Începând cu 16 decembrie, Meta va integra discuțiile utilizatorilor cu asistentul său AI în sistemul de reclame și recomandări. Notificările vor fi trimise din 7 octombrie.
Meta a anunțat că va începe să folosească interacțiunile utilizatorilor cu asistentul său digital bazat pe inteligență artificială pentru a personaliza reclamele și conținutul recomandat.
Decizia va intra oficial în vigoare pe 16 decembrie 2025, scrie CNBC. Începând din 7 octombrie, utilizatorii vor primi notificări prin care vor fi informați despre schimbare.
Această mutare marchează o nouă etapă prin care Meta dorește să îmbine investițiile masive în tehnologia AI cu principala sa sursă de venit – publicitatea online. Compania a confirmat încă din vară că bugetul dedicat inteligenței artificiale a crescut exponențial. Se anticipează că aceste proiecte vor genera în 2026, o creștere a cheltuielilor mai mare decât în 2025.
Meta AI, asistentul digital al companiei, este deja integrat în aplicațiile Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger. De asemenea, poate fi accesat și ca aplicație sau site separat. Utilizatorii îl pot folosi pentru a cere direcții, pentru a genera texte sau imagini, într-un mod similar cu ChatGPT de la OpenAI.
Mark Zuckerberg a declarat că Meta AI are deja peste 1 miliard de utilizatori activi lunar. Deși nu s-a precizat exact câți folosesc aplicația stand-alone, cifra reflectă dimensiunea uriașă a fenomenului.
Noua actualizare a sistemului de recomandări presupune ca răspunsurile și conversațiile cu Meta AI să influențeze tipurile de reclame și de conținut sugerate pe platformele companiei.
De exemplu, dacă un utilizator discută cu asistentul AI despre planificarea unei vacanțe în familie, feedul de pe Facebook ar putea include reclame la hoteluri sau recomandări video cu destinații de călătorie.
Christy Harris, manager pentru politici de confidențialitate la Meta, a explicat că datele vor fi colectate indiferent dacă utilizatorii tastează mesajele sau folosesc vocea prin intermediul ochelarilor inteligenți Ray-Ban Meta.
Conform declarațiilor Christy Harris, mulți utilizatori presupuneau deja că Meta folosește datele generate de interacțiunile AI pentru reclame. Totuși, compania a decis să anunțe oficial schimbarea pentru a fi „cât mai transparentă”.
Harris a precizat că actualizarea nu va include discuțiile purtate pe WhatsApp, decât dacă utilizatorii își conectează conturile cu alte aplicații Meta, precum Instagram.
Mai mult, utilizatorii nu vor putea opta pentru excluderea datelor lor din acest nou mecanism de recomandări. Singura modalitate de a evita impactul este să nu interacționeze deloc cu Meta AI.
Pentru piețele din Marea Britanie și Uniunea Europeană, implementarea va avea loc după finalizarea proceselor de reglementare, a menționat oficialul.
Prin integrarea discuțiilor AI în motorul de recomandări, Meta urmărește să ofere reclame mai personalizate. Acestea se vor baza pe nevoile exprimate direct de utilizatori. Această strategie are potențialul de a crește eficiența campaniilor publicitare, dar ridică și întrebări legate de confidențialitatea datelor.
Compania pariază pe faptul că experiențele mai relevante îi vor determina pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe platforme. În același timp, advertiserii vor fi dispuși să plătească sume mai mari pentru un grad mai ridicat de precizie în targetare.
Harris a oferit un exemplu concret: un utilizator care discută despre destinații de vacanță cu Meta AI ar putea vedea nu doar reclame la hoteluri, ci și Reels sau postări recomandate cu ghiduri de călătorie.
Această integrare transformă practic asistentul AI într-un instrument de colectare de date pentru businessul principal al Meta: publicitatea.