Prima pagină » Meta va folosi conversațiile AI pentru a afișa reclame pe Facebook și Instagram

Meta va folosi conversațiile AI pentru a afișa reclame pe Facebook și Instagram

Meta va folosi conversațiile AI pentru a afișa reclame pe Facebook și Instagram
sursă foto: CNBC

Începând cu 16 decembrie, Meta va integra discuțiile utilizatorilor cu asistentul său AI în sistemul de reclame și recomandări. Notificările vor fi trimise din 7 octombrie.

Meta leagă inteligența artificială de afacerile cu reclame

Meta a anunțat că va începe să folosească interacțiunile utilizatorilor cu asistentul său digital bazat pe inteligență artificială pentru a personaliza reclamele și conținutul recomandat.

Decizia va intra oficial în vigoare pe 16 decembrie 2025, scrie CNBC. Începând din 7 octombrie, utilizatorii vor primi notificări prin care vor fi informați despre schimbare.

Această mutare marchează o nouă etapă prin care Meta dorește să îmbine investițiile masive în tehnologia AI cu principala sa sursă de venit – publicitatea online. Compania a confirmat încă din vară că bugetul dedicat inteligenței artificiale a crescut exponențial. Se anticipează că aceste proiecte vor genera în 2026, o creștere a cheltuielilor mai mare decât în 2025.

Cum funcționează Meta AI și ce date vor fi folosite

Meta AI, asistentul digital al companiei, este deja integrat în aplicațiile Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger. De asemenea, poate fi accesat și ca aplicație sau site separat. Utilizatorii îl pot folosi pentru a cere direcții, pentru a genera texte sau imagini, într-un mod similar cu ChatGPT de la OpenAI.

Mark Zuckerberg a declarat că Meta AI are deja peste 1 miliard de utilizatori activi lunar. Deși nu s-a precizat exact câți folosesc aplicația stand-alone, cifra reflectă dimensiunea uriașă a fenomenului.

Noua actualizare a sistemului de recomandări presupune ca răspunsurile și conversațiile cu Meta AI să influențeze tipurile de reclame și de conținut sugerate pe platformele companiei.

De exemplu, dacă un utilizator discută cu asistentul AI despre planificarea unei vacanțe în familie, feedul de pe Facebook ar putea include reclame la hoteluri sau recomandări video cu destinații de călătorie.

Christy Harris, manager pentru politici de confidențialitate la Meta, a explicat că datele vor fi colectate indiferent dacă utilizatorii tastează mesajele sau folosesc vocea prin intermediul ochelarilor inteligenți Ray-Ban Meta.

Ce spun oficialii despre transparență și limite

Conform declarațiilor Christy Harris, mulți utilizatori presupuneau deja că Meta folosește datele generate de interacțiunile AI pentru reclame. Totuși, compania a decis să anunțe oficial schimbarea pentru a fi „cât mai transparentă”.

Harris a precizat că actualizarea nu va include discuțiile purtate pe WhatsApp, decât dacă utilizatorii își conectează conturile cu alte aplicații Meta, precum Instagram.

Mai mult, utilizatorii nu vor putea opta pentru excluderea datelor lor din acest nou mecanism de recomandări. Singura modalitate de a evita impactul este să nu interacționeze deloc cu Meta AI.

Pentru piețele din Marea Britanie și Uniunea Europeană, implementarea va avea loc după finalizarea proceselor de reglementare, a menționat oficialul.

Implicații pentru utilizatori și pentru piața reclamelor online

Prin integrarea discuțiilor AI în motorul de recomandări, Meta urmărește să ofere reclame mai personalizate. Acestea se vor baza pe nevoile exprimate direct de utilizatori. Această strategie are potențialul de a crește eficiența campaniilor publicitare, dar ridică și întrebări legate de confidențialitatea datelor.

