Prima pagină » Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc

Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc

Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc
sursă foto: Libertatea

Magazinele de haine din Moscova trec printr-o prăbușire accelerată, alimentată de scăderea consumului, pierderile companiilor și schimbările drastice din comportamentul rușilor. Jumătate dintre magazinele închise în centrele comerciale aparțin segmentului de îmbrăcăminte și încălțăminte, semnalând una dintre cele mai severe crize de retail din ultimii ani.

O criză care lovește direct magazinele de modă din Moscova

Retailul din Moscova se confruntă cu o situație dificilă, iar efectele sunt vizibile în special în zona magazinelor de haine și încălțăminte. The Moscow Times a relatat că aceste categorii reprezintă aproximativ jumătate din toate închiderile din centrele comerciale între lunile iulie și septembrie.

 Criza afectează puternic consumatorii, iar oamenii își reduc semnificativ cheltuielile pentru produse considerate neesențiale.

Statisticile arată că o treime dintre companiile din Rusia sunt pe pierdere anul acesta. Ponderea firmelor neprofitabile a ajuns la 30,4%, crescând cu peste două puncte procentuale față de anul anterior.

Conform datelor analizate de presă, magazinele de haine și încălțăminte au pierdut aproximativ 10% din clienți în ultimul an. Acest declin se înscrie într-un tablou mai amplu în care consumatorii cumpără doar produsele necesare vieții de zi cu zi, evitând achizițiile din impuls sau cele cu valoare ridicată.

Centrele comerciale din Moscova pierd masiv brandurile de modă

CORE.XP arată că 50% din toate închiderile de magazine înregistrate în centrele comerciale din Moscova în trimestrul al treilea aparțin sectorului modei.

Aceasta reprezintă o creștere semnificativă cu 12 puncte procentuale peste nivelul din trimestrul precedent. Practic, brandurile de îmbrăcăminte și încălțăminte dispar acum din centrele comerciale într-un ritm dublu față de restul sectorului de retail.

Prin comparație, următoarea categorie afectată este cea a restaurantelor. Această categotie constituie doar 10,5% din închideri. Diferența uriașă arată că magazinele de modă sunt primele lovite atunci când consumul scade drastic.

O altă companie de profil, NF Group, a raportat că 45% dintre închiderile de magazine la nivel național aparțin tot sectorului de modă. Există o diferență între cele două rapoarte, explicată prin metodologii diferite de colectare a datelor. Însă ambele confirmă aceeași tendință: brandurile de modă sunt într-un declin sever.

Specialiștii confirmă: brandurile nu se mai extind, ci încearcă doar să supraviețuiască

Analista Olga Steinberg, editor la Fashion Buzz, explică situația dură cu care se confruntă piața. Ea arată că retailerii nu se mai concentrează pe expansiune, așa cum o făceau în perioada 2022–2024, ci încearcă să reducă masiv costurile.

Brandurile mici și mijlocii sunt extrem de vulnerabile”, afirmă Steinberg.

Ele nu mai pot susține costurile operaționale, iar scăderea cererii le împinge inevitabil spre închidere.

La rândul său, Evghenia Hakberdieva de la NF Group confirmă acest fenomen. Ea explică faptul că magazinele sunt afectate și de „creșterea cheltuielilor operaționale pentru întreținerea punctelor fizice”. Asta transformă centrele comerciale în spații din ce în ce mai greu de susținut financiar pentru retaileri.

Consumatorii ruși cumpără doar hainele de care au strictă nevoie

Un alt factor major care influențează criza magazinelor de îmbrăcăminte și încălțăminte este comportamentul cumpărătorilor. Potrivit datelor colectate în perioada iunie-august, magazinele au pierdut aproximativ 10% din clienții fizici față de anul trecut.

Explicația este simplă: rușii își schimbă radical modul în care își gestionează banii.

Rușii cumpără mai des haine din necesitate, nu din dorință”, explică Evghenia Hakberdieva.

Alte articole importante
Civilii din Ucraina au devenit manufacturieri de drone
Civilii din Ucraina au devenit manufacturieri de drone
Dronele au devenit principalul arsenal de luptă în războiul din Ucraina, generând o industrie globală în plină expansiune. Având în vedere cerințele în dinamică ale conflictului, e nevoie de inovație rapidă, de producție în apropierea zonelor de conflict și de mulți producători angajați în fabricarea acestor dispozitive. Industria dronelor militare a crescut masiv, atât în […]
Un robot AI a dansat pentru Putin, cu bodyguarzii care vegheau să nu calce strâmb
Un robot AI a dansat pentru Putin, cu bodyguarzii care vegheau să nu calce strâmb
Un robot AI a fost vedeta unei expoziții organizate de Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia. Evenimentul a fost prezentat ca o demonstrație de progres tehnologic, dar atmosfera a avut și momente care au stârnit zâmbete. Robotul, botezat Green, a dansat pentru Vladimir Putin, în timp ce gărzile de corp ale liderului rus îl […]
Britanicii sunt prea politicoși ca să-și găsească dragostea, spune un nou sondaj
Tehnologie
Britanicii sunt prea politicoși ca să-și găsească dragostea, spune un nou sondaj
Peste 360 de milioane de persoane folosesc aplicații de dating la nivel global, potrivit unui raport Business of Apps. Conform acelorași date, peste 350 de milioane de utilizatori sunt activi, iar aproximativ 25 de milioane plătesc pentru funcții premium. În Statele Unite, 10% dintre adulții aflați într-o relație stabilă spun că și-au întâlnit actualul soț sau […]
A fost lansată prima rachetă autonomă românească dotată cu inteligență artificială
A fost lansată prima rachetă autonomă românească dotată cu inteligență artificială
O companie românească a lansat prima rachetă autonomă dotată cu inteligență artificială, marcând un pas major în tehnologia aerospațială. Sistemul Nemesis AI integrat permite operarea complet automată și adaptarea traiectoriei în timp real, chiar și în condiții dificile. Sahara Autonomous System – proiectul inovator de rachetă autonomă Racheta poartă numele Sahara Autonomous System și a […]
Bula investițiilor în inteligență artificială creşte periculos. Scenariile devastatoare care arată cum s-ar putea termina totul
Tehnologie
Bula investițiilor în inteligență artificială creşte periculos. Scenariile devastatoare care arată cum s-ar putea termina totul
Creșterea accelerată a pieței de inteligență artificială stârnește temeri privind o nouă bulă financiară. Evoluția spectaculoasă a companiilor din domeniu amintește de episoadele care au precedat recesiuni majore, atrag atenția specialiștii citați de The Conversation. Boom-ul AI, comparat cu bulele care au zguduit economia mondială Ultimele decenii au arătat cum boomurile economice pot deveni rapid […]
Bătălia pentru costumele astronauților se dă între Prada și Decathlon
Bătălia pentru costumele astronauților se dă între Prada și Decathlon
De zeci de ani, Statele Unite și Europa concurează în cursa spațială dar, mai nou, rivalitatea s-a extins și în în ceea ce privește costumele astronauților. NASA colaborează cu Prada în acest sens, în timp ce Agenția Spațială Europeană (ESA) va folosi un prototip realizat de Decathlon.  EuroSuit, semnat Decathlon Decathlon a anunțat că a […]