99% față de 2019. Estimările pentru 2025 sugerează că numărul de pasageri ar putea depăși 17 milioane, consolidându-l astfel ca principala poartă aeriană a țării.

Licitația, organizată de Bursa Română de Mărfuri pe 4 martie 2025, s-a desfășurat sub forma unei proceduri deschise cu strigare, iar câștigătorii au fost selectați pe baza celor mai bune oferte financiare. Contractele de închiriere au o durată inițială de un an, cu posibilitatea de prelungire.

În urma procesului de evaluare, câștigătorii au fost desemnați pentru fiecare locație. MIT MOTORS INTERNATIONAL SRL a obținut locația pentru 7.550 euro/lună, INVEST INTERMED GOLD SRL pentru 12.300 euro/lună, ALLIANSO BUSINESS PARK SRL pentru 5.650 euro/lună, iar AIR CLAIM SA pentru 4.600 euro/lună. Retailerul Teilor va plăti până la 9.400 euro/lună pentru un spațiu. Aceste prețuri reflectă cererea în creștere și importanța Aeroportului Otopeni în peisajul publicitar din România.

Contractele vor fi semnate pe o perioadă de 12 luni, cu opțiunea de prelungire, iar în cazul în care unul dintre câștigători renunță, au fost desemnați ofertanți de rezervă.

Alte articole importante
Google a fost dat în judecată pentru inteligența artificială utilizată în motoarele de căutare
Tehnologie
Google a fost dat în judecată pentru inteligența artificială utilizată în motoarele de căutare
Google a fost dat în judecată de compania media Penske, care acuză gigantul că folosește abuziv inteligența artificială pentru a genera rezumate și a reduce traficul site-urilor. Procesul atrage atenția asupra impactului pe care noile tehnologii îl au asupra veniturilor publicațiilor online, dependente de publicitate pentru a supraviețui. Google, dat în judecată de „Rolling Stone” […]
China intră în Top 10 al celor mai inovatoare țări
Analize
China intră în Top 10 al celor mai inovatoare țări
China intră pentru prima dată în Top 10 mondial al celor mai inovatoare ţari, înlocuind Germania. Avansul spectaculos este susținut de investiții uriașe în cercetare și dezvoltare, dar și de un val record de brevete internaționale. China intră în liga mare a inovației globale Clasamentul Global Innovation Index (GII), realizat anual de Organizația Mondială a […]
Fiul lui Kadîrov își etalează ceasul de jumătate de milion de dolari
Fiul lui Kadîrov își etalează ceasul de jumătate de milion de dolari
Fiul lui Kadîrov și-a prezentat din nou luxul pe rețelele sociale. El a afișat un ceas impresionant de aproximativ 497.000 de dolari, echivalentul a circa 41 milioane ruble. Ceasul spectaculos etalat de fiul lui Kadîrov Adam Kadîrov, fiul șefului Ceceniei, Ramzan Kadîrov, a fost surprins într-o serie de fotografii postate de sora sa, Tabarik Kadîrova, […]
ANALIZĂ: China domină tranziția globală către vehicule electrice
Companii
ANALIZĂ: China domină tranziția globală către vehicule electrice
China domină tranziția globală către vehiculele electrice, depășind clar Europa și SUA în producție și infrastructură de încărcare. Această tranziție subliniază încă o dată modul în care China conduce inovația. Expansiunea consolidează poziția Chinei ca lider mondial în mobilitatea electrică și tehnologiile verzi. Tranziția vehiculelor electrice în China continuă să seteze un standard global în […]
Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi
Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi
Din 2026, impozitul auto va fi recalculat după o formulă nouă, care include norma de depoluare și indici actualizați. Noua grilă aduce creșteri semnificative pentru majoritatea mașinilor de mică cilindree, dar și reduceri surprinzătoare pentru unele modele mari sau scumpe. Impozitul auto se schimbă radical din 2026: cât vei scoate din buzunar? Începând cu 1 […]
Cele mai bune școli de business din lume în 2025-2026
Cele mai bune școli de business din lume în 2025-2026
Cel mai bune școli de afaceri pentru perioada 2025–2026 au fost listate de Bloomberg Businessweek în topul său anual, care evidențiază și tendințele sau schimbările din educația MBA. America și Europa își dispută supremația în educația de business: Stanford și SDA Bocconi conduc clasamentele globale Într-un peisaj educațional tot mai competitiv, școlile de business din […]