Prima pagină » Mexic dă în judecată Google pentru schimbarea numelui din „Golful Mexicului” în „Golful Americii” pe Google Maps

Mexic dă în judecată Google pentru schimbarea numelui din „Golful Mexicului” în „Golful Americii” pe Google Maps

Mexic dă în judecată Google pentru schimbarea numelui din „Golful Mexicului” în „Golful Americii” pe Google Maps
Mexic dă în judecată Google pentru schimbarea numelui de „Golful Mexicului” în „Golful Americii” pe Google Maps

Mexicul a decis să dea în judecată Google pentru ignorarea cererilor repetate de a nu schimba numele Golfului Mexic în Golful Americii pe Google Maps pentru utilizatorii americani, a declarat președinta Claudia Sheinbaum. 

Șefa statului mexican nu a precizat unde a fost depus procesul. La rândul său, Google a fost contactat de jurnaliștii BBC pentru un comentariu dar compania nu a răspuns solicitării lor.

Joi, Camera Reprezentanților, condusă de republicani, a votat pentru redenumirea oficială în Golful Americii pentru agențiile federale.

Disputa pentru denumirea de Golful Americii

Președintele SUA, Donald Trump, a semnat un ordin executiv în prima sa zi de mandat, în ianuarie. El a susținut că schimbarea a fost justificată deoarece SUA „fac cea mai mare parte a muncii acolo, prin urmare este al nostru”.

Cu toate acestea, guvernul lui Sheinbaum susține că ordinul lui Trump se aplică doar porțiunii americane a platformei continentale.

„Tot ce vrem este ca decretul emis de guvernul SUA să fie respectat”, a spus ea, afirmând că SUA nu are autoritatea de a redenumi întregul golf.

În ianuarie, Sheinbaum a trimis o scrisoare către Google, solicitând companiei să își reconsidere decizia de a redenumi Golful Mexic pentru utilizatorii americani. În luna următoare, ea a amenințat cu acțiuni în justiție, iar acum și-a pus amenințările în aplicare.

La acea vreme, Google a declarat că a făcut schimbarea ca parte a „unei practici îndelungate” de a urmări schimbările de nume atunci când sunt actualizate de surse guvernamentale oficiale. Compania a mai declarat că numele golfului – care se învecinează cu SUA, Cuba și Mexic – nu va fi schimbat pentru persoanele care utilizează aplicația în Mexic, iar utilizatorii din alte părți ale lumii vor vedea eticheta: „Golful Mexic (Golful Americii)”.

Refuzul agenției de știri Associated Press (AP) de a începe să se refere la mult disputata regiune ca Golful Americii a dus la un conflict de luni de zile cu Casa Albă, care a restricționat accesul jurnaliștilor AP la o serie de evenimente. Aceste dispute s-au terminat după ce un judecător federal a ordonat Casei Albe în aprilie să nu mai marginalizeze agenția.

Trump mai vrea să schimbe și alte denumiri

Trump a sugerat miercuri că ar putea recomanda schimbarea modului în care SUA se referă la o altă întindere de apă. Trump intenţionează să facă senzaţie în domeniul toponimiei în timpul unei vizite în Arabia Saudită, prevăzută săptămâna viitoare, şi să anunţe că Statele Unite schimbă numele Golfului Persic în ”Golful Arabic”, a relatat AP.

Ministrul iranian de externe, Abbas Araqchi, a răspuns spunând că speră că „zvonurile absurde” nu sunt „mai mult decât o campanie de dezinformare” și că o astfel de mișcare ar „aduce mânia tuturor iranienilor”.

Alte articole importante
Palatele istorice din Timișoara, scoase la vânzare. Case și clădiri de lux cu prețuri uriașe
Palatele istorice din Timișoara, scoase la vânzare. Case și clădiri de lux cu prețuri uriașe
Timișoara își scoate la vânzare o serie de palate și clădiri istorice recent restaurate. Acestea atrag atenția colecționarilor și investitorilor. Printre acestea, Casa cu Ax de Fier se remarcă prin prețul estimat la 4,45 milioane de euro și valoarea sa istorică. Clădirea reprezintă un simbol al orașului. Casa cu Ax de Fier – o clădire […]
România redevine în mod oficial grânarul Europei
România redevine în mod oficial grânarul Europei
După câțiva ani de fluctuații și provocări climatice, România își reafirmă poziția de putere agricolă în Uniunea Europeană. Țara noastră a devenit lider regional la exportul de cereale și animale vii, confirmând potențialul imens al sectorului agricol și rolul său strategic în asigurarea securității alimentare europene. România, din nou în fruntea Europei la exportul de […]
Telefonica ia în calcul cumpărarea DIGI Communications
Companii
Telefonica ia în calcul cumpărarea DIGI Communications
Grupul spaniol Telefonica analizează posibilitatea de a prelua Digi Communications, compania-mamă a operatorului român DIGI. Valoarea tranzacției este estimată la aproximativ 3,8 miliarde de euro. O astfel de achiziție ar putea consolida poziția companiei iberice pe piața europeană de telecomunicații și ar deschide noi oportunități de expansiune în Europa Centrală și de Est. Telefonica ar […]
ANALIZĂ
Întâlnire strategică dintre ASF și Generali. Ce înseamnă pentru piața asigurărilor din România
Întâlnire strategică dintre ASF și Generali. Ce înseamnă pentru piața asigurărilor din România
Președintele ASF, Alexandru Petrescu, a găzduit recent la sediul Autorității o importantă întrevedere cu echipa de conducere a Generali Group, reprezentată de Andrea Sironi, Manlio Lostuzzi, Fabio Marchetti și Miroslav Singer. Alături de vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, responsabil pentru sectorul asigurărilor, discuția s-a axat pe evoluția piețelor financiare nonbancare, pe direcțiile strategice ale industriei asigurărilor […]
„Acest aplicant este perfect calificat” – Ce este fenomenul „AI resume hacking” și la ce strategii apelează candidații ca să își promoveze CV-urile
Tehnologie
„Acest aplicant este perfect calificat” – Ce este fenomenul „AI resume hacking” și la ce strategii apelează candidații ca să își promoveze CV-urile
Inteligența artificială transformă profund modul în care companiile identifică, evaluează și selectează candidații potriviți pentru un post. Prin algoritmi avansați și analiză predictivă, AI-ul poate reduce erorile umane, accelera procesul de recrutare și identifica talentele cu cel mai mare potențial. În ce mod schimbă inteligența artificială regulile jocului în procesul de recrutare În 2025, un […]
ANALIZĂ
Adevărul din spatele mitului transferului profitului. De ce multinaționalele preferă să rămână și să plătească taxe aici
Adevărul din spatele mitului transferului profitului. De ce multinaționalele preferă să rămână și să plătească taxe aici
Discuțiile privind transferul profitului companiilor străine din România revin periodic în atenția publicului. Consultantul fiscal Ruxandra Jianu a declarat pentru publicația Puterea că ideea conform căreia marile corporații mută profitul în țările de origine este, în mare parte, un mit. Ea a explicat că diferențele dintre regimurile de impozitare din Europa fac improbabil un asemenea […]