Prima pagină » NASA încredințează Firefly o misiune la Polul Sud lunar în 2029

NASA încredințează Firefly o misiune la Polul Sud lunar în 2029

NASA încredințează Firefly o misiune la Polul Sud lunar în 2029
Foto: Shutterstock

Firefly Aerospace a anunțat că a obținut un contract în valoare de peste 176 milioane de dolari din partea NASA pentru a efectua o misiune către Polul Sud lunar.

Misiunea va avea loc în 2029 și face parte din programul Commercial Lunar Payload Services (CLPS) și vizează livrarea a cinci echipamente științifice pe suprafața Lunii.

Firefly, selectată de NASA pentru o misiune de 176,7 milioane de dolari către Polul Sud lunar

NASA încredințează Firefly o misiune la Polul Sud lunar în 2029

Foto: FireflySpace.com

Denumită Blue Ghost Mission 4, misiunea va folosi vehiculul orbital Elytra Dark și modulul de aselenizare Blue Ghost pentru a transporta două rovere și trei instrumente științifice. Obiectivul principal îl reprezintă evaluarea resurselor lunare, a nivelului de radiații și a condițiilor termice, factori esențiali pentru viitoarele misiuni cu echipaj uman, transmite agenția Reuters.

Într-o schimbare majoră de politică spațială, NASA se bazează tot mai mult pe companii private precum Firefly pentru a livra tehnologii și echipamente esențiale pe Lună. Strategia vizează accelerarea explorării spațiului profund, prin valorificarea eficienței și economiilor de cost ale sectorului comercial.

Vehiculul Elytra Dark va plasa mai întâi modulul Blue Ghost pe orbita lunară, după care va rămâne pe orbită mai bine de cinci ani. Landerul va funcționa pe suprafața Lunii timp de cel puțin 12 zile, furnizând energie electrică, comunicații și transfer de date pentru toate echipamentele transportate. Printre acestea se numără MoonRanger, un rover dezvoltat de Agenția Spațială Canadiană, precum și alte instrumente științifice.

Firefly pregătește listarea la bursă

Contractul cu NASA reprezintă o oportunitate semnificativă pentru Firefly, care menține în prezent o capitalizare de piață de 3,7 miliarde de dolari. De asemenea, a generat venituri de 351,8 milioane de dolari în ultimele douăsprezece luni. Conform unei analize făcută de Investing, valoarea justă actuală a companiei indică faptul că aceasta este ușor subevaluată.

Prima misiune Blue Ghost a celor de la Firefly Aerospace a avut loc în luna martie anul acesta, atunci când compania a reușit să aselenizeze cu succes pe Lună. Misiunea, denumită „Ghost Riders in the Sky”, fusese lansată în ianuarie și a transformat Firefly în a doua companie privată care a reușit o aselenizare. Cu toate acestea, Firefly s-a declarat prima companie care a realizat o „aselenizare lină complet reușită”.

Gigantul cu sediul în Texas pregătește în prezent o listare la bursă în SUA, dorind să profite de interesul tot mai mare al investitorilor pentru domeniul explorării spațiale comerciale, potrivit unei relatări Reuters.

Alte articole importante
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
La un deceniu după ce s-a aflat pe buza prăpastiei, în pragul destrămării economice, Grecia a reușit o redresare spectaculoasă, se arată într-o analiză Fiancial Times. În 2011, Grecia se afundase în cea mai gravă recesiune cunoscută de o economie dezvoltată în timp de pace. Sunt încă vii – și unele au rămas până acum […]
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Cash stuffing-ul, cunoscut și sub denumirea de metoda plicurilor, a devenit rapid una dintre cele mai populare strategii de bugetare, grație viralității pe TikTok. Videoclipuri cu plicuri frumos etichetate, dosare de buget și bancnote împărțite cu grijă pe categorii domină rețelele sociale, oferind o imagine atrăgătoare a controlului financiar. Însă, dincolo de estetica sa atrăgătoare […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]