Compania pariază pe faptul că experiențele mai relevante îi vor determina pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe platforme. În același timp, advertiserii vor fi dispuși să plătească sume mai mari pentru un grad mai ridicat de precizie în targetare.

Harris a oferit un exemplu concret: un utilizator care discută despre destinații de vacanță cu Meta AI ar putea vedea nu doar reclame la hoteluri, ci și Reels sau postări recomandate cu ghiduri de călătorie.

Această integrare transformă practic asistentul AI într-un instrument de colectare de date pentru businessul principal al Meta: publicitatea.

Alte articole importante
Antrenarea AI aduce miliardarii tech de care n-ai auzit vreodată
Antrenarea AI aduce miliardarii tech de care n-ai auzit vreodată
Antrenarea AI devine o afacere de miliarde. Un fost angajat Google a devenit, discret, miliardar și este cel mai tânăr membru al clasamentului Forbes 400. Chen este prolix, sclipitor și excentric, poate cel mai de succes antreprenor tech de care n-ai auzit niciodată, scrie Forbes.  Extratereștrii nu vorbesc engleză! Să antrenezi un AI ar putea […]
Pentagonul apasă pedala înarmării și dublează producția de rachete. Un potențial conflict cu China, în vizor
Pentagonul apasă pedala înarmării și dublează producția de rachete. Un potențial conflict cu China, în vizor
Oficialii cer o dublare, ba chiar o multiplicare de patru ori a producției de rachete, pentru a pregăti Statele Unite în fața unei posibile confruntări cu China. Informația a fost dezvăluită de publicația The Wall Street Journal. Reuniuni decisive la nivel înalt pentru dublarea producției de rachete În ultimele săptămâni, reprezentanți ai Pentagonului s-au întâlnit […]
Citigroup anticipează o explozie a investițiilor în AI până în 2029
Companii
Citigroup anticipează o explozie a investițiilor în AI până în 2029
Citigroup estimează că giganții din sectorul tehnologic vor investi aproximativ 2.800 miliarde $ în inteligența artificială până în 2029. Această sumă uriașă subliniază ritmul accelerat al adoptării acestei tehnologii și, totodată, reflectă ambițiile companiilor de a domina piața AI și de a transforma profund industriile globale în următorii ani. Citigroup: Giganții tech vor investi 2.800 […]
Elon Musk devine primul om din lume cu o avere de jumătate de trilion de dolari
Companii
Elon Musk devine primul om din lume cu o avere de jumătate de trilion de dolari
Valoarea companiilor lui Elon Musk a urcat spectaculos, transformându-l în primul om cu o avere peste 500 miliarde dolari. O nouă bornă pentru cel mai bogat om din lume Miercuri după amiază, revista Forbes raporta că averea lui Elon Musk a atins 500,1 miliarde dolari. Spre finalul zilei, valoarea a scăzut ușor la 499 miliarde, […]
2 din 3 români cred că locuințele se vor scumpi și mai mult în 2025
2 din 3 români cred că locuințele se vor scumpi și mai mult în 2025
Un sondaj recent arată că 65% dintre cumpărătorii de locuințe din România se așteaptă la noi creșteri de preț în următoarele 12 luni. Tendința este confirmată de datele care indică scumpiri de până la 19% într-un singur an în marile orașe. Prețurile locuințelor continuă să explodeze în marile orașe Piața rezidențială din România trece printr-o […]
Șeful fondului suveran al Franței avertizează că Europa va fi colonizată de China și SUA
Șeful fondului suveran al Franței avertizează că Europa va fi colonizată de China și SUA
Nicolas Dufourcq, directorul general al Bpifrance, spune că Europa riscă să-și piardă viitorul economic, fiind prinsă între dominația industrială a Chinei și supremația tehnologică a Statelor Unite. Europa pierde teren pe toate fronturile Europa traversează o perioadă critică, marcată de vulnerabilități economice majore. Nicolas Dufourcq, șeful Bpifrance – banca de investiții de stat a Franței, […